Nákup cestovných lístkov

  • Traťové cestovné lístky si môžete zakúpiť v e-shope, v aplikácií IDeme vlakom aj v pokladniciach ZSSK,
  • môžu byť vydané ako bežný lístok alebo zápisom na ISIC alebo bezkontaktnú čipovú kartu, pri nákupe v e-shope, po vyhľadaní vlakového spojenia a zadaní,
  • pri nákupe e-shope, po vyhľadaní vlakového spojenia a zadaní vekovej kategórie, zvoľte ponuku „Zobraziť viac možností“ a v zobrazenom okne vyberte možnosť „Časový“,
  • ak nevyužívate bezkontaktnú čipovú kartu, pri kontrole vo vlaku prosím predložte aj preukaz totožnosti. Ak ste si zakúpili traťový cestovný lístok v pokladnici, číslo preukazu totožnosti si naňho zapíšte perom, pri nákupe v e-shope si číslo preukazu vpíšete už priamo počas nákupu.

Nákup traťových predplatných a žiackych mesačných cestovných lístkov zrealizujete teraz jednoducho prostredníctvom e-shopu ZSSK.

  1. Po vyhľadaní požadovaného jednosmerného vlakového spojenia (spiatočnú cestu si zvolíte až v procese nákupu) a zadaní vekovej kategórie, v obrazovke zvoľte ponuku „Zobraziť viac možností“ a v zobrazenom okne vyberte možnosť „Časový“.
  2. Následne si z ponuky vyberte želaný typ týždenného alebo mesačného lístka a pokračujte v nákupe štandardným spôsobom.

 

  • Traťové predplatné cestovné lístky je možné zakupovať s týždennou alebo mesačnou platnosťou do vzdialenosti maximálne 210 km, pri žiackych mesačných cestovných lístkoch na 100 % zľavu z cestovného je maximálna vzdialenosť 160 km.
  • Viac informácií k týždenným a mesačným lístkom.


Nákup časových sieťových cestovných lístkov na trate Tatranských elektrických železníc a Ozubnicovej železnice zrealizujete teraz jednoducho prostredníctvom eshopu ZSSK.

  1. Po vyhľadaní požadovaného vlakového spojenia, ktorým chcete cestovať a zadaní vekovej kategórie, v obrazovke voľby parametrov lístka zvoľte záložku „Viacdňový“.
  2. Následne si z ponuky vyberte želaný typ časového lístka a pokračujte v nákupe štandardným spôsobom.

 

  • Tatranský časový cestovný lístok platí v čase platnosti na neobmedzený počet ciest na tratiach Štrba – Štrbské Pleso, Poprad Tatry – Štrbské Pleso,  Starý Smokovec – Tatranská Lomnica  a Poprad Tatry – Studený Potok – Tatranská Lomnica.
  • Viac informácií k tatranským časovým lístkom.

 

Po vyhľadaní požadovaného vlakového spojenia, ktorým chcete cestovať a zadaní vekovej kategórie, v obrazovke voľby parametrov jednorazového lístka zvoľte možnosť „Preprava s automobilom / motocyklom“. Následne zadajte potrebné údaje o vozidle a pokračujte v nákupe štandardným spôsobom.

Potrebujete cestovať ale zabudli ste na lístok alebo miestenku? Nakúpte pohodlne cez mobilný telefón aj bez prístupu k internetu.

  • SMS lístok na osobný vlak alebo SMS lístok na TEŽ a OŽ. Viac informácií k SMS lístkom.
  • Cestovné lístky z eshopu netreba vytlačiť, stačí elektronická podoba v smartfóne alebo notebooku. Výnimkou sú lístky na autovlak do Českej republiky alebo lôžkové a ležadlové lístky do Českej republiky, cestovný lístok zakúpený cez eshop je platný pre konkrétneho cestujúceho na konkrétny vybraný vlak. Môžete ho však použiť aj v nasledujúcich spojoch na rovnakej trase v čase platnosti (okrem cestujúcich v rámci bezplatnej prepravy vo vlakoch EC, EN, Ex a R, lístkov na vlaky InterCity, ponuky EUROPA EXPRES, lístka na autovlak a ponuky SLOVAK EXPRES).
  • Ak sa chcete vzdať cesty pred nástupom z dôvodu mimoriadnosti na strane dopravcu (meškanie vlaku, štrajk, kalamita, nehoda na trati), môžete jednorazový lístok na vlak z e-shopu vrátiť v pokladniciach s KVC do 120 minút po začiatku platnosti dokladu. V takom prípade vrátime zaplatenú sumu internetového dokladu bez odpočítania sankcie za vrátenie. Ak tento postup nemôžete využiť, stále máte možnosť cestovný lístok reklamovať prostredníctvom mailovej adresy reklamacie@slovakrail.sk a peniaze Vám budú v oprávnenom prípade vrátené do 30 dní.
  • Registrovať sa nie je povinné, ak však tak urobíte, nákup bude jednoduchší a môžete využiť výhody zákazníckeho konta ZSSK ID,
  • Pri kontrole vo vlaku môže vlakvedúci požiadať o preukaz s fotografiou (občiansky preukaz, vodičský preukaz, pas alebo preukaz ZSSK s fotografiou na zľavnené cestovanie), aby mohol overiť totožnosť cestujúceho.

V prípade problémov pri nákupe cestovných dokladov v e-shope (napríklad ste zaplatili a hneď po zaplatení sa vám nezobrazil cestovný doklad, prípadne vám neprišiel e-mailom) nás prosím hneď kontaktujte na telefónnom čísle 18 188, ak voláte zo zahraničia: +421 24 48 58 188. Volanie na číslo 18 188 je spoplatnené vyššou tarifou a cena hovoru nepresiahne 0,30 €/min. Cena hovoru je určená podľa cenníka operátora, ktorého služby využívate.

Miestenka

  • V e-shope po vyhľadaní trasy kliknite na ikonu „i“ pri vybranom vlaku. 
  • V knižných cestovných poriadkoch – symbol R v rámčeku v hlavičke vlaku znamená povinne miestenkový vlak a symbol R znamená možnosť zakúpiť si miestenku, pričom povinne miestenkové môžu byť len niektoré miesta v inak nepovinne miestenkových vlakoch. 
  • Ďalšie vysvetlivky nájdete v cestovnom poriadku, v časti „Ako pracovať s cestovným poriadkom“. 

Mobilná aplikácia IDeme vlakom

V  mobilnej aplikácii naplno využijete aj zákaznícke konto ZSSK ID, a teda aj všetky jeho benefity, vrátane možnosti platby kreditom. Aktívne využívate  ZSSK ID? Po stiahnutí aplikácie IDeme vlakom sa do neho jednoducho prihláste.

  1. Kliknite na horný obrázok alebo „Vytvorenie konta“.
  2. V novom okne kliknite na „Prihlásiť do zákazníckeho konta ZSSK ID”.
  3. Zadajte prihlasovacie údaje: e-mail, heslo a kliknite na „LOG IN”.

 

 

1

Prihlásenie do ZSSK ID

2

Prihlásenie do ZSSK ID

3

Prihlásenie do ZSSK ID

Skip to content