Pohodlné cestovanie pre každého je naším dlhodobým cieľom. Objednajte si prepravu cez formulár alebo sa informujte v Kontaktnom centre o možnostiach prepravy. Prosíme, urobte tak najmenej 24 hodín pred plánovanou cestou.
100 % zľavu z cestovného pre poberateľov invalidných dôchodkov,
zľavu cca 60 % (v 1. vozňovej triede cca 25 %) z obyčajného vnútroštátneho cestovného pre držiteľov preukazu ŤZP a ŤZP-S vydaným v SR,
viac informácií o zľavách získate v Kontaktnom centre na tel. č.: 18 188 (volanie na číslo 18 188 je spoplatnené vyššou tarifou a cena hovoru nepresiahne 0,30 €/min. Cena hovoru je určená podľa cenníka operátora, ktorého služby využívate), zo zahraničia +421 24 48 58 188 alebo na info@slovakrail.sk.
Držiteľovi preukazu ŤZP a jeho sprievodcovi bezplatne odvezieme:
jeho sprievodcu (v 2. vozňovej triede okrem IC vlakov),
vozík pre imobilného cestujúceho,
kočík pre imobilné dieťa,
psa so špeciálnym výcvikom.
Aké je cestovné v EC, SC, IC a v Tatrách?
vo vlakoch EuroCity cestuje držiteľ preukazov ŤZP a ŤZP-S s vnútroštátnym príplatkom 1 €. Sprievodca platí príplatok len v 1. triede,
vo vlakoch SuperCity cestujú ŤZP a ŤZP-S s vnútroštátnym príplatkom 5 € v 2. vozňovej triede, ak využívajú 100 % zľavu z cestovného. Ak nevyužívate túto zľavu, príplatok k cestovnému v 2. triede predstavuje 1 €, v 1. triede 3 €. Sprievodca platí v 2. aj 1. triede príplatok 5 €,
na dohodnutú prepravu sa, prosíme, dostavte najmenej 30 minút pred plánovaným odchodom vlaku,
prihláste sa u oprávneného zamestnanca Železničnej spoločnosti Slovensko alebo inej osoby podľa pokynu pri objednaní prepravy,
v prípade prepravy imobilného cestujúceho na vozíku treba vozík zabezpečiť účinnou ručnou brzdou a popruhmi na upevnenie vo vozni,
na hlavnej železničnej stanici v Bratislave je toaleta pre ŤZP prístupná na základe vlastného Eurokľúča, alebo je možné zapožičať si ho po predchádzajúcom odovzdaní preukazu ŤZP do úschovy v osobných pokladniciach v hlavnej hale č. 10 – 13 (ZSSK garantuje, že údaje o ŤZP nebudú zneužité, nebudú nikde evidované a dotknutí pracovníci boli vyškolení v súlade s pravidlami na ochranu osobných údajov (GDPR)),
v prípade, ak sa z akéhokoľvek dôvodu rozhodnete cestu zrušiť, prosíme, aby ste o tom čo najskôr informovali Kontaktné centrum na tel. č.: 18 188 (volanie na číslo 18 188 je spoplatnené vyššou tarifou a cena hovoru nepresiahne 0,30 €/min. Cena hovoru je určená podľa cenníka operátora, ktorého služby využívate), zo zahraničia +421 24 48 58 188 alebo na info@slovakrail.sk.
Ako nájdete vlak s radeným vozňom pre ŤZP?
Informáciu, či vlak vezie vozeň na prepravu imobilných cestujúcich, nájdete:
po vyhľadaní spoja v e-shope po kliknutí na ikonku „i“
orientačne v časti radenie vlakov
vozeň so zdvíhacou plošinou a s kupé na prepravu imobilných cestujúcich
Do rýchlikov a ďalších vlakov zaraďujeme špeciálne vozne na prepravu imobilných cestujúcich, ktoré majú upravené kupé aj WC. Niektoré sú vybavené aj špeciálnou hydraulickou zdvíhacou plošinou. Viac informácií o zaradení vozňa získate cez Kontaktné centrum na tel. č.: 18 188 (volanie na číslo 18 188 je spoplatnené vyššou tarifou a cena hovoru nepresiahne 0,30 €/min. Cena hovoru je určená podľa cenníka operátora, ktorého služby využívate), zo zahraničia +421 24 48 58 188 alebo na info@slovakrail.sk. Volanie na číslo 18 188 je spoplatnené vyššou tarifou a cena hovoru nepresiahne 0,30 €/min. Cena hovoru je určená podľa cenníka operátora, ktorého služby využívate.
Ako prebieha preprava v ležadlovom vozni?
Ako objednať prepravu do ležadlového kupé?
Do vlakov EN 442 a EN 443 najneskôr 48 hodín pred odchodom vlaku z východiskovej stanice:
prostredníctvom Kontaktného centra na tel. č.: 18 188 (volanie na číslo 18 188 je spoplatnené vyššou tarifou a cena hovoru nepresiahne 0,30 €/min. Cena hovoru je určená podľa cenníka operátora, ktorého služby využívate.), zo zahraničia +421 24 48 58 188 alebo na info@slovakrail.sk,
po potvrdení rezervácie si môžete kúpiť cestovný lístok na vybranú trasu (Kontaktné centrum vám poradí s výberom najvýhodnejšieho cestovného),
ležadlový lístok (príplatok) si zakúpite u stevarda vo vlaku.
Vybavenie vozňa zahŕňa
priestor pre vozík,
špeciálne upravené WC hneď vedľa kupé,
klimatizácia,
elektrické zásuvky,
možnosť zakúpiť občerstvenie od stevarda.
Ako fungujú OZP miesta?
Osoba so zdravotným postihnutím a osoba so zníženou pohyblivosťou (OZP) je každá osoba, ktorej pohyblivosť pri využívaní dopravy je znížená pre akékoľvek trvalé alebo dočasné fyzické postihnutie:
orgánov zmyslového vnímania,
pohybového ústrojenstva,
duševného charakteru,
iný dôvod postihnutia, napr. v dôsledku veku, ktorej situácia si vyžaduje primeranú pozornosť a prispôsobenie služieb.
OZP nemusí vlastniť ani predkladať žiadny preukaz.
Aké miesta sú k dispozícii?
Pre OZP sme vyčlenili jednoduchšie prístupné miesta, obvykle na kraji vozňa. Ide o tzv. OZP miesta, ktoré sú označené piktogramom:
Na niektoré z OZP miest si môžete zakúpiť miestenku, na niektoré sa miestenky vôbec nepredávajú.
Miestenky na OZP miesta si môžete zakúpiť na vyžiadanie len ako osoba so zdravotným postihnutím alebo osoba so zníženou pohyblivosťou, a to až do chvíle, kým vlak nie je vypredaný. Po vypredaní ostatných „obyčajných“ miest sa tieto miesta predávajú aj ostatným zákazníkom. Zakúpiť si ich môžete aj v e-shope a v mobilnej aplikácii IDeme vlakom. Na miesta označené piktogramom OZP má prednostné právo osoba so zdravotným postihnutím a osoba so zníženou pohyblivosťou. Viac o podrobnom rozpise OZP miest vo vlakoch (PDF, 87KB).
Doplňujúce informácie k preprave
Sprievodca ŤZP môže cestovať bezplatne aj vtedy, ak osoba s ŤZP využíva nárok na 100 % zľavu z cestovného. Musí sa však preukázať cestovným lístkom, preukazom na 100 % zľavu z cestovného, ale aj preukazom ŤZP-S,
dieťa do 6 rokov s preukazom ŤZP môže cestovať bezplatne so svojím sprievodcom,
pes so špeciálnym výcvikom môže cestovať bezplatne v 2. aj v 1. triede vlakov všetkých kategórií, v lôžkových a ležadlových vozňoch, v reštauračnom vozni, avšak cestujúci musí mať so sebou preukaz ŤZP-S a je povinný preukázať požadovaným spôsobom špeciálny výcvik psa,
ak sa miesta vyhradené pre imobilných cestujúcich na vozíku vo vlaku nachádzajú iba vo vozni 1. triedy, cestujúci na vozíku a jeho sprievodca (držitelia preukazu ŤZP a ŤZP-S), sa na nich prepravujú podľa podmienok platných pre 2. triedu,
držitelia preukazov ŤZP alebo ŤZP-S s trvalým pobytom v Bratislavskom kraji môžu cestovať bezplatne na území mesta v osobných vlakoch a regionálnych expresoch zapojených do IDS BK,
vo vlaku môže byť pri kontrole vyžadovaný preukaz ŤZP a preukaz totožnosti.
Parametre zdvíhacej plošiny a vozíka
Rozmery vozíka pre imobilného cestujúceho nemôžu presiahnuť šírku 700 mm a dĺžku 1 200 mm. Váha vozíka musí zodpovedať nosnosti zdvíhacej hydraulickej plošiny radenej vo vlaku alebo použitej na stanici.
Pri preprave osôb so zdravotným postihnutím a osôb so zníženou pohyblivosťou pohybujúcich sa na vozíku je potrebné vzhľadom na použitý druh vozíka dodržiavať technické parametre jednotlivých zdvíhacích hydraulických plošín na staniciach alebo radených vo vlakoch:
Zdvíhacia hydraulická plošina radená vo vybranom vlaku
Aby sme mohli poskytovať čo najlepšie zážitky, používame technológie, ako sú súbory cookie, na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracúvať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže mať nepriaznivý vplyv na niektoré funkcie a vlastnosti.
Funkčné
Always active
Technické ukladanie alebo prístup je nevyhnutne potrebný na legitímny účel umožnenia používania konkrétnej služby, o ktorú výslovne požiadal účastník alebo používateľ, alebo výlučne na účel uskutočnenia prenosu komunikácie prostredníctvom elektronickej komunikačnej siete.
Predvoľby
Technické ukladanie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, o ktoré účastník alebo používateľ nepožiadal.
Štatistiky
Technické ukladanie alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické ukladanie alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného splnenia požiadaviek zo strany poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany sa informácie uložené alebo získané len na tento účel zvyčajne nemôžu použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické ukladanie alebo prístup je potrebný na vytvorenie používateľských profilov na zasielanie reklamy alebo na sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
Vážení cestujúci, z dôvodu technickej odstávky nie je možná platba cez elektronické bankovníctvo SporoPay.
Odporúčame Vám využiť služby platobnej brány – tlačidlo „platba kartou”. Za komplikácie sa ospravedlňujeme.