Ohlásený štrajk preruší vlakovú dopravu v Nemecku🇩🇪

23. 01. 2024
• Štrajk nemeckých rušňovodičov bude prebiehať od stredy 24. januára do pondelka 29. januára.
• Pre štrajk dôjde k obmedzeniu cestovania vlakovou dopravou v Nemecku.
• Aktuálne informácie nájdete na stránke ZSSK alebo na Mastodone.

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) informuje o štrajku odborovej organizácie rušňovodičov The Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer (GDL) v Nemecku. Podľa informácií ZSSK je štrajk ohlásený od stredy 24. januára 2024 od 2:00 do pondelka 29. januára 2024 do 18:00.

Pred, počas a po štrajku budú vznikať nepravidelnosti v diaľkovej, regionálnej a prímestskej (S-Bahn) doprave u nemeckého dopravcu Deutsche Bahn (DB). Národný dopravca odporúča cestujúcim zvážiť využitie vlakovej dopravy na nemeckom území.

V dôsledku tejto udalosti dôjde k obmedzeniu cestovania vlakmi v Nemecku:

Predvečer štrajku utorok 23. januára 2024:
Zrušenie všetkých odchádzajúcich nočných vlakov z nemeckého územia (kategórie NightJet/EuroNight). Niekoľko nočných vlakov bude jazdiť na svojom zahraničnom úseku trasy štandardne (regulácia od prípadu k prípadu).
Odrieknutie všetkých vlakov na nočnej sieti InterCityExpress/EuroCity/InterCity
Možnosť (čiastočného) zrušenia jednotlivých diaľkových vlakov.

Štrajkové dni od stredy 24. januára do pondelka 29. januára 2024:
Vlakové spojenia v Nemecku pôjdu operatívne, podľa aktuálnej situácie (tzv. Štrajkový scenár 1 – celodenný havarijný plán v dňoch štrajku).

Reštartovanie po štrajku utorok 30. januára 2024:
Možnosť (čiastočného) zrušenia jednotlivých diaľkových vlakov.

Štrajkový cestovný poriadok zabezpečuje len veľmi obmedzenú základnú obsluhu v diaľkovej, regionálnej a S-Bahn doprave DB. Prípadné zmeny a aktualizácie budú zverejnené na webe ZSSK.

Nemecký dopravca DB ponúka možnosť flexibilného využívania už zakúpených lístkov pre cestujúcich v rámci medzinárodnej prepravy smerom do/z/cez Nemecko. Týka sa to všetkých zákazníkov cestujúcich do/z/cez Nemecko, bez ohľadu na to, kde bol lístok vystavený, resp. ktorý dopravca lístok vystavil.

Lístky zakúpené na cestovanie od stredy 24. januára do pondelka 29. januára 2024 môžu cestujúci využiť aj v skoršom vlaku (23. januára) alebo na cestovanie až do pondelka 5. februára 2024. V prípade neskoršej cesty ako je pondelok 5. februára môžu cestujúci tiež použiť pôvodný cestovný lístok, ktorý však musí byť označený v pokladniciach ZSSK. Ak sa cestujúci rozhodne necestovať, má nárok na vrátenie peňazí bez sankcie.

• Informácie pre cestujúcich sú k dispozícii na nasledujúcich stránkach nemeckého dopravcu DB: Aktuelle Verkehrsmeldungen – Schienenersatzverkehr (bahn.de)
• Podrobné informácie o cestovaní počas štrajku – Cestovanie vlakom počas štrajku GDL (bahn.de)
• Všeobecné informácie o právach cestujúcich – Práva cestujúcich Deutsche Bahn: Vaše práva ako nášho cestujúceho
• Aktuálne informácie nájdete na webe ZSSK a tiež v dopravnom spravodajstve na Mastodone ZSSK.

DOPLNENÉ

Opatrenia v doprave Česká Republika 🇨🇿 – Nemecko 🇩🇪:

České dráhy informácie o opatreniach zverejňujú na: www.cd.cz/omezeniprovozu, v app „Můj vlak“ a na sociálnej sieti X.

Dňa 23.01.2024
V Nemecku vlaky EC 174, EC 378 končia v stanici Hamburg Hbf. a budú v počas štrajku odstavené v stanici Hamburg-Altona, nepôjdu do staníc Flensburg, Kiel Hbf.
Vlaky EC 176, 174, 378, 172, 170 idú bez WR (reštauračného vozňa).
Vo vlaku EN 476 (Budapešť – Břeclav) dňa 23.01.2024 nebudú radené priame vozne Budapešť – Berlín č. 263, 262, 261.
Vo vlaku EN 477 (Břeclav – Budapešť) dňa 24.01.2024 (noc 23./24.I.) nebudú radené priame vozne Berlín – Budapešť č. 261, 262, 263.

Dňa 24.01.2024 – 26.01.2024
Vlak EC 172 ide len v úseku Budapešť Nyugati – Dresden Hbf., ďalej v úseku Dresden Hbf. – Hamburg-Altona je vlak odrieknutý, v stanici Praha hl. n. je nutný prestup do inej súpravy, v úseku Praha hl.n. – Dresden Hbf. nie je radený reštauračný vozeň.
Vlak EC 173 ide len v úseku Dresden Hbf. – Praha hl.n. – Budapešť Nyugati, v úseku v Hamburg-Altona – Dresden Hbf. je vlak odrieknutý, v stanici Praha hl. n. je nutný prestup do inej súpravy, vo vlaku v úseku Dresden Hbf. – Praha hl. n. nie je radený reštauračný vozeň. Vlak bude v úseku Dresden Hbf. – Praha zmeškaný o cca. 10 – 20 min. (z dôvodu krátkeho obratu v stanici Dresden Hbf.).
Na vlakoch EC 170 – 179, 378, 379 v úseku Praha – Dresden a nie sú nasadzované reštauračné vozne, vo vlaku je poskytovaná služba minibar, vo vozni č. 260, oddiel č. 11 sú vyhradené miesta pre minibar JLV.
Vo vlaku EN 476 (Budapešť – Břeclav) dňa 23. – 28.01.2024 (noc 23./24 – 28./29.01.2024) nebudú radené priame vozne Budapešť – Berlín č. 263, 262, 261.
Vo vlaku EN 477 (Břeclav – Budapešť) dňa 24. – 29.01.2024 (noc 23./24. – 28./29.01.2024) nebudú radená priame vozne Berlín – Budapešť č. 261, 262, 263.

Dňa 27. – 28.01.2024
Vlak EC 172 ide len v úseku Budapešť Nyugati – Dresden Hbf., ďalej v úseku Dresden Hbf. – Hamburg-Altona je vlak odrieknutý, v stanici Praha hl. n. je nutný prestup do inej súpravy, v úseku Praha hl.n. – Dresden Hbf. nie je radený reštauračný vozeň.
Vlak EC 173 ide len v úseku Dresden Hbf. – Praha hl.n. – Budapešť Nyugati, v úseku v Hamburg-Altona – Dresden Hbf. je vlak odrieknutý, v stanici Praha hl. n. je nutný prestup do inej súpravy, vo vlaku v úseku Dresden Hbf. – Praha hl. n. nie je radený reštauračný vozeň. Vlak bude v úseku Dresden Hbf. – Praha zmeškaný o cca. 10 – 20 min. (z dôvodu krátkeho obratu v stanici Dresden Hbf.).
Na vlakoch EC 170 – 179, 378, 379 v úseku Praha – Dresden a nie sú nasadzované reštauračné vozne, vo vlaku je poskytovaná služba minibar, vo vozni č. 260, oddiel č. 11 sú vyhradené miesta pre minibar JLV.
Vo vlaku EN 476 (Budapešť – Břeclav) do 28.01.2024 (do 28./29.01.2024) nebudú radené priame vozne Budapešť – Berlín č. 263, 262, 261.
Vo vlaku EN 477 (Břeclav – Budapešť) do 29.01.2024 (do 28./29.01.2024) nebudú radené priame vozne Berlín – Budapešť č. 261, 262, 263.

Dňa 29.01.2024
Vlak EC 172 ide len v úseku Budapešť Nyugati – Děčín hl.n., vlak je v úseku Ústí nad Labem hl.n. – Dresden Hbf. nahradený autobusom (plánovaná výluka) v úseku Dresden Hbf. – Berlin – Hamburg je vlak odrieknutý, v stanici Praha hl.n. je nutný prestup do inej súpravy, v úseku Praha hl.n. – Děčín hl.n. nie je radený reštauračný vozeň.
Vlak EC 173 ide len v úseku Děčín hl.n. – Praha hl.n. – Budapešť Nyugati, v úseku v Hamburg-Altona – Děčín hl.n. je vlak odrieknutý, v úseku Dresden Hbf. – Ústí nad Labem hl.n. je vlak nahradený autobusom (plánovaná výluka) v stanici Praha hl.n. je nutný prestup do inej súpravy, vo vlaku v úseku Děčín hl.n. – Praha hl.n. nie je radený reštauračný vozeň.
Na vlakoch EC 170 – 179, 378, 379 v úseku Praha – Dresden a nie sú nasadzované reštauračné vozne, vo vlaku je poskytovaná služba minibar, vo vozni č. 260, oddiel č. 11 sú vyhradené miesta pre minibar JLV.

Dňa 30.01.2024
Všetky vlaky prevádzkované bez obmedzenia.
Na vlakoch EC 171, 173, 379, 175, 177 nie je nasadzovaný reštauračný vozeň.

Opatrenia v doprave Rakúsko 🇦🇹 – Francúzsko 🇫🇷:

Opatrenia a mimoriadnosti rakúskych železníc OeBB nájdete tu: https://fahrplan.oebb.at/webapp/?P=HimSearch&start=1  

• Vlak NJ 468 Viedeň – Paríž nebude z dôvodu štrajku na DB prevádzkovaný v dňoch 24./25.01.2024 a 26./27.01.2024, takže bude na svojej trase Viedeň – Paríž odrieknutý.

Pre informácie o konkrétnych spojeniach je Vám k dispozícii Kontaktné centrum ZSSK.
Dostupné je NON STOP telefonicky na č.18 188 (zo zahraničia +421 244 858 188) alebo na info@slovakrail.sk.

ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK realizuje priemerne 1 723 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 273 ostatných diaľkových vlakov a 1 442 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 840 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content