ZSSK hostila zahraničných expertov železníc

24. 05. 2024

Stretnutie jedinečného projektu TOPRAIL vo Vysokých Tatrách

 

  • Na Slovensko pricestovali zástupcovia členských železničných spoločností Medzinárodnej železničnej únie UIC
  • Stretnutie sa konalo v stredu 22. a vo štvrtok 23. mája vo Vysokých Tatrách
  • Zúčastnili sa ho zástupcovia zahraničných železničných spoločností z Európy, Japonska, Maroka a Tuniska
  • Hostila ich Železničná spoločnosť Slovensko

 

BRATISLAVA  23.05.2024

 

V stredu 22. a štvrtok 23. mája 2024 sa vo Vysokých Tatrách uskutočnilo stretnutie prestížneho projektu UIC Tourism Opportunities for RAIL (TOPRAIL). Zúčastnili sa ho zástupcovia zahraničných železničných spoločností z Európy, Japonska, Maroka a Tuniska a UIC so sídlom v Paríži. Hostila ich Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

Za národného dopravcu sa zúčastnili René Kubiš, riaditeľ Úseku obchodu, Ľubomír Hradiský, vedúci oddelenia medzinárodných vzťahov a Ján Palinský zo Sekcie obchodu a produktov.

Cieľom stretnutia bolo prezentovať ZSSK, jej aktivity a ponuku v oblasti cestovného ruchu, ako aj históriu železnice na Slovensku. Hostia sa oboznámili s modernými priestormi Depa Poprad a novými i modernizovanými vozidlami prevádzkovanými na tratiach Tatranských elektrických železníc (TEŽ) a Ozubnicovej železnice (OŽ).

 

ZSSK im ako sprievodný program pripravila mimoriadnu nostalgickú jazdu historickou súpravou „Trojča“ na tratiach TEŽ a v rámci ďalšej prezentácie Tatier príslušníci organizácie UIC využili novú zubačku a lanové dráhy vo Vysokých Tatrách.

 

Pre ZSSK toto stretnutie predstavovalo strategickú príležitosť:

  • Propagovať Slovensko ako atraktívnu turistickú destináciu: ZSSK prezentovala Slovensko ako unikátnu krajinu s bohatou ponukou pre turistov, ktorá je dostupná pohodlnou a ekologickou železničnou dopravou.
  • Zdieľať skúsenosti a inšpiráciu: Stretnutie umožnilo vzájomnú výmenu skúseností a inšpirácie medzi ZSSK a zahraničnými železničnými spoločnosťami. Vďaka tomu môže ZSSK neustále zlepšovať a rozširovať ponuku služieb pre turistov.
  • Zvýšiť prestíž a pritiahnuť zákazníkov: Certifikácia kvality železničných spoločností v oblasti turizmu, na ktorej skupina TOPRAIL momentálne pracuje, môže ZSSK pomôcť posilniť jej pozíciu na trhu a pritiahnuť viac zákazníkov.

 

Ďalšie zaujímavosti o projekte TOPRAIL:

    • Projekt TOPRAIL bol iniciovaný v roku 2013.
    • Členovia TOPRAIL pochádzajú z krajín s vysokým stupňom rozvoja železníc a cestovného ruchu, ako napríklad Francúzsko, Španielsko, Taliansko, Švajčiarsko, Japonsko, Rakúsko, Portugalsko a Maďarsko.
    • Každý rok sa stretnutie TOPRAIL koná v inej členskej krajine.
    • Partnermi projektu sú svetové a európske organizácie a združenia z oblasti cestovného ruchu a turizmu.
    • ZSSK sa stala členom TOPRAIL v roku 2019.
V stredu 22. a štvrtok 23. mája 2024 sa vo Vysokých Tatrách uskutočnilo stretnutie prestížneho projektu TOPRAIL

V stredu 22. a štvrtok 23. mája 2024 sa vo Vysokých Tatrách uskutočnilo stretnutie prestížneho projektu TOPRAIL

Hostia sa oboznámili s modernými priestormi Depa Poprad

Hostia sa oboznámili s modernými priestormi Depa Poprad

Cieľom stretnutia bolo prezentovať ZSSK, jej aktivity a ponuku v oblasti cestovného ruchu, ako aj históriu železnice na Slovensku

Cieľom stretnutia bolo prezentovať ZSSK, jej aktivity a ponuku v oblasti cestovného ruchu, ako aj históriu železnice na Slovensku


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK realizuje priemerne 1 723 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 273 ostatných diaľkových vlakov a 1 442 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 840 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content