Každý ôsmy lístok na vlak je vydaný v Bratislave

17. 04. 2015

ZSSK sprístupňuje nové zákaznícke centrum, v centre hlavného mesta kúpite aj lístok do Madridu, Paríža či Stakčína

BRATISLAVA – Desiatky tisíc cestujúcich, ktorí denne cestujú vlakmi z alebo do Bratislavy získali ďalšie miesto, kde si môžu kúpiť lístok. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sprístupnila nové predajné miesto v historickom centre Bratislavy na Hodžovom námestí (v podchode). Je to už siedme miesto predaja lístkov na území metropoly.
„Vyše dvanásť percent ročne predaných cestovných dokladov na vlaky v rámci celého Slovenska je realizovaných v pokladniciach ZSSK na území Bratislavy. Otvorením nového zákazníckeho centra v absolútnom centre chceme byť bližšie k cestujúcim,“ konštatuje Mgr. Jozef Schmidt, riaditeľ Úseku obchodu ZSSK.
Z vyše 30 miliónov cestovných lístkov (dokladov) vydaných na Slovensku za vlaňajšok bolo v bratislavských pokladniciach zrealizovaných vyše 3,5 milióna kusov. Pre porovnanie druhý najväčší železničný uzol v Košiciach vydá ročne 1,3 milióna kusov cestovných dokladov. Po zavedení bezplatnej prepravy záujem cestujúcich o vlaky aj počet vydávaných dokladov ešte narastá (k bezplatnej ceste  je tiež potrebný cestovný lístok  – cestovný lístok s nulovou hodnotou).
„Napriek rastu záujmu o internetový predaj, sú pokladnice hlavným predajným kanálom pri nakupovaní železničných cestovných lístkov, platí to aj pre Bratislavu. V novom centre sa k bežnému nákupu pridáva aj komplexný informačný servis, či doplnkové služby,“ zdôrazňuje J. Schmidt.
Na jednom mieste sa cestujúci dozvie napríklad ako skombinovať  niekoľko vlakov pri ceste do španielskeho Madridu, kedy má nárok na odškodnenie alebo ako si zlacniť dopravu železnicou na Slovensku na rok dopredu až o 40 percent.
Súčasne zamestnanci ZSSK v centre poskytujú komplexné informácie o možnostiach cestovať na Slovensku 1450 vlakmi denne, či o výhodách využitia vlaku. Okrem lístkov a rezervácií na vnútroštátne a medzinárodné vlaky sa predávajú aj predplatné časové lístky (mesačníky či ročné lístky) na bratislavskú integrovanú dopravu. V ponuke sú zákaznícke preukazy ZSSK na výhodnejšie cestovanie a ďalšie desiatky produktov dopravcu.
Milovníci vláčikov tu nájdu praktické či upomienkové predmety a doplnkové cestovné potreby (cestovné poriadky, pohľadnice, publikácie o železnici a ďalší sortiment). Rovnako ZSSK na mieste poskytuje aj cestovné poistenie alebo lístky na kultúrne a spoločenské podujatia. Zákaznícke centrum ZSSK  na Hodžovom námestí (v podchode) v Bratislave je otvorené denne od 8.00 h do 18.00 h. Je to už tretie centrum komplexných služieb pre cestujúcich na území hlavného mesta (ďalšie centrá sú na Klemensovej ulici a na hlavnej stanici v hlavnej časti staničnej budovy).
V súčasnosti sú cestujúcim k dispozícii zákaznícke centrá ZSSK v 10 mestách na celom území Slovenska (Humenné, Prešov, Košice , Poprad-Tatry, Liptovský Mikuláš, Banská Bystrica, Zvolen, Trnava, Bratislava, Nové Zámky). * * * * Informácie o osobnej železničnej doprave:
Nepretržite Kontaktné centrum 18 188, alebo +421 2448 58 188 (pri volaniach zo zahraničia) zákaznícke centrá v 10 mestách alebo osobné pokladnice v staniciach
www.slovakrail.sk alebo www.facebook.com/slovakrail, info@slovakrail.sk
Aktuálna poloha vlakov na stránke partnerskej ŽSR:
http://tis.zsr.sk/elis/pohybvlaku-iframe Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave.
ZSSK denne vypravuje denne v priemere 1450  vlakov. V roku 2015  zrealizuje 31,30 milióna vlakových kilometrov (vlkm) na základe zmluvy so štátom. V roku 2014 spoločnosť prepravila vyše 47,2 mil. osôb.

 

Mgr. Jana Morháčová
riaditeľka Odbor komunikácie
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK)
Rožňavská 1
832 72 Bratislava 3

Skip to content