- Cestujte spolu s vaším autom
- Vyhnete sa dopravných zápcham
- Cestu absolvujete bez únavy
- Lôžkový vozeň k nočnému vlaku vám pristavíme k autorampe
Nákup ponuky autovlak zrealizujete teraz jednoducho prostredníctvom e-shopu ZSSK.
Po vyhľadaní požadovaného vlakového spojenia, ktorým chcete cestovať a zadaní vekovej kategórie, v obrazovke voľby parametrov jednorazového lístka zvoľte možnosť „Preprava s automobilom / motocyklom“. Následne zadajte potrebné údaje o vozidle a pokračujte v nákupe štandardným spôsobom.
V cene prepravy nie je zahrnuté poistenie automobilu, Železničná spoločnosť Slovensko túto službu neposkytuje. Počas prepravy nie je možný prístup do auta. Podpisom objednávky na prepravu autovlakom objednávateľ potvrdzuje správnosť a pravdivosť uvedených údajov.
Pri zistení nepravdivých údajov môže byť vozidlo vylúčené z prepravy, alebo by nebola uznaná reklamácia. Motorové vozidlo musí byť sprevádzané dospelou osobou s vodičským preukazom, mať evidenčné číslo (nedá sa nahradiť prevoznou značkou) a poisťovaciu kartu.
Kapacita jedného autovozňa obvykle predstavuje 11 vozidiel.
Bratislava hl. st. – Košice a späť:
R 614 a R 615
Košice – Praha hl.n. a späť:
EN 442 a EN 443
Poprad-Tatry – Praha hl.n. a späť:
EN 442 a EN 443
Autovozeň zaraďujeme do prepravy a využívať ho budete môcť nasledovne:
Bratislava hl.st. – Humenné a späť:
R 615 a R 614 – Autovozeň dočasne pozastavený z dôvodu výlukových prác
Humenné – Praha hl.n. a späť:
EN 442 a EN 443 – Autovozeň dočasne pozastavený z dôvodu výlukových prác
Cestovné doklady na prevoz auta v preprave medzi Slovenskom a Českou republikou (Humenné/Košice/Poprad-Tatry – Praha) je možné vrátiť až do odchodu vlaku z nástupnej stanice, výška sankcie za vrátenie sa líši v závislosti od času, kedy ho vrátite:
Cestovné doklady na prevoz auta na trase Bratislava – Humenné je možné vrátiť až do odchodu vlaku z nástupnej stanice, výška sankcie za vrátenie sa líši v závislosti od času, kedy ho vrátite:
VLAK | STANICE | ODCHOD VLAKU | NÁKLADKA (OD–DO) |
---|---|---|---|
R 615 | Bratislava hl.st. – Košice | 22:27 | 21:00 – 21:10 |
R 614 | Košice – Bratislava hl.st. | 23:45 | 21:40 – 21:50 |
EN 442 | Košice – Praha hl.n. | 22:07 | 19:50 – 20:00 |
EN 442 | Poprad – Tatry – Praha hl.n. | 23:41 | 22:15 – 22:25 |
EN 443 | Praha hl.n. – Košice | 22:14 | 20:45 – 21:10 |
EN 443 | Praha hl.n. – Poprad – Tatry | 22:14 | 21:05 – 21:25 |
VLAK | STANICE | PRÍCHOD VLAKU | VYKLÁDKA (OD–DO) |
---|---|---|---|
R 614 | Košice – Bratislava hl.st. | 5:33 | 6:10 – 6:30 |
R 615 | Bratislava hl.st. – Košice | 4:41 | 5:10 – 5:30 |
EN 442 | Košice – Praha hl.n. | 7:48 | 8:30 – 9:00 |
EN 442 | Poprad – Tatry – Praha hl.n. | 7:48 | 8:30 – 9:00 |
EN 443 | Praha hl.n. – Košice | 8:17 | 8:30 – 8:50 |
EN 443 | Praha hl.n. – Poprad – Tatry | 6:14 | 6:45 – 7:00 |
Upevňovacie body na motocykloch sú volené tak, aby bolo zabezpečené čo najlepšie zaistenie. Ideálne upevňovacie body sú na prednej vidlici a vzadu na nosiči stúpačky, resp. na rukoväti pre spolujazdca či nosiči kufra.
Motocykle (aj so strešnou konštrukciou) je možné nakladať iba na spodnú plošinu autovozňa. Motocykle sa umiestňujú za sebou s takým odstupom, aby bolo možné medzi ne vložiť dve zarážky pre zaistenie. Zásadne sa motocykel postaví a zaisťuje na centrálnom stojane. Pri niektorých typoch motocyklov (Chopper) sa lepšie zabezpečenie dosahuje pri postavení na postranné stojančeky.
Motocykle, ktoré sú vybavené iba postranným stojanom, sa do vozidla umiestňujú tak, aby boli postavené postranným stojanom dovnútra vozidla. V tomto prípade je nutné pripevniť motocykel dodatočným lanom na odvrátenej strane proti stojančeku (buď za zábradlie alebo oko bočnice).
Zaisťovacie laná (popruhy) sa umiestňujú tak, aby bola pokiaľ možno kolmo k pozdĺžnej osi motocykla. Motocykel musí cestujúci zabezpečiť zarážkami (kliny) z oboch strán. Stabilizácia motocykla sa vykonáva podľa vyššie uvedeného.
Na ešte lepšie zabezpečenie je možné odňať sedadlo a popruh pretiahnuť cez kostru motocykla a zavesiť od jednej k druhej koľajničke pre uchytenie zarážok. Sedadlo sa opäť nasadí späť na motocykel. Motocykle je pri zabezpečovaní nutné chrániť pred poškodením laku.
Z tohto dôvodu sa popruhy podkladajú vhodnými pružiacimi materiálmi. Ak sú motocykle vybavené prednými štítmi proti vetru, je nutné motocykel natočiť v smere jazdy pri splnení ďalších podmienok. Ak je vlak vedený cez úvrate, je nutné z motocykla odňať príslušný štít.
Motocyklista musí byť chránený prilbou až do zastavenia motocykla na dolnej nakladacej plošine, resp. musí byť chránený pri odchode z miesta odstavenia vo vozidle.
Nakladanie a vykladanie prebieha podobne ako pri motocykloch – je potrebné si zabezpečiť popruhy, naloženie a zaistenie vozidla. Rovnako ako motorky aj štvorkolky a trojkolky môžeme prepraviť len na spodnej plošine (aj keď majú strešnú konštrukciu).
Náhradu škody pri ceste vo vnútroštátnom alebo v medzinárodnom autovlaku je možné uplatniť si jednotne na adrese:
REKLAMÁCIA MEDZINÁRODNÁ
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
Pri bitúnku 2 (pracovisko Letná 42)
040 01 Košice
reklamacie@slovakrail.sk
Na uplatnenie odškodnenia je potrebné doručiť originály prevozných lístkov, správu o stave vozidla pred naložením a faktúru za opravu poškodeného vozidla.