Spokojnosť cestujúcich rastie: prieskum potvrdil úspech nového grafikonu a investícií

28. 04. 2025

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) aj na začiatku roka 2025 potvrdzuje pozitívny trend v oblasti spokojnosti cestujúcich. Pravidelný prieskum spokojnosti realizovaný agentúrou Go4insight za 1. štvrťrok 2025 na vzorke 1 000 pravidelných cestujúcich vo veku 16 a viac rokov prináša jasné výsledky: spokojnosť zákazníkov rastie a modernizačné opatrenia národného dopravcu sa odrážajú v pozitívnom hodnotení služieb.

Celková spokojnosť aj spoľahlivosť vlakov stúpajú

Index celkovej spokojnosti dosiahol úroveň 65,6 bodu, čo predstavuje nárast o 0,8 bodu oproti 4. štvrťroku 2024. Cestujúci oceňujú najmä zlepšenú spoľahlivosť vlakovej dopravy – spokojnosť s presnosťou vlakov vzrástla medzištvrťročne o 4,5 bodu, spokojnosť s informáciami o meškaní o 3,1 bodu. Celkové priemerné ročné NPS (Net Promoter Score) skóre oproti minulému roku mierne stúplo.

Graf_ Index celkovej spokojnosti_

Tieto výsledky úzko súvisia so zmenami v novom grafikone vlakovej dopravy, ktorý ZSSK zaviedla koncom roka 2024. Ten priniesol hodinový takt, lepšiu stabilitu spojov, úpravu cestovných časov a zlepšené nadväznosti spojení. Dopravca od začiatku roka plní grafikon na 98 %.

Cestujúci si všímajú vyšší komfort a digitalizáciu

Z prieskumu vyplýva aj pozitívne hodnotenie najnovších technologických a prevádzkových zmien. Spokojnosť s počtom spojov a cestovným časom sa výrazne zlepšila, najmä medzi cestujúcimi za prácou a štúdiom.

Zaznamenaný bol aj nárast spokojnosti s Wi-Fi pripojením a dostupnosťou informácií. Celková spokojnosť s produktmi a službami ZSSK vzrástla o 1 bod. Tieto výsledky potvrdzujú, že investície do modernizácie a digitalizácie, ako aj rozširovanie vozidlového parku majú pozitívny vplyv na zákaznícku skúsenosť. ZSSK chce v týchto zlepšeniach pokračovať aj naďalej.

„Teší nás, že sa nám darí udržať a zvyšovať dôveru verejnosti. Spokojnosť s presnosťou vlakov, informovanosťou a komfortom je pre nás silnou motiváciou pokračovať v nastavenom smere. Naďalej chceme budovať ZSSK ako moderného a spoľahlivého partnera vo verejnej doprave,“ uviedol Peter Helexa, generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko.

Transparentné dáta ako základ ďalších zlepšení

Prieskum spokojnosti ZSSK od agentúry Go4insight sa uskutočňuje kvartálne od roku 2018 a slúži ako kľúčový nástroj na vyhodnocovanie potrieb zákazníkov. Získané výsledky ZSSK využíva pri rozhodovaní o rozvoji služieb, úpravách grafikonu, rozšírení spojov či technologických inováciách. ZSSK otvorene pristupuje aj k oblastiam, kde je priestor na zlepšenie, a vďaka pravidelnému zberu spätnej väzby chce cielene zvyšovať úroveň svojich služieb pre všetkých cestujúcich.

História a budúcnosť ZSSK

Národný dopravca zároveň pokračuje v modernizácii a pripravuje nákup nových moderných vlakov pre diaľkovú aj regionálnu dopravu, nové vozne pre nočné spoje a aj hybridné jednotky schopné jazdy pod trolejovým vedením aj na neelektrifikovaných tratiach. Súčasťou plánov je aj vybudovanie ďalších stredísk technicko-hygienických údržby, konkrétne v Košiciach a Žiline, ktoré umožnia efektívnejšiu údržbu a obeh moderných vlakov. Cieľom týchto investícií je zvýšiť komfort, ekologický štandard a dostupnosť služieb aj v menej obsluhovaných regiónoch.

Rok 2025 je pre ZSSK výnimočný aj z historického hľadiska, keďže spoločnosť oslavuje 20. výročie svojho vzniku. ZSSK vznikla v januári 2005 ako jeden z troch nástupcov jednotných železníc, spolu so Železnicami Slovenskej republiky a Železničnou spoločnosťou Cargo Slovakia. Každý deň vypraví 1 818 vlakov a prepraví približne 200-tisíc cestujúcich, čím efektívne spája regióny Slovenska. Ako najväčší poskytovateľ elektromobility v krajine prepraví ročne viac ako 70 miliónov cestujúcich, z toho 50 miliónov elektrickými vlakmi.

„Dvadsať rokov našej existencie symbolizuje stabilitu a záväzok neustáleho zlepšovania. Naša budúcnosť je postavená na digitalizácii, modernizácii a ekologických riešeniach, ktoré prinášajú vyšší komfort pre našich cestujúcich,“ dodal Helexa.

Cestujúci oceňujú najmä zlepšenú spoľahlivosť vlakovej dopravy, vyššiu spokojnosť s presnosťou vlakov a informáciami o meškaní


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK realizuje priemerne denne 1 818 vlakov, z toho v diaľkovej doprave 428 vlakov a v prímestskej a regionálnej doprave 1 390 vlakov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 872 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content