Projekty OPD 2007-2013

Primárnym zdrojom pre “europrojekty” Železničnej spoločnosti Slovensko v období 2007 – 2013 bol sektorový operačný program s názvom Operačný program Doprava (OPD),


Veľké projekty

 

Logo OPD Logo EU Logo ZSSK

 

VLAKY PRE ĽUDÍ

 

Názov a sídlo prijímateľa NFP:

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Rožňavská 1, 832 72  Bratislava

 

Operačný program, prioritná os, opatrenie, fond EÚ:
Operačný program: Operačný program Doprava SR, programové obdobie 2007 – 2013
Prioritná os č. 6.: Železničná verejná osobná doprava
Opatrenie 6.1: Obnova železničných mobilných prostriedkov
Fond EÚ: Európsky fond regionálneho rozvoja (ERDF)
Cieľ projektu: Základným cieľom Projektu je rast kvalitatívnych a výkonových parametrov služieb železničnej osobnej dopravy a zvýšenie spokojnosti klientov prostredníctvom obstarania a modernizácie železničných koľajových vozidiel.

 

Investičné aktivity Projektu:
  • Obstaranie 10 ks elektrických poschodových jednotiek (EPJ);
  • Obstaranie 10 ks poschodových jednotiek typu push – pull (PP), vrátane úpravy 10 ks HDV r. 263 a obstarania 2 ks HDV r. 381;
  • Obstaranie 12 ks dieselmotorových jednotiek (DMJ).

 

Výška poskytnutého NFP:

Nenávratný finančný príspevok (NFP) poskytnutý ZSSK na základe rozhodnutia Európskej komisie zo dňa 15. júla 2010 predstavuje sumu vo výške 177 021 134 €, z toho:

  • podiel Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ŠR SR) vo výške 50% z výšky sumy rozhodnutia:
    88 510 567,–  €,
  • podiel Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) vo výške 50% z výšky sumy rozhodnutia:
    88 510 567,– €.

Celkové investičné náklady sú 231 960 018,00 €. Podiel ZSSK je 54 938 884,00 €.

 

Indikátory projektu:
Typ Názov Merná jednotka Východisková hodnota Rok Plánovaná hodnota Rok
Výsledok Počet jednotiek EPJ Počet 0 2008 10 2015
Výsledok Počet jednotiek PP,
počet HDV
Počet 0 2008 10
2
2015
Výsledok Počet jednotiek DMJ Počet 0 2008 12 2015
Dopad Počet prepravených cestujúcich Počet 22 360 500 2008 24 548 500 2015
Dopad Úspora elektrickej energie KWH/miestokm 0,000000 2008 0,004017 2015

 

Miesto realizácie projektu:
  • Bratislavský kraj
  • Trnavský kraj
  • Nitriansky kraj
  • Trenčiansky kraj
  • Žilinský kraj
  • Košický kraj
  • Prešovský kraj

 

Mapa projektu:

mapa

 

Požiadavky na nové ŽKV:
  • čalúnené sedadlá,
  • bezbariérový prístup,
  • vyhradené miesta pre telesne postihnutých,
  • klimatizácia,
  • centrálne ovládanie dverí,
  • akustický a vizuálny informačný systém pre cestujúcich,
  • monitorovací kamerový systém,
  • vákuové WC s uzavretým odpadovým systémom,
  • systém vykurovania so schopnosťou temperovať a predkurovať vozidlá s časovou predvoľbou,
  • elektrické zásuvky 230 V,
  • signalizácia požiaru,
  • emisie DMJ: vyhláška UIC 624 (2004/26/EC)
  • max. hluk: 2001/16/ES,
  • ostatné podmienky Medzinárodnej železničnej únie (UIC).

 

Typ EPJ

Elektrická poschodová jednotka (EPJ) je ucelená súprava dráhových vozidiel zložená z  elektrického poschodového vozňa („EPV“), poschodového vloženého vozňa („PVV“) a poschodového riadiaceho vozňa („PRV“). Na hornom aj spodnom podlaží vozňov sa nachádzajú priestory pre cestujúcich so sedadlami a potrebným vybavením pre cestovanie. Elektrický poschodový vozeň je určený pre pohon a riadenie ucelenej súpravy. Maximálna prevádzková rýchlosť EPJ je 160 km/h.

Stručný opis:

  • Počet obstaraných EPJ: 10 ks (10 ks EPV, 10 ks PVV, 10 ks PRV)
  • Dodávateľ: Škoda Vagonka, a.s., Ostrava, ČR
  • Začiatok realizácie Projektu: 30.12.2008
  • Koniec realizácie Projektu: 30.11.2012
  • Dĺžka realizácie Projektu: 47 mesiacov

 
EPJ  EPJEPJ   EPJ   EPJ
 

Typ PP

Poschodová jednotka typu PUSH/PULL je súprava dráhových vozidiel zložená z upraveného hnacieho dráhového vozidla radu 263, dvoch poschodových vložených vozňov („PVV“) a poschodového riadiaceho vozňa („PRV“).

Označenie Push/Pull (tlačené – ťahané) znamená, že na jednej strane vlaku je klasické hnacie dráhové vozidlo, na druhej strane riadiaci vozeň.

Maximálna prevádzková rýchlosť je 160 km/h.

Viacsystémové hnacie dráhové vozidlo je hnacie dráhové vozidlo, ktoré je schopné pre svoj pohyb využívať elektrickú energiu z viac než dvoch napájacích elektrických systémov.

Stručný opis:

  • Počet obstaraných PP: 10 ks PP
    • Teda: 20 ks PVV, 10 ks PRV, úprava 10 ks hnacích dráhových vozidiel ZSSK radu 263
  • Počet obstaraných viacsystémových HDV: 2ks HDV
  • Dodávateľ: Škoda Vagonka, a.s., Ostrava, ČR, Škoda Transportation, a.s., Plzeň, ČR
  • Začiatok realizácie a koniec realizácie – PP + úprava HDV radu 263: 30.06.2009 – 31.05.2013
    • Dĺžka realizácie: 47 mesiacov
  • Začiatok a koniec realizácie – viacsystémové HDV: 30.06.2009 – 31.07.2012
    • Dĺžka realizácie: 37 mesiacov

 

PP

 

Typ DMJ

Dieselmotorová jednotka (DMJ) je ucelená súprava dráhových vozidiel zložená z dieselmotorových vozňov („DMV“) umiestnených na začiatku a na konci súpravy, medzi ktorými je umiestnený jeden vložený vozeň („VV“).

Maximálna rýchlosť jednotky je 140 km/h.

Stručný opis:

  • Počet obstaraných DMJ: 12 ks
  • Dodávateľ: ŽOS Vrútky, a.s., SR
  • Začiatok realizácie Projektu: 30.03.2009
  • Koniec realizácie Projektu: 28.02.2013
  • Dĺžka realizácie Projektu: 47 mesiacov

 

DMJDMJDMJDMJ
Logo OPD Logo EU Logo ZSSK

 

VLAKY PRE ĽUDÍ

 

Názov a sídlo prijímateľa NFP:

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Rožňavská 1, 832 72  Bratislava

Operačný program, prioritná os, opatrenie, fond EÚ:
Operačný program: revidovaný Operačný program Doprava SR z 10.04.2013
Programové obdobie: 2007 – 2013
Prioritná os č. 4: Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
Opatrenie 4.2: Obnova parku mobilných prostriedkov integrovaných dopravných systémov
Fond EÚ: Kohézny fond (KF)
Cieľ Projektu: Podpora rastu výkonových a kvalitatívnych parametrov služieb ŽOD nasadením moderných mobilných prostriedkov na ucelených úsekoch vybraných tratí IDSB a IDSK.

 

Investičné aktivity Projektu:
  • Obstaranie 4 ks elektrických jednotiek (EJ) a 10 ks dieselmotorových jednotiek (DMJ) pre IDS Košice;
  • Obstaranie 5 ks elektrických jednotiek (EJ) a 10 ks dieselmotorových jednotiek (DMJ) pre IDS Bratislava.

 

Výška poskytnutého NFP:

V zmysle Dodatku č. 1 k Zmluve o poskytnutí NFP zo dňa 08.05.2014, výšku Nenávratného Finančného Príspevku (NFP) poskytnutého ZSSK, a.s. predstavuje suma 156 151 387,31 €, z toho:

  •  podiel Kohézneho fondu (KF) vo výške 85% z NFP; v nominálnej sume 132 728 679,21 €;
  • podiel Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ŠR SR) vo výške 15% z NFP, v nominálnej sume
    23 422 708,10 €.

Celkové investičné náklady + spolufinancované rozpočtované náklady na publicitu vo výške 13 000,00 € sú 164 553 000,00 €. Podiel ZSSK na spolufinancovaní Projektu  je 8 401 612,69 €.

Indikátory projektu:
Typ Názov Merná jednotka Východisková hodnota Rok Plánovaná hodnota Rok
Výsledok Počet prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu Počet 0 2013 174 2015
Výsledok Počet ucelených súprav elektrickej trakcie a nezávislej trakcie pre železničnú osobnú dopravu Ks 0 2013 29 2015
Dopad Nárast počtu prepravených cestujúcich v prímestskej, regionálnej a medziregionálnej preprave % 100 2015 105 2020

 

Miesto realizácie projektu:
  • Bratislavský kraj,
  • Trnavský kraj,
  • Trenčiansky kraj,
  • Nitriansky kraj,
  • Prešovský kraj,
  • Košický kraj.

 

Mapa projektu:

mapa

Čas realizácie Projektu:
  • EJ – 25.05.2013 – 31.03.2015 – 22 mesiacov
  • DMJ – 02.07.2013 – 31.08.2015 – 26 mesiacov

 

Požiadavky na nové ŽKV:
  • moderný, účelný a príjemný vzhľad;
  • osvetlenie – úsporné svietidlá s moderným dizajnom;
  • podlahová krytina s protišmykovou úpravou;
  • bezbariérový prístup;
  • minimálne jedno multifunkčné oddelenie s vyhradenými priestormi pre osoby s obmedzenou mobilitou, pre invalidné vozíky, kočíky a bicykle;
  • WC s uzavretým odpadovým systémom, sušičom rúk;
  • centrálne ovládanie dverí s kontrolným zariadením proti privretiu cestujúcich;
  • vonkajší a vnútorný akustický a vizuálny informačný systém;
  • monitorovací systém;
  • požiarna signalizácia + hasiace prístroje;
  • WIFI;
  • zásuvky pre napájanie prenosných PC.

 

Typ EJ

Elektrická jednotka (EJ) je ucelená súprava zložená z viacerých samostatných dráhových vozidiel, a to z elektrického vozňa, vloženého a riadiaceho vozňa. Elektrický vozeň je určený pre pohon a riadenie ucelenej súpravy. Všetky vozne majú priestory pre cestujúcich so sedadlami a potrebným vybavením pre cestovanie.

Stručný opis:

  • Počet obstaraných vozidiel: 9 ks
  • Dodávateľ: Škoda Vagonka, a.s., Ostrava, ČR
  • Začiatok a koniec realizácie: 25.05.2013 – 31.07.2015
    • Dĺžka realizácie: 26. mesiacov
  • Maximálna rýchlosť: 160 km/h
  • Počet sediacich cestujúcich: 307 (289 pevných a 18 sklopných sedadiel)
  • Počet stojacich cestujúcich: 333

 
EJ EJ EJ

Typ DMJ

Dieselmotorová jednotka (DMJ) je ucelená súprava dráhových vozidiel zložená z dieselmotorových vozňov („DMV“) umiestnených na začiatku a na konci súpravy, medzi ktorými je umiestnený jeden vložený vozeň („VV“). DMJ je nízkopodlažnej konštrukcie s priestormi pre cestujúcich so sedadlami a potrebným vybavením pre cestovanie.

Stručný opis

  • Počet obstaraných vozidiel: 20 ks
  • Dodávateľ: ŽOS Vrútky, a.s., SR
  • Začiatok a koniec realizácie: 02.07.2013 – 31.08.2015
    • Dĺžka realizácie: 26 mesiacov
  • Maximálna rýchlosť: 140 km/h
  • Počet sediacich cestujúcich: 177 (168 pevných a 9 sklopných sedadiel)
  • Počet stojacich cestujúcich: 110

 
DMJ DMJ DMJ


Menšie projekty

 

Logo OPD

VLAKY PRE ĽUDÍ

Logo ZSSK Logo EU

 

Názov a sídlo prijímateľa:

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Rožňavská 1, 832 72  Bratislava

 

Operačný program, prioritná os, opatrenie, fond EÚ:
Operačný program: revidovaný Operačný program Doprava SR z 10.04.2013
Programové obdobie: 2007 – 2013
Prioritná os č. 4: Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
Opatrenie 4.2: Obnova parku mobilných prostriedkov integrovaných dopravných systémov
Fond EÚ: Kohézny fond (KF)

 

Cieľ Projektu:

Prispieť k odstráneniu bariér pre dosiahnutie interoperability TŽS (Transželezničného dopravného systému), k rastu bezpečnosti a plynulosti ŽOD (Železničnej osobnej dopravy) a k zvýšeniu jej konkurenčnej pozície na dopravnom trhu.

Špecifické ciele Projektu:

Obstaranie a inštalácia ETCS aplikačnej úrovne L2 do 10 EPJ radu 671 v záujme implementácie interoperability a zavedenia systému ERTMS.

Aktivity Projektu:

  • Dodanie a inštalácia vlakového systému ETCS aplikačnej úrovne L2.

 

Výška poskytnutého NFP:

Na základe Zmluvy o poskytnutí NFP zo dňa 31.1.2014 s účinnosťou 04.02.2014 (v znení Dodatku č. 1 s účinnosťou 28.07.2014) , výšku Nenávratného Finančného Príspevku (NFP) poskytnutého ZSSK, a.s. predstavuje suma 6 601 018,00 EUR €.
Poskytovateľ (MDVRR SR) poskytne Prijímateľovi (ZSSK, a.s.) NFP v skladbe:

  • podiel Kohézneho fondu (KF) vo výške 85% z NFP; v nominálnej sume 5 610 865,30 €;
  • podiel Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ŠR SR) vo výške 15% z NFP, v nominálnej sume 990 152,70 €.

 
Celkové investičné náklady Projektu (bez DPH) sú vo výške 6 948 440,00 €podiel ZSSK, a.s. predstavuje 347 422,00 € bez DPH.

 

Indikátory projektu:
Typ Názov Merná jednotka Východisková hodnota Rok Plánovaná hodnota Rok
Výsledok Počet HDV elektrickej trakcie vybavených systémom ETCS Počet 0 2014 10 2015
Dopad Pokles počtu nehodových udalostí na tratiach vybavených systémom ETCS % 100% 2015 95% 2020

 

Čas realizácie Projektu:
  • EPJ  – 31.07.2014 (dátum účinnosti zmluvy s dodávateľom) – 30.11.2015 – 16 mesiacov
  • Koniec realizácie aktivít Projektu: 11/2015

 

Fotogaléria:
Elektrická poschodová jednotka EPJ 671

Elektrická poschodová jednotka EPJ 671

Riadiaci pult rušňovodiča v EPJ radu 671

Riadiaci pult rušňovodiča v EPJ radu 671

Princíp systému ERTMS

Princíp systému ERTMS

  • Technicko-hygienická údržba (THÚ) železničných koľajových vozidiel / projektová príprava
    Príprava projektovej dokumentácie pre následné vybudovanie základní THÚ na Slovensku.

 

Názov a sídlo prijímateľa NFP:
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.
Rožňavská 1, 832 72  Bratislava

Operačný program, prioritná os, opatrenie, fond EÚ:

Operačný program: revidovaný Operačný program Doprava SR z 10. apríla 2013
Programové obdobie: 2007 – 2013
Prioritná os č. 4: Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
Opatrenie 4.1: Výstavba infraštruktúry integrovaných dopravných systémov
Fond EÚ: Kohézny fond (KF)

Názov Projektu:
Technicko-hygienická údržba železničných koľajových vozidiel / projektová príprava

Cieľ Projektu:
Vypracovanie projektovej dokumentácie pre strediská technicko-hygienickej údržby ŽKV v Bratislave, Košiciach, Žiline, Nových Zámkoch, Zvolene a Humennom.

Aktivity Projektu:

  • Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Bratislava
  • Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Humenné
  • Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Košice
  • Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Nové Zámky
  • Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Zvolen
  • Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Žilina

 

Výška poskytnutého NFP:
Na základe Zmluvy o poskytnutí NFP v znení Dodatkov č.1 a č.2, výšku Nenávratného Finančného Príspevku (NFP) poskytnutého ZSSK, a.s. predstavuje suma 7 622 927,30 €, z toho:

  • podiel Kohézneho fondu (KF) vo výške 85 % z NFP,
  • podiel Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ŠR SR) vo výške 15 % z NFP,
  • podiel ZSSK je 401 206,70 €.

 

Obsah Projektu:

Realizácia hlavných aktivít začala v januári 2014. Predpokladaný termín ukončenia realizácie hlavných aktivít projektu bol stanovený na základe Dodatku č.2 na december 2015. Na základe toho bola predpokladaná dĺžka trvania hlavných aktivít 24 mesiacov.
V rámci uskutočnenia hlavných aktivít bolo stanovených niekoľko míľnikov a to v závislosti od zaradenia jednotlivých aktivít, resp. stredísk do dvoch skupín:

1. Skupina aktivít A:

  • Aktivita 1: Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Humenné
  • Aktivita 2: Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Nové Zámky
  • Aktivita 3: Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Zvolen

 

2. Skupina aktivít B

  • Aktivita 4: Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Žilina
  • Aktivita 5: Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Bratislava
  • Aktivita 6: Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Košice

 

V závislosti od zaradenia do skupiny aktivít A nasledovali 4 míľniky pre každú jednu aktivitu skupiny A: Vypracovanie štúdie realizovateľnosti, príslušné stanoviská útvaru životného prostredia, vypracovanie dokumentácie územného rozhodnutia, vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie, vrátane inžinierskej činnosti na každom stupni projektovej dokumentácie.

V závislosti od zaradenia do skupiny aktivít B nasledovali 4 míľniky pre každú jednu aktivitu skupiny B: Vypracovanie štúdie realizovateľnosti, posudzovanie vplyvov na životné prostredie (vrátane príslušných stanovísk útvaru životného prostredia), vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru, vrátane inžinierskej činnosti na každom stupni projektovej dokumentácie.

Projekt bol ukončený realizáciou poslednej aktivity v mesiaci december 2015.

 

Logo OPD

INVESTÍCIA DO VAŠEJ
BUDÚCNOSTI

Logo ZSSK Logo EU

 
Názov a sídlo prijímateľa:
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Rožňavská 1, 832 72 Bratislava

Operačný program, prioritná os, opatrenie, fond EÚ:

Operačný program: Operačný program Doprava SR
Programové obdobie: 2007 – 2013
Prioritná os č. 4: Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
Opatrenie 4.2: Obnova parku mobilných prostriedkov integrovaných dopravných systémov
Fond EÚ: Kohézny fond (KF)

 

Základný cieľ projektu:

Prispieť k budovaniu kvalitných IDS zvýšením rozsahu, kvality a atraktívnosti poskytovaných služieb ŽOD a k rastu konkurenčnej pozície ŽOD na dopravnom trhu.

Špecifický cieľ Projektu
Zrealizovanie IDIS v 32 vlakových súpravách ZSSK, ktorý bude poskytovať cestujúcim dopravné informácie a prezentácie o ZSSK a IDS a on-line internetový prístup

 
Hlavná implementačná (investičná) aktivita:

  • Obstaranie a inštalácia IDIS do ucelených súprav elektrickej a nezávislej trakcie.
    • dodávateľ: Slovak Telekom, a.s., SR
    • doba realizácie investičnej aktivity: november 2014 – júl 2015

 
Mapa projektu:


mapa projektu

(kliknutím zväčšíte)

 
Miesta realizácie aktivít Projektu:

  • NUTS II: Východné Slovensko, NUTS III: Košický kraj
  • NUTS II: Východné Slovensko, NUTS III: Prešovský kraj
  • NUTS II: Západné Slovensko, NUTS III: Trenčiansky kraj
  • NUTS II: Západné Slovensko, NUTS III: Nitriansky kraj
  • NUTS II: Západné Slovensko, NUTS III: Trnavský kraj
  • NUTS II: Región Bratislava, NUTS III: Bratislavský kraj

 
Čas realizácie projektu:

  • november 2014 – december 2015 (13 mesiacov)

Plánovaný koniec realizácie aktivít Projektu: december 2015 (posledná aktivita Projektu)

 
Výška poskytnutého NFP:
Na základe Zmluvy o poskytnutí NFP zo dňa 18.12.2014, výšku Nenávratného Finančného Príspevku (NFP) poskytnutého ZSSK, a.s. predstavuje suma 2 553 599,05 €. Poskytovateľ (MDVRR SR) poskytne Prijímateľovi (ZSSK, a.s.) NFP v skladbe:

  • podiel Kohézneho fondu (KF) vo výške 80,75% z NFP; v nominálnej sume 2 170 559,19 €;
  • podiel Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ŠR SR) vo výške 14,25% z NFP, v nominálnej sume 383 039,86 €.

Celkové investičné náklady Projektu (bez DPH) sú 2 687 999,00 €, podiel ZSSK a.s. vo výške 134 400,00 € (bez DPH).

 
Indikátory Projektu:

Typ

Názov

Merná jednotka

Východisková hodnota

Rok

Plánovaná hodnota

Rok

Výsledok

Počet ucelených súprav elektrickej a nezávislej trakcie pre ŽOD s inštalovaným systémom IDIS

Počet

0

2014

32

2015

Dopad

Nárast spokojnosti cestujúcich vo vlakoch vybavených systémom IDIS

%

100%

2015

105%

2020

Logo OPD

VLAKY PRE ĽUDÍ

Logo ZSSK Logo EU

 

Názov a sídlo prijímateľa:

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Rožňavská 1, 832 72 Bratislava

Operačný program, prioritná os, opatrenie, fond EÚ:
Operačný program: revidovaný Operačný program Doprava SR z 10.04.2013
Programové obdobie: 2007 – 2013
Prioritná os č. 4: Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
Opatrenie 4.2: Obnova parku mobilných prostriedkov integrovaných dopravných systémov
Fond EÚ: Kohézny fond (KF)

Cieľ projektu:

Zvýšenie výkonových a kvalitatívnych parametrov služieb železničnej osobnej dopravy na ucelených úsekoch vybraných tratí v rámci budovaných IDSB a IDSK.

Špecifické ciele Projektu:

  • Prispieť nákupom 10 osobných vozňov radu B k budovaniu IDS Bratislava a IDS Košice, k zlepšeniu dostupnosti a kvality verejnej osobnej dopravy a k rastu počtu cestujúcich železničnej osobnej dopravy.
  • Prispieť modernizáciou 30 osobných vozňov radu B k budovaniu IDS Bratislava a IDS Košice, k zlepšeniu dostupnosti a kvality verejnej osobnej dopravy a k rastu počtu cestujúcich železničnej osobnej dopravy.

 

Aktivity projektu:

Zabezpečenie rekonštrukcie 30-tich starších vozňov na moderné klimatizované vozne 2. triedy s priestorom pre bicykle, kočíky a vlakový personál. Nákup 10-tich nových moderných klimatizovaných vozňov 2. triedy.

  • Obstaranie 10 nových osobných vozňov pre potreby IDSB a IDSK
    • dodávateľ:  ŽOS Vrútky, a.s., SR
    • doba realizácie investičnej aktivity: 05/2014 – 12/2014
  • Modernizácia 30 osobných vozňov pre potreby IDSB a IDSK
    • dodávateľ: ŽOS Trnava, a.s., SR
    • doba realizácie investičnej aktivity: 05/2014 – 08/2015

 

Výška poskytnutého NFP:

Na základe Zmluvy o poskytnutí NFP zo dňa 20. mája 2014 (v znení Dodatku č. 1), výšku Nenávratného Finančného Príspevku (NFP) poskytnutého ZSSK, a.s. predstavuje suma 37 227 809,14 €.

Poskytovateľ (MDVRR SR) poskytne Prijímateľovi (ZSSK, a.s.) NFP v skladbe:

  • podiel Kohézneho fondu (KF) vo výške 85% z NFP; v nominálnej sume 31 643 637,85 €;
  • podiel Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ŠR SR) vo výške 15% z NFP, v nominálnej sume 5 584 171,29 €.

 

Celkové investičné náklady Projektu (bez DPH) sú vo výške 41 024 873,50 €, podiel ZSSK, a.s. predstavuje 3 797 064,36 € bez DPH.

 

Indikátory Projektu:
Typ Názov Merná jednotka Východisková hodnota Rok Plánovaná hodnota Rok
Výsledok Hodnota prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu EUR 0 2014 1 314 400 2015
Výsledok Počet prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu Počet 0 2014 440 2015
Výsledok počet ucelených súprav elektrickej trakcie a nezávislej trakcie pre železničnú osobnú dopravu Počet 0 2014 6 2015
Dopad Nárast počtu prepravených cestujúcich v prímestskej, regionálnej a medziregionálnej preprave % 100% 2015 105% 2020

 

Miesta realizácie aktivít Projektu:
  • NUTS II: Východné Slovensko, NUTS III: Prešovský kraj
  • NUTS II: Východné Slovensko, NUTS III: Košický kraj
  • NUTS II: Západné Slovensko, NUTS III: Trenčiansky kraj
  • NUTS II: Západné Slovensko, NUTS III: Trnavský kraj
  • NUTS II: Región Bratislava, NUTS III: Bratislavský kraj

 

Mapa Projektu (kliknutím zväčšíte):

mapa projektu

 

Čas realizácie projektu:
  • Modernizácia osobných vozňov (MOV)
    • 06.05.2014 – 28.08.2015 16 mesiacov
  • Výroba nových osobných vozňov (NOV)
    • 11.01.2014 – 31.12.2014  12 mesiacov
  • Plánovaný koniec realizácie aktivít Projektu: 28.08.2015

 

Požiadavky na vozne:
  • Nový interiér
  • Priestory na prepravu bicyklov
  • Klimatizácia
  • WiFI
  • Centrálny systém dverí
  • Antigraffitový náter
  • Komunikačný a akustický informačný systém

 

Fotogaléria:
Hrubá stavba NOV Hrubá stavba NOV Bdmpeer 304 Bdmpeer 306a
Hrubá stavba NOV Vozeň Vozeň Interiér NOV

Logo OPD                     Logo EU                     Logo ZSSK
 

VLAKY PRE ĽUDÍ

 

Názov a sídlo prijímateľa:

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Rožňavská 1, 832 72 Bratislava

 

Operačný program, prioritná os, opatrenie, fond EÚ:

Operačný program: revidovaný Operačný program Doprava SR z 10. apríla 2013
Programové obdobie: 2007 – 2013
Prioritná os č. 4: Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
Opatrenie 4.2: Obnova parku mobilných prostriedkov integrovaných dopravných systémov
Fond EÚ: Kohézny fond (KF)

 

Cieľ projektu: Cieľom projektu je rastom rozsahu, kvalitatívnych parametrov a atraktívnosti služieb ŽOD na ucelených úsekoch vybraných tratí prispieť k budovaniu kvalitného IDSK.

Aktivity projektu: Modernizácia 5 ks HDV radu 750 na rad 757 a dodanie 17 ks nových klimatizovaných osobných vozňov 2. triedy

  • Modernizácia 5 ks HDV radu 750 na rad 757
    • Dodávateľ: ŽOS Zvolen, a.s.
  • Obstaranie 17 ks nových klimatizovaných osobných vozňov radu B
    • Dodávateľ: ŽOS Vrútky, a.s.
  •  

    Výška poskytnutého NFP:

    Na základe Zmluvy o poskytnutí NFP, v znení Dodatku č.1,
    výšku Nenávratného Finančného Príspevku (NFP) poskytnutého ZSSK predstavuje suma 37 192 213,67 €, z toho:

    Poskytovateľ (MDVRR SR) poskytne Prijímateľovi (ZSSK) NFP v skladbe:

    • podiel Kohézneho fondu (KF) vo výške 85% z NFP; v nominálnej hodnote 31 613 381,59 €;
    • podiel Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ŠR SR) vo výške 15% z NFP, v nominálnej sume 5 578 832,08 €.

    Celkové investičné náklady Projektu (bez DPH) sú vo výške 40 359 420,00 €, podiel ZSSK predstavuje 3 167 206,33 € bez DPH.

     

    Indikátory projektu:
    Typ Názov Merná jednotka Východisková hodnota Rok Plánovaná hodnota Rok
    Výsledok Počet ucelených súprav elektrickej a  nezávislej trakcie pre železničnú osobnú dopravu Počet 0,0000 2014 5 2015
    Počet prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu. Počet 0,0000 2014 187 2015
    Hodnota prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu EUR 0,0000 2014 465.290 2015
    Dopad Nárast počtu prepravených cestujúcich v prímestskej, regionálnej a medziregionálnej preprave. % 100% 2015 105% 2020

     

    Miesto realizácie projektu:
    • Prešovský kraj
    • Košický kraj

     

    Mapa projektu:

    Mapa projektu (kliknutím zväčšíte)

    (kliknutím zväčšíte)

     

    Čas realizácie projektu:
    • Výroba nových osobných vozňov
      • 30. decembra 2014 – 15. decembra 2015 – 13 mesiacov
    • Modernizácia HDV
      • 29. decembra 2014 – 30. októbra 2015 – 11 mesiacov

     

    Požiadavky na nové vozne:
    • priestory na prepravu bicyklov,
    • klimatizácia,
    • WiFi,
    • optický informačný a akustický komunikačný systém,
    • priestor pre cestujúcich so zníženou pohyblivosťou,
    • antigraffity náter,
    • centrálny systém dverí,
    • lokálny diagnostický systém

     

    Fotogaléria:

    1. Hrubá stavba EJ 220 1. Hrubá stavba EJ 220 1. Hrubá stavba EJ 220

    1. Hrubá stavba EJ 220 1. Hrubá stavba EJ 220 1. Hrubá stavba EJ 220

Logo OPD Logo EU Logo ZSSK

 

INVESTÍCIA DO VAŠEJ BUDÚCNOSTI

Názov Prijímateľa a sídlo prijímateľa:

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Rožňavská 1, 832 72 Bratislava

 

Operačný program, prioritná os, opatrenie, fond EÚ:
Operačný program: revidovaný Operačný program Doprava SR z 10. apríla 2013
Programové obdobie: 2007 – 2013
Prioritná os č. 4: Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
Opatrenie 4.2: Obnova parku mobilných prostriedkov integrovaných dopravných systémov
Fond EÚ: Kohézny fond (KF)
Cieľ projektu: Rozvíjať VOD, prispieť k rastu výkonov, kvality, atraktívnosti a konkurenčnej pozície ŽOD na dopravnom trhu a k podpore TU mobility obyvateľstva

 

Špecifické ciele Projektu
  • Prispieť k obnove parku ŽKV využívaného v rámci IDS Bratislava a IDS Košice modernizáciou 24 OV radu Bdt na OV radu Bdteer/Bdgteer
  • Prispieť k obnove parku ŽKV využívaného v rámci IDS Bratislava a IDS Košice modernizáciou 12 jednosystémových HDV radu 162/163 na dvojsystémové HDV radu 361

 

Investičné aktivity Projektu:
  • Modernizácia 12 ks hnacích dráhových vozidiel
  • Modernizácia 24 ks osobných vozňov

 

Výška poskytnutého NFP:

Na základe Zmluvy o poskytnutí NFP zo dňa 12. augusta 2015 (s účinnosťou od 13. augusta 2015), výšku Nenávratného Finančného Príspevku (NFP) poskytnutého ZSSK, a.s. predstavuje suma 33 189 154,59 €.

Poskytovateľ (MDVRR SR) poskytne Prijímateľovi (ZSSK, a.s.) NFP v skladbe:

  • podiel Kohézneho fondu (KF) vo výške 85% z NFP; v nominálnej sume 28 210 781,40 €;
  • podiel Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ŠR SR) vo výške 15% z NFP, v nominálnej sume 4 978 373,19 €.

Celkové investičné náklady Projektu (bez DPH) sú 41 432 535,15 €, podiel ZSSK, a.s. vo výške 8 243 380,56 € (bez DPH).

 

Indikátory projektu:
Typ Názov Merná jednotka Východisková hodnota Rok Plánovaná hodnota Rok
Výsledok Hodnota prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu EUR 0 2008 672 144 2015
Výsledok Počet prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu Počet 0 2008 48 2015
Výsledok Počet ucelených súprav elektrickej trakcie a nezávislej trakcie pre železničnú osobnú dopravu Počet 0 2008 12 2015
Dopad Nárast počtu prepravených cestujúcich v prímestskej, regionálnej a medziregionálnej preprave % 100% 2015 105% 2020

 

Miesta realizácie aktivít Projektu:
  • Prešovský kraj
  • Košický kraj
  • Trenčiansky kraj
  • Trnavský kraj
  • Nitriansky kraj
  • Bratislavský kraj

 

Mapa projektu

mapa

 

Vykonaný rozsah modernizácie:

 

  • Osobné vozne po modernizácii majú:
    • bezpečnostné a izolačné sklá
    • vonkajší náter vrátane antigraffity úpravy
    • centrálny blokovací systém nástupných dverí
    • centrálny systém zatvárania všetkých dverí
    • klimatizáciu
    • nástupný priestor na prepravu bicyklov
    • nový interiér
    • hygienické vákuové WC
  • Hnacie koľajové vozidlá po modernizácii (z r. 162/163 na HKV r. 361) majú:
    • modernizáciu mechanickej časti
    • modernizáciu elektrickej časti
    • modernizáciu riadiacich, zabezpečovacích, komunikačných a informačných častí
    • klimatizáciu
    • nové čelá HDV vrátane nových bezpečnostných okien
    • predprípravu nad ETCS Level 1
    • nové zariadenia pre telematické vysielanie informácií z diagnostického systému HDV do centrály

 

Stručný opis:
  • Modernizácia 12 ks HKV
Počet modernizovaných HKV 12 ks
Dodávateľ služby: ŽOS Vrútky, a.s.
Začiatok realizácie Projektu 19.10.2009 (účinnosť zmluvy s dodávateľom)
Koniec realizácie Projektu 15.12.2014
Dĺžka realizácie Projektu 63 mesiacov

 

  • Modernizácia 24 ks OV
Počet modernizovaných OV 24 ks
Dodávateľ služby: ŽOS Trnava, a.s.
Začiatok realizácie Projektu 24.02.2009
Koniec realizácie Projektu 28.06.2012
Dĺžka realizácie Projektu 41  mesiacov

 
HKV pred modernizáciou HKV po modernizácii MOV pred modernizáciou MOV po modernizáciou

 

Logo OPD

INVESTÍCIA DO VAŠEJ
BUDÚCNOSTI

Logo ZSSK Logo EU

 

Názov a sídlo prijímateľa:

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Rožňavská 1, 832 72  Bratislava

 

Operačný program, prioritná os, opatrenie, fond EÚ:

Operačný program: revidovaný Operačný program Doprava SR z 10.04.2013
Programové obdobie:2007 – 2013
Prioritná os č. 4: Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
Opatrenie 4.2: Obnova parku mobilných prostriedkov integrovaných dopravných systémov
Fond EÚ: Kohézny fond (KF)
Cieľ Projektu:
Prispieť k odstráneniu technických bariér pre dosiahnutie interoperabillity železničnej osobnej dopravy, k rastu bezpečnosti prevádzky a cestujúcich a k budovaniu kvalitných IDS.
Špecifický cieľ Projektu:
Zavedenie progresívnych interoperabilných komunikačných a záznamových zariadení s digitálnym signálom GSM-R do 30 jestvujúcich HDV.
Aktivity Projektu:
Obnova HDV prostredníctvom komunikačných a záznamových zariadení

  • Dodávateľ: ORICON a.s.
  • Doba realizácie Projektu: jún 2015 – december 2015

 

Mapa Projektu:

mapa projektu
(kliknutím zväčšíte)

 

Výška poskytnutého NFP:

Na základe Zmluvy o poskytnutí NFP v znení Dodatku č. 1 výšku Nenávratného Finančného Príspevku (NFP) poskytnutého ZSSK, a.s. predstavuje suma1 824 769,50 €.
Poskytovateľ (MDVRR SR) poskytne Prijímateľovi (ZSSK, a.s.) NFP v skladbe:

  • podiel Kohézneho fondu (KF) vo výške 85% z NFP; v nominálnej sume 1 551 054,07 €;
  • podiel Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ŠR SR) vo výške 15% z NFP, v nominálnej sume 273 715,43 €.

Celkové investičné náklady Projektu (bez DPH) sú vo výške 1 920 810,00 €podiel ZSSK, a.s. predstavuje 96 040,50 € bez DPH.

 

Indikátory projektu:
Typ Názov Merná jednotka Východisková hodnota Rok Plánovaná hodnota Rok
Výsledok Počet hnacích dráhových vozidiel vybavených interoperabilnými komunikačnými zariadeniami Počet 0 2015 30 2015
Dopad Pokles nehodových udalostí v HDV vybavených interoperabilnými komunikačnými zariadeniami % 100% 2015 97% 2020

Logo OPD                     Logo EU                     Logo ZSSK

 

INVESTÍCIA DO VAŠEJ BUDÚCNOSTI

 

Názov a sídlo prijímateľa:

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Rožňavská 1, 832 72 Bratislava

 

Operačný program, prioritná os, opatrenie, fond EÚ:

Operačný program: revidovaný Operačný program Doprava SR z 10. apríla 2013
Programové obdobie: 2007 – 2013
Prioritná os č. 4: Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
Opatrenie 4.2: Obnova parku mobilných prostriedkov integrovaných dopravných systémov
Fond EÚ: Kohézny fond (KF)

Cieľ  projektu: Rozvíjať verejnú osobnú dopravu a prispieť k rastu výkonov, kvalitatívnych parametrov služieb a atraktívnosti železničnej osobnej dopravy a k rastu jej konkurenčnej pozície na dopravnom trhu.

Špecifické ciele Projektu:

  • Prispieť k obnove parku železničných koľajových vozidiel využívaného v rámci IDS Košice modernizáciou 13 osobných vozňov radu B.
  • Prispieť k obnove parku železničných koľajových vozidiel využívaného v rámci IDS Košice modernizáciou 4 hnacích dráhových vozidiel elektrickej trakcie radu 163.

Aktivity projektu: Modernizácia 13 ks osobných vozňov II. triedy (radu B) a 4 ks rušňov elektrickej trakcie (radu 163).

  • Modernizácia hnacích dráhových vozidiel:
    • dodávateľ: ŽOS Vrútky, a.s., SR
    • doba realizácie investičnej aktivity: apríl 2015 – december 2015
    • Modernizácia osobných vozňov:
      • dodávateľ: ŽOS Trnava, a.s., SR
      • doba realizácie investičnej aktivity: máj 2015 – december 2015

     

    Výška poskytnutého NFP:

    Na základe Zmluvy o poskytnutí NFP zo dňa 29. júla 2015 (s účinnosťou od 01. augusta 2015), výšku Nenávratného Finančného Príspevku (NFP) poskytnutého ZSSK, a.s. predstavuje suma 18 302 120,25 €.

    Poskytovateľ (MDVRR SR) poskytne Prijímateľovi (ZSSK, a.s.) NFP v skladbe:

    • podiel Kohézneho fondu (KF) vo výške 85% z NFP; v nominálnej sume 15 556 802,21 €;
    • podiel Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ŠR SR) vo výške 15% z NFP, v nominálnej sume 2 745 318,04 €.

    Celkové investičné náklady Projektu (bez DPH) sú 19 286 605,00 €, podiel ZSSK, a.s. vo výške 984 484,75 € bez DPH.

     

    Indikátory projektu:
    Typ Názov Merná jednotka Východisková hodnota Rok Plánovaná hodnota Rok
    Výsledok Hodnota prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu EUR 0 2015 426 478 2015
    Výsledok Počet prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu Počet 0 2015 39 2015
    Výsledok Počet ucelených súprav elektrickej trakcie a nezávislej trakcie pre železničnú osobnú dopravu Počet 0 2015 4 2015
    Dopad Nárast počtu prepravených cestujúcich v prímestskej, regionálnej a medziregionálnej preprave % 100% 2015 105% 2020

     

    Miesta realizácie aktivít projektu:
    • NUTS II: Východné Slovensko, NUTS III: Prešovský kraj
    • NUTS II: Východné Slovensko, NUTS III: Košický kraj

     

    Mapa projektu:

    mapa projektu

    (kliknutím zväčšíte)

     

    Čas realizácie projektu:
    • Modernizácia hnacích dráhových vozidiel (MHDV)
      • Od 29. apríla 2015 (dátum účinnosti zmluvy s dodávateľom) do 15.  decembra 2015 – 9 mesiacov.
    • Modernizácia osobných vozňov (MOV)
      • Od 26. mája 2015 (dátum účinnosti zmluvy s dodávateľom) do 15. decembra 2015 – 8 mesiacov.
    • Plánovaný koniec realizácie aktivít Projektu:
      • 15. decembra 2015 (posledná aktivita Projektu)

     

    Požiadavky na modernizované vozne:
    • nový interiér,
    • priestory na prepravu bicyklov,
    • klimatizácia,
    • WiFi,
    • centrálny systém dverí,
    • systém pre nevidiacich,
    • priestor pre imobilných cestujúcich,
    • antigraffity náter,
    • riadiaci a diagnostický vizuálny informačný systém,

     

    Fotogaléria:

    vlakvlak vlak

    vnútro vozňa vnútro vozňa vnútro vlaku

  • Technicko-hygienická údržba železničných koľajových vozidiel / projektová príprava II. časť
    Príprava druhej časti projektovej dokumentácie pre vybudovanie základní THÚ na Slovensku
Názov a sídlo prijímateľa NFP:

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.
Rožňavská 1, 832 72  Bratislava

Operačný program, prioritná os, opatrenie, fond EÚ:

Operačný program: revidovaný Operačný program Doprava SR z 10. apríla 2013
Programové obdobie: 2007 – 2013
Prioritná os č. 4: Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
Opatrenie 4.1: Výstavba infraštruktúry integrovaných dopravných systémov
Fond EÚ: Kohézny fond (KF)

Názov Projektu:
Technicko-hygienická údržba železničných koľajových vozidiel – projektová príprava II. časť

Cieľ Projektu:
Vypracovanie ďalších stupňov PD pre strediská THÚ ŽKV v Bratislave, Košiciach, Žiline, Nových Zámkoch, Zvolene, Humennom a pre halu opráv v Nových Zámkoch.

 

Aktivity Projektu:

  • Príprava projektovej dokumentácie pre halu opráv Nové Zámky
  • Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Bratislava
  • Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Humenné
  • Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Košice
  • Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Nové Zámky
  • Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Zvolen
  • Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Žilina

 

Výška poskytnutého NFP:

Na základe Zmluvy o poskytnutí NFP v znení Dodatku č.1, výšku Nenávratného Finančného Príspevku (NFP) poskytnutého ZSSK, a.s. predstavuje suma 5 685 560,00 €, z toho:

  • podiel Kohézneho fondu (KF) vo výške 85 % z NFP,
  • podiel Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ŠR SR) vo výške 15 % z NFP,
  • podiel ZSSK je 299 240,00 €.

 

Obsah Projektu:

Realizácia hlavných aktivít začala v júni 2015. Predpokladaný termín ukončenia realizácie hlavných aktivít projektu bol stanovený na december 2015. Predpokladaná dĺžka trvania hlavných aktivít bola 7 mesiacov. V rámci uskutočnenia 7 hlavných aktivít bolo stanovených niekoľko míľnikov a to v závislosti od zaradenia jednotlivých aktivít, resp. stredísk do troch skupín:

  • Skupina aktivít A:
    • Aktivita 1: Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Humenné
    • Aktivita 2: Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Nové Zámky
    • Aktivita 3: Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Zvolen
  • Skupina aktivít B
    • Aktivita 4: Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Žilina
    • Aktivita 5: Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Bratislava
    • Aktivita 6: Príprava projektovej dokumentácie pre stredisko Košice
  • Skupina aktivít C
    • Aktivita 7: Príprava projektovej dokumentácie pre halu opráv Nové Zámky

Skupinu A charakterizoval 1 míľnik pre každú jednu aktivitu skupiny A: Vypracovanie DVZ
Skupinu B charakterizoval 1 míľnik pre každú jednu aktivitu skupiny B: Vypracovanie DSP
Skupinu C charakterizovali 2 míľniky pre aktivitu skupiny C: DÚR (DSZ) vrátane IČ na získanie ÚR a DSP

Projekt bol ukončený realizáciou poslednej aktivity v mesiaci december 2015.

 

Logo OPD Logo EU Logo ZSSK

 

INVESTÍCIA DO VAŠEJ
BUDÚCNOSTI

 

Názov Prijímateľa:

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Rožňavská 1, 832 72 Bratislava

 

Operačný program, prioritná os, opatrenie, fond EÚ:
Operačný program: Operačný program Doprava SR, programové obdobie 2007 – 2013
Prioritná os č. 4.: Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
Opatrenie 4.2: Obnova parku mobilných prostriedkov integrovaných dopravných systémov
Fond EÚ: Kohézny fond (KF)
Cieľ projektu: Základným cieľom projektu je rozvíjať VOD, prispieť k rastu výkonov, kvality, atraktívnosti a konkurenčnej pozície ŽOD na dopravnom trhu a k podpore TU mobility obyvateľstva.

 

Špecifické ciele Projektu
  • Prispieť k obnove parku ŽKV využívaného v rámci IDS Bratislava a IDS Košice modernizáciou 20 prípojných vozňov (PV) radu 011 na 20 PV radu 012
  • Prispieť k obnove parku ŽKV využívaného v rámci IDS Bratislava a IDS Košice modernizáciou 12 prípojných vozňov radu 011 na 6 DMJ radu 813/913

 

Investičné aktivity Projektu:
  • Modernizácia prívesných vozňov pre potreby verejnej železničnej osobnej dopravy v rámci ISDB a IDSK (rekonštrukcia 12 prípojných vozňov radu 011 na 6 dieselmotorových jednotiek radu 813/913 a modernizácia 20 prípojných vozňov radu 011 na radu 012)
  • dodávateľ: ŽOS Zvolen, a.s., SR
  • doba realizácie investičnej aktivity: september 2009 – december 2010

 

Výška poskytnutého NFP:

Na základe Zmluvy o poskytnutí NFP zo dňa 4. decembra 2015 (s účinnosťou od 8. decembra 2015), výšku Nenávratného Finančného Príspevku (NFP) poskytnutého ZSSK, a.s. predstavuje suma 8 594 707,36 €.

Poskytovateľ (MDVRR SR) poskytne Prijímateľovi (ZSSK, a.s.) NFP v skladbe:

  • podiel Kohézneho fondu (KF) vo výške 85% z NFP; v nominálnej sume 7 305 501,26 €;
  • podiel Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ŠR SR) vo výške 15% z NFP, v nominálnej sume 1 289 206,10 €.

Celkové investičné náklady Projektu (bez DPH) sú 11 108 514,21 €, podiel ZSSK, a.s. vo výške 2 513 806,85 € (bez DPH).

 

Indikátory projektu:
Typ Názov Merná jednotka Východisková hodnota Rok Plánovaná hodnota Rok
Výsledok Hodnota prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu EUR 0 2009 190 000 2015
Výsledok Počet prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu Počet 0 2009 26 2015
Výsledok Počet ucelených súprav elektrickej trakcie a nezávislej trakcie pre železničnú osobnú dopravu Počet 0 2009 11 2015
Dopad Nárast počtu prepravených cestujúcich v prímestskej, regionálnej a medziregionálnej preprave % 100% 2015 105% 2020

 

Miesta realizácie aktivít Projektu:
  • Košický kraj
  • Nitriansky kraj
  • Bratislavský kraj
  • Prešovský kraj
  • Trnavský kraj

 

Mapa projektu:
mapa

 

Vykonaný rozsah modernizácie:
  • výmena celého interiéru vozidiel
  • vizuálny a akustický informačný systém
  • monitorovací kamerový systém
  • podokenné stolíky s výklopnými odpadkovými košmi
  • nové podlahy s protišmykovou úpravou
  • bezpečnostné sklá s izolačným dvojsklom
  • čalúnené sedačky
  • nástupné dvere s odklápacím schodíkom a blokovaním počas jazdy
  • priestor na odkladanie nadrozmernej batožiny

 

Stručný opis modernizácie:

 

Počet modernizovaných MJ r. 813/913: 6 ks
Počet modernizovaných PV r. 012: 20 ks
Dodávateľ služby: ŽOS Zvolen, a.s.
Začiatok realizácie Projektu 21.09.2009 (účinnosť zmluvy s dodávateľom)
Koniec realizácie Projektu 28.12.2010
Dĺžka realizácie Projektu 15 mesiacov

 

Fotky

modernizácia modernizácia modernizácia modernizácia

Skip to content