BRATISLAVA – Stojíte na stanici, osobný vlak prichádza o pár minút – ale pokladnica je zatvorená a v stanici nie je internet? Čas sa kráti a za nákup lístka vo vlaku nechcete platiť poplatok za servis u vlakvedúceho. V takej chvíli stačí poslať jednu SMS na číslo 2255 – a v osobných vlakoch cestujete 60 alebo 20 minút. Rovnako jednoducho môžete poradiť aj svojim blízkym, napríklad rodičom či starým rodičom, aby poslali SMS správu a vyhli sa aj dodatočnému poplatku za servis. Najobľúbenejšou voľbou medzi SMS lístkami bol v minulom roku 60-minútový lístok, po ktorom cestujúci siahali najčastejšie – využili ho viac než 95-tisíckrát. Aj 20-minútový lístok si našiel svojich pravidelných používateľov, no záujem o dlhšiu platnosť jasne dominoval.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) odporúča všetkým cestujúcim, aby využívali moderné digitálne formy nákupu cestovných lístkov – SMS lístok, mobilnú aplikáciu IDeme vlakom alebo e-shop ZSSK. Tieto možnosti sú nielen rýchle a pohodlné, ale najmä počas veľkonočných sviatkov, keď sa zvyšuje počet cestujúcich a predajné miesta môžu byť vyťažené, predstavujú aj spoľahlivý spôsob, ako sa vyhnúť čakaniu a zbytočným nákladom. Od marca sa totiž pri kúpe lístka v pokladnici alebo priamo vo vlaku uplatňuje poplatok za servis, ktorý pomáha spravodlivejšie rozložiť náklady spojené s predajom a je súčasťou dlhodobej stratégie digitalizácie služieb.
„Digitalizácia služieb patrí medzi naše hlavné priority. Podľa prvotných čísel za minulý týždeň využilo online kanály až 66 %, čo je doposiaľ najviac od polovice marca. Chceme, aby si každý cestujúci vedel kúpiť lístok bez stresu, bez čakania a výhodnejšie. Zároveň vyzývame našich zákazníkov, aby viedli k týmto možnostiam aj svojich blízkych – najmä seniorov, ktorým sa takto cestovanie môže výrazne zvýhodniť, aj keď sa ich poplatok za servis netýka. Keďže výnimku majú občania nad 70 rokov, držitelia preukazu ŤZP-S či cestujúci nad 62 rokov pri cestovných lístkoch so 100 % zľavou,“ uviedol Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK.
Prečo kupovať lístok digitálne?
- vyhnete sa čakaniu v radoch aj poplatku za servis,
- lístok si kúpite kedykoľvek a kdekoľvek,
- online či SMS lístok si vybavíte aj pár minút pred príchodom vlaku.
💡Ďalšie tipy ako ušetriť a platiť za lístky na vlak menej nájdete TU.
Ako funguje SMS lístok?
🚆Ak cestujete osobným vlakom kdekoľvek na Slovensku mimo Vysokých Tatier, máte tieto možnosti:
- SMS v tvare A na číslo 2255 – 60-minútový lístok za 2,50 €,
- SMS v tvare B na číslo 2255 – 20-minútový lístok za 1,30 €,
- SMS v tvare Z na číslo 2255 – 180-minútový lístok pre cestujúcich so 100 % zľavou za 0,30 €.
🚞Na vlaky vo Vysokých Tatrách (tatranské električky a zubačka):
- SMS v tvare A na číslo 2233 – 2-hodinový lístok za 2,00 €,
- SMS v tvare C na číslo 2233 – 24-hodinový lístok za 4,00 €.
SMS pošlite pred nástupom do osobného vlaku. Platný cestovný lístok vám príde spätnou SMS, ktorú stačí pri kontrole ukázať vlakvedúcemu.
Pomôžte aj svojim blízkym
Najmä starší cestujúci ocenia, keď im niekto pomôže s nastavením aplikácie alebo vysvetlí, ako správne poslať SMS. Výhodou je, že tieto digitálne formy nákupu nie sú viazané na otváracie hodiny – sú dostupné 24 hodín denne.
ZSSK pokračuje v rozširovaní a modernizácii svojich digitálnych služieb aj v roku 2025, pričom cieľom je sprístupniť pohodlné cestovanie ešte väčšiemu počtu ľudí – bez zbytočného stresu či dodatočných nákladov.
Naučte blížnych kupovať SMS lístok na vlak
SMS lístok na vlak jednoducho, rýchlo a bez čakania
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK realizuje priemerne denne 1 818 vlakov, z toho v diaľkovej doprave 428 vlakov a v prímestskej a regionálnej doprave 1 390 vlakov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 872 kilometroch tratí na Slovensku.