Pre najaktuálnejšie informácie o spojeniach, cenách a špeciálnych ponukách vám radi poradíme. Kolegovia v Kontaktnom centre ZSSK sú tu pre vás denne od 8:00 do 20:00 pripravení poradiť vám prostredníctvom LIVE CHATU na www.zssk.sk (stačí kliknúť na lištu v pravom dolnom rohu), alebo kedykoľvek NON STOP na telefónnom čísle 18188 (pre volania zo zahraničia +421244858188) či e-mailom na info@slovakrail.sk.

Naše Kontaktné centrum je taktiež pripravené pomôcť vám s akýmkoľvek problémom pri internetovom nákupe, správou kreditného konta, registráciou alebo používaním našej aplikácie. Nech už máte akúkoľvek otázku, sme tu pre vás s riešením!

Aby vás výluka na trati nabudúce neprekvapila, navštívte web ZSSK sekciu Výluky: https://www.zssk.sk/vyluky/, kde nájdete aktuálne informácie o prebiehajúcich a plánovaných výlukách či obmedzeniach na trati.

V prípade nepredvídateľných či operatívnych zmien v doprave je tu pre vás vlakové spravodajstvo ZSSK na sociálnej sieti Mastodon: https://mastodon.social/@zssk_mimoriadne.

Pre najaktuálnejšie informácie o spojeniach je vám k dispozícii Kontaktné centrum ZSSK. Sme tu pre vás denne od 8:00 do 20:00 pripravení vám poradiť prostredníctvom LIVE CHATU na www.zssk.sk (stačí kliknúť na lištu v pravom dolnom rohu), alebo kedykoľvek NON STOP na telefónnom čísle 18188 (pre volania zo zahraničia +421244858188) či e-mailom na info@slovakrail.sk. Sme tu, aby sme vám uľahčili cestovanie!

Áno, váš názor je pre nás dôležitý.

Cestovný poriadok (grafikon) pripravujeme na základe objednávky výkonov od Ministerstva dopravy Slovenskej republiky pre daný rok, a zároveň ho prispôsobujeme podľa možností na základe rokovaní s jednotlivými samosprávami. Grafikon je súčasťou Plánu dopravnej obslužnosti Slovenskej republiky v železničnej doprave, ktorý bol schválený Ministerstvom dopravy SR 31. marca 2022.

Vaše pripomienky k cestovnému poriadku sú užitočné, vítame ich a komunikujeme ich ďalej. Finálne rozhodnutie však závisí od ministerstva dopravy, ktoré má za cieľ čo najefektívnejšie využitie dostupných finančných prostriedkov.

Vrátenie lístkov na vlak zakúpených cez náš e-shop je jednoduché a pohodlné! Využiť na to môžete online formulár na webe ZSSK https://predaj.zssk.sk/refund alebo aplikáciu IDeme vlakom či po prihlásení priamo vaše zákaznícke konto ZSSK ID.

Celý proces je navrhnutý tak, aby ste mohli rýchlo a bez stresu vybaviť vrátenie lístka, pričom peniaze vám budú vrátené na účet do 30 dní.

Našou prioritou je pohodlie a spokojnosť našich cestujúcich, preto neustále pracujeme na modernizácii našich vozidiel. ZSSK denne vypraví viac ako 1 700 vlakov, pričom všetky denné diaľkové vlaky a približne 80 % regionálnych spojov už dnes ponúkajú komfort klimatizovaných vozidiel. Avšak, pri takom rozsahu prevádzky a vzhľadom na technické aj finančné možnosti, nie je možné zmodernizovať celý vozový park za rok či dva. Naším cieľom je však postupne nasadzovať nové a modernizované vlaky na všetkých trasách, aby sme vám mohli ponúknuť ešte komfortnejšiu jazdu vlakom kdekoľvek.

Mrzí nás, že ste nedostali potrebné informácie o vašom spojení včas. Pre skvalitnenie tejto služby môžete zanechať spätnú väzbu na webe manažéra železničnej infraštruktúry Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) www.zsr.sk, ktorý spravuje hlásenia na železničných staniciach a zastávkach.

Ak dôjde k náhlej zmene nástupišťa, môže to byť z rôznych prevádzkových dôvodov, ako sú neplánovaná údržba alebo technické problémy. Tieto rozhodnutia robí výpravca (zamestnanec manažéra infraštruktúry Železníc Slovenskej republiky), ktorý riadi dopravu na konkrétnej stanici a určuje, na ktoré koľaje budú vlaky pristavené. Spolu so ŽSR robíme všetko preto, aby ste boli čo najrýchlejšie informovaní prostredníctvom staničného rozhlasu a mali dostatok času na pohodlný presun.

Ak vám cestovný doklad po úspešnej platbe neprišiel na e-mail, prosíme, čo najskôr kontaktujte naše Kontaktné centrum na čísle 18 188, kde vám kolegovia situáciu pomôžu vyriešiť.

Zároveň si, prosíme, preverte, či vaša platba prebehla v poriadku. Zlyhanie platby je totiž najčastejší dôvod neúspešného doručenia dokladu na e-mail.

Ďakujeme za vaše podanie, ktoré nám pomáha skvalitňovať naše služby. Pri vybavovaní vášho podnetu venujeme pozornosť každému detailu, aby sme zabezpečili spravodlivé a dôkladné posúdenie. Zákonom stanovená lehota na odpoveď je 30 dní, avšak v zložitejších prípadoch môže byť táto lehota predĺžená až na 3 mesiace. Uisťujeme vás, že naším cieľom je poskytnúť vám odpoveď čo najskôr.

Kópiu cestovného dokladu, prosíme, priložte priamo v kontaktnom formulári na webe ZSSK https://www.zssk.sk/zakaznicke-podania/.

Ak sa vám to nedarí, uveďte informácie o cene, mieste a čase nákupu v texte sťažnosti.

Vlakový personál ZSSK je pripravený okamžite riešiť takéto problémy. Ak je porucha vážnejšia, naši zamestnanci vám odporučia presun do iného klimatizovaného/vykurovaného vozňa, kde bude vaše cestovanie komfortnejšie. Zároveň zabezpečíme, aby bola porucha zaznamenaná a opravená pri najbližšej možnej príležitosti. Naším cieľom je, aby vaše cestovanie bolo vždy komfortné a bez starostí!

Ak dôjde k zmene typu vozňa z dôvodu technických problémov, náš vlakový personál je pripravený zabezpečiť vám náhradné miesto.

V prípade, že sa náhradné miesto vo vlaku nenájde, môžete požiadať o vrátenie poplatku za miestenku s potvrdením od vlakového personálu. Za nepridelenie miesta vo vlaku, ktorý je označený na miestenke alebo na lôžkovom/ležadlovom lístku vyplatíme cestujúcemu kompenzáciu vo výške zaplateného cestovného za konkrétnu cestu, maximálne 10 eur.

Vaša spokojnosť je pre nás dôležitá, pričom dodržiavame vaše práva, ktoré sú garantované európskou aj slovenskou legislatívou.

Ak sme z technických dôvodov nemohli zaradiť vozeň 1. triedy, máte nárok na vrátenie rozdielu v cene medzi 1. a 2. triedou pri jednorazových cestovných dokladoch. Pri časových dokladoch vám ponúkneme odškodnenie podľa platných podmienok.

Podrobnosti o vašich právach ako cestujúceho v železničnej doprave nájdete na našej webovej stránke: https://www.zssk.sk/o-spolocnosti/prava-podnety-kompenzacie/. Sme tu, aby sme zaistili, že vaše cestovanie bude vždy čo najkomfortnejšie a bezproblémové.

Ak ste zaznamenali nefunkčné železničné priecestie, prosíme, ohláste to čo najskôr priamo manažérovi infraštruktúry – Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR), prostredníctvom jeho webovej stránky www.zsr.sk. Nezabudnite uviesť jedinečné identifikačné číslo (https://www.zsr.sk/priecestia-jedinecne-identifikacne-cislo.html), ktorým sú označené všetky priecestia na celoštátnych a regionálnych železničných dráhach vo vlastníctve štátu. V prípade, že na priecestí zaznamenáte nehodu alebo jej hrozbu, čo najrýchlejšie to nahláste na tiesňovú linku 112. Vaša bezpečnosť je pre nás prioritou!

Čistota a bezpečnosť na železničných staniciach sú pre komfort cestujúcich dôležité. Železničné stanice spravujú Železnice Slovenskej Republiky (ŽSR), a preto odporúčame, aby ste sa s vašimi pripomienkami obrátili priamo na manažéra infraštruktúry ŽSR prostredníctvom ich webovej stránky www.zsr.sk. ZSSK ako dopravca sa stará o prevádzku osobných vlakov. Veríme, že spolu so ŽSR môžeme prispieť k príjemnejšiemu prostrediu na cestách.

Skip to content