Dozorná rada Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. je najvyšším kontrolným orgánom spoločnosti.
Dohliada na výkon pôsobnosti predstavenstva a uskutočňovanie podnikateľskej činnosti spoločnosti.
Má 5 členov.
Predstavenstvo
Je štatutárnym orgánom spoločnosti.
Má 3 členov.
Valné zhromaždenie menuje z členov predstavenstva predsedu, ktorý vykonáva aj funkciu generálneho riaditeľa spoločnosti.
Predstavenstvo je oprávnené konať v mene spoločnosti vo všetkých veciach a zastupuje spoločnosť voči tretím osobám, pred súdom a pred inými orgánmi. Riadi činnosť spoločnosti a rozhoduje o všetkých záležitostiach, pokiaľ nie sú právnymi predpismi alebo stanovami vyhradené do pôsobnosti iných orgánov spoločnosti.
Skúsený senior a top manažér s viac ako 20-ročnými skúsenosťami zo sektorov telekomunikácií, IT, online, elektronického obchodu, pošty a logistiky, poisťovníctva a elektronických platobných systémov.
Počas svojej praxe sa zameriaval na oblasti: stratégia a podniková transformácia, rozvoj nových obchodných a podnikateľských príležitosti, marketing a predaj, e-commerce a elektronické platby, procesný manažment a riadenie kvality, regulácia a legislatíva (pošty a telekomunikácie), projektový a programový manažment, M&A a finančné modelovanie a ďalšie.
Magisterské štúdium v odboroch financie a účtovníctvo a medzinárodné ekonomické vzťahy absolvoval na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave.
Pracovné skúsenosti:
2020 – 2023Partner a predseda, IstroAnalytica/IstroAnalytica Advisory
2018 – 2020Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ, Slovenská pošta, a. s.
2017 – 2018Riaditeľ stratégie informatizácie a medzinárodnej agendy, Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu
2015 – 2017Člen predstavenstva a riaditeľ obchodu a marketingu, mobilný operátor 4ka (SWAN, a. s.)
2014 – 2015Podpredseda predstavenstva a riaditeľ marketingu, korporátneho obchodu a elektronických služieb, Slovenská pošta, a. s.
2002 – 2014Rôzne vyššie riadiace pozície v oblasti stratégie a firemného rozvoja, Slovak Telekom, a. s.
2000 – 2002Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva, ATLAS.SK, a. s.
2000 – 2002Člen predstavenstva, Dial Telecom, a. s.
Podpredseda predstavenstva a riaditeľ odboru právnych služieb
Po skončení vysokej školy pracoval vo viacerých advokátskych kanceláriách, pričom jeho odborné zameranie sa postupne menilo od trestného a rodinného práva smerom k občianskemu a obchodnému právu. Po absolvovaní advokátskych skúšok sa stal samostatným advokátom.
V roku 2012 sa začal naplno venovať práci pre ZSSK na pozícii riaditeľa právnych služieb. Postupne sa okrem bežnej právnej agendy na úrovni právnej podpory, prípravy zmlúv a zastupovania v súdnych sporoch začal venovať tiež oblasti ochrany osobných údajov a poisteniu.
Vysokoškolské vzdelanie nadobudol na Trnavskej univerzite v odbore právo.
Pracovné skúsenosti:
2012 – trváriaditeľ sekcie a neskôr odboru právnych služieb v Železničnej spoločnosti Slovensko
2011 – 2012samostatný advokát
2007 – 2011 advokátsky koncipient vo viacerých advokátskych kanceláriách
Dlhoročný expert v oblasti riadenia železničnej dopravy.
Naposledy v ZSSK vykonával vedúcu pozíciu oddelenia miestnych technológií sekcie prípravy prevádzky, zameriaval sa aj na projektovú prípravu, riadenie a realizáciu projektov stredísk hygienicko-technickej údržby v Nových Zámkoch, Zvolene, Žiline, Košiciach a Humennom.
Vyštudoval odbor Prevádzka a ekonomika železničnej dopravy na Vysokej škole dopravy a spojov v Žiline.
Pracovné skúsenosti:
2013 – 2023Vedúci oddelenia miestnych technológií sekcie prípravy prevádzky v Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s.
2002 – 2013Vedúci oddelenia diaľkovej dopravy sekcie marketingu, vedúci oddelenia prepravných podmienok a taríf sekcie marketingu,vedúci oddelenia cestovného poriadku sekcie marketingu, riaditeľ sekcie marketingu,vedúci tímu analýzy oddelenia miestnych technológií sekcie prípravy prevádzky v ZSSK
1997 – 2001Prednosta sekcie prevádzky, prednosta obchodno-prevádzkovej sekcie, námestník riaditeľa divízie pre prevádzku a prednosta sekcie marketingu v ŽSR
1993 – 1996Referent funkcie v oblasti prevádzky železničnej dopravy na Prevádzkovom riaditeľstve ŽSR v Košiciach
1989 – 1996Výpravca vlakov v ČSD, ŽSR
Vzdelanie:
2014 – 2016Verejnosprávny vzdelávací inštitút v Českej republike
1999 – 2002Nadácia CUB, The Open University Business School
1988 – 1992Vysoká škola dopravy a spojov v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, odbor Prevádzka a ekonomika železničnej dopravy
1984 – 1988SPŠ dopravná v Košiciach, odbor Doprava a preprava so zameraním na železničnú dopravu
INTERNÝ AUDIT – pomáha spoločnosti dosahovať ciele tým, že prináša systematický metodický prístup k hodnoteniu a zdokonaľovaniu účinnosti procesov riadenia a správy spoločnosti, riadení rizík a procesov riadenia a kontroly.
SERVISCENTRUM – posudzuje a zabezpečuje požiadavky železničných podnikov na prístup k servisným zariadeniam ZSSK a k službám v nich poskytovaných.
ODBOR RIADENIA ĽUDSKÝCH ZDROJOV – v súlade so stratégiou spoločnosti zabezpečuje riadenie a rozvoj spoločnosti v oblasti ľudských zdrojov, plánovanie zamestnanosti od náboru a výberu zamestnancov, odbornú spôsobilosť a administratívne spracovanie súvisiacich náležitostí.
ODBOR INŠPEKCIE A KONTROLY – vykonáva a metodicky riadi inšpekčnú a kontrolnú činnosť s dôrazom na dodržiavanie noriem v oblasti bezpečnosti železničnej dopravy a BOZP, ako aj na oblasť vybavovania podaní fyzických a právnických osôb.
ODBOR KOMUNIKÁCIE – vytvára marketingovú komunikáciu, udržuje a riadi vzťahy s verejnosťou a pripravuje internú komunikáciu na rôznych úrovniach spoločnosti.
ODBOR RIADENIA STRATEGICKÝCH PROJEKTOV – koordinuje a riadi projekty spoločnosti vrátane projektov financovaných z fondov Európskej únie.
ODBOR PRÁVNYCH SLUŽIEB – usmerňuje právnu agendu v pôsobnosti spoločnosti i činnosti spoločnosti v zmysle dodržiavania a rešpektovania platných legislatívnych noriem.
ODBOR INFORMAČNÝCH TECHNOLÓGIÍ – zabezpečuje, spravuje a rozvíja všetky informačné systémy potrebné pre prevádzku infraštruktúry, aplikácií, ERP, ICT a zákazníckych systémov v kooperácii a v súlade so stratégiou všetkých odborných útvarov spoločnosti.
Úsek obchodu zodpovedá za realizáciu hlavných (obchodných) procesov. Definuje a plní obchodnú stratégiu spoločnosti a marketingový plán. Zabezpečuje prípravu a uzatváranie Zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme so štátom a komunikuje s vyššími územnými celkami.
Plánuje rozsah osobnej dopravy, tvorbu cestovného poriadku, kapacitu a kvalitu vlakov, vypracovanie taríf a prepravných podmienok a realizuje predaj cestovných dokladov.
Venuje sa rozvoju a rozširovaniu služieb zákazníkom, vývoju a ponuke nových produktov a ďalších zákazníckych služieb vrátane mimoriadnych prepráv podľa špeciálnych prianí zákazníkov.
Organizačne pod úsek patria aj pracoviská sprostredkúvajúce predaj cestovných dokladov na staniciach (osobní pokladníci) a referenti kontaktného centra.
Úsek prevádzky zodpovedá za plánovanie a realizáciu prevádzky vlakov podľa objednávky úseku obchodu. Vypracováva plány radenia vlakov, efektívne obehy osobných vozňov, hnacích vozidiel a ich obsadenie personálom.
Definuje stratégiu rozvoja koľajových vozidiel, zodpovedá za operatívne (dispečerské) riadenie, analyzuje meškania vlakov a ich príčiny. Na starosti má aj kontrolu čistenia koľajových vozidiel.
Úsek prevádzky je zložený z útvarov: oddelenie podpory prevádzky, sekcia prípravy prevádzky a sekcia riadenia prevádzky, ktoré sa ďalej organizačne členia na oddelenia.
Pod úsek patria dve najpočetnejšie profesie celej spoločnosti:
rušňovodiči
vlakvedúci
Úsek ekonomiky zabezpečuje riadenie finančných tokov firmy, koordináciu spracovania a vyhodnocovania podnikateľského plánu, vedie účtovníctvo a definuje základné princípy fungovania interného trhu.
Úsek ekonomiky je zložený z organizačných útvarov:
oddelenie finančného riadenia
sekcia účtovníctva a daní
sekcia controllingu
Úsek služieb spravuje všetok nehnuteľný majetok spoločnosti (aj prenajatého majetku) vrátane koľajísk a budov v rušňových depách a opravovniach vozňov, ktoré sú majetkom ZSSK a nepatria pod správu ŽSR. Na starosti má celofiremné obstarávanie tovarov a služieb (podľa Zákona o verejnom obstarávaní). Zabezpečuje logistické služby v ZSSK.
Úsek služieb je zložený z útvarov:
sekcia logistiky
sekcia manažmentu nehnuteľností
sekcia obstarávania a nákupu
Úsek údržby zabezpečuje opravy a menšie revízie železničných koľajových vozidiel podľa potrieb úseku prevádzky. Pripravuje vlakové súpravy pred odchodom vlaku po technickej a bezpečnostnej stránke, zodpovedá za vykonanie technickej a hygienickej údržby.
Úsek údržby zodpovedá aj za technickú a technologickú podporu pre procesy údržby a opráv vrátane strojov a zariadení potrebných pre údržbu koľajových vozidiel.
Jej zamestnanci vykonávajú práce na staniciach, v rušňových depách a v opravovniach vozňov.
Najčastejšími profesiami v údržbe sú:
zámočník
elektro/mechanik
vozmajster.
Úsek údržby je zložený zo štyroch organizačných útvarov:
Aby sme mohli poskytovať čo najlepšie zážitky, používame technológie, ako sú súbory cookie, na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracúvať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže mať nepriaznivý vplyv na niektoré funkcie a vlastnosti.
Funkčné
Always active
Technické ukladanie alebo prístup je nevyhnutne potrebný na legitímny účel umožnenia používania konkrétnej služby, o ktorú výslovne požiadal účastník alebo používateľ, alebo výlučne na účel uskutočnenia prenosu komunikácie prostredníctvom elektronickej komunikačnej siete.
Predvoľby
Technické ukladanie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, o ktoré účastník alebo používateľ nepožiadal.
Štatistiky
Technické ukladanie alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické ukladanie alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného splnenia požiadaviek zo strany poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany sa informácie uložené alebo získané len na tento účel zvyčajne nemôžu použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické ukladanie alebo prístup je potrebný na vytvorenie používateľských profilov na zasielanie reklamy alebo na sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.