Nástroj na prepájanie Európy (CEF)

Logo Spolufinancovaný EÚ z Nástroja na prepájanie Európy

  • Projekt je zameraný na prepojenie informačných a komunikačných systémov dopravcov a správcu infraštruktúry na národnej aj nadnárodnej úrovni.
  • Primárnym dôvodom realizácie projektu je naplnenie požiadaviek týkajúcich sa železničnej osobnej dopravy v súlade s TAP TSI.
  • Naplnenie sa má týkať funkčných špecifikácií subsystému pre telematické aplikácie osobnej dopravy európskej železničnej sústavy, ktorými sú:
    • žiadosť o trasu
    • príprava vlaku pred odjazdom
    • prognóza jazdy/chodu vlaku
    • informácie o mimoriadnostiach v prevádzke
    • poloha vlaku
    • výmena údajov na zvýšenie kvality
    • hlavné referenčné údaje
    • spoločné rozhranie
    • kvalita údajov
    • rôzne referenčné súbory a databázy
    • prenos dokumentov v elektronickej podobe
    • siete a komunikácia.

Predpokladaný čas realizácie projektu: 2017 – 2020

Logo Nástroja na prepájanie Európy

 

  • Projekt je zameraný na obstaranie a inštaláciu mobilného zabezpečovacieho vlakového systému ETCS (European Train Control System) aplikačnej úrovne L2 do 9 kusov hnacích dráhových vozidiel radu 361.
  • Európska únia sa v rámci spoločnej dopravnej politiky zameriava na vybudovanie jednotného dopravného systému s takými parametrami a technologickým vybavením, ktorý by bol schopný poskytovať bezpečné, kvalitné a efektívne služby a v neposlednom rade bol ohľaduplný k životnému prostrediu.
  • Hlavnou funkciou vlakového zabezpečovača je poskytnúť automatické zabezpečenie jazdy vlaku a prenos údajov z návestí na stanovište rušňovodiča. Aplikačná úroveň L2 systému ETCS umožní kontinuálny prenos informácií medzi vlakom a infraštruktúrou. Realizácia projektu prispeje k zvýšeniu bezpečnosti a plynulosti železničnej osobnej dopravy a tiež k možnosti zvýšenia rýchlosti jazdy vlakov na vybraných úsekoch tratí vybavených traťovým systémom ETCS.
  • V dôsledku zvýšenia plynulosti jazdy vlakov sa realizácia predloženého projektu pozitívne prejaví aj v oblasti ochrany životného prostredia a kvality života obyvateľstva dotknutých území a to prostredníctvom zníženia emisií škodlivých látok do ovzdušia, zníženia emitovaného hluku a vibrácií z dopravnej prevádzky a tiež poklesu spotreby trakčných energií. V konečnom dôsledku realizácia projektu prispeje k zvýšeniu konkurenčnej schopnosti železničnej osobnej dopravy voči ostatným druhom dopravy, čo by sa malo následne premietnuť aj do príklonu cestujúcej verejnosti k využívaniu služieb železničnej osobnej dopravy a k rastu jej mobility.

 

Predpokladaný čas realizácie projektu: 2018 – 2023

Skip to content