ZSSK vyhlásila súťaž na technickú podporu mobilnej aplikácie Ideme vlakom

12. 11. 2020
  • Cieľom je zabezpečiť preventívne a proaktívne údržbové činnosti pre plynulý chod aplikácie
  • Predpokladaná hodnota SLA vrátane rozvoja predstavuje 318 000 eur bez DPH

 

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dnes vyhlásila verejnú obchodnú súťaž na zabezpečenie technickej podpory pre mobilnú aplikáciu Ideme vlakom. Aplikácia je síce komplexne pod správou ZSSK, avšak nedostatok a celková vyťaženosť odborných zamestnancov si vyžaduje zabezpečenie plnohodnotnej podpory formou externého dodávateľa.

Keďže aplikácia Ideme vlakom predstavuje nateraz len doplnkový predajný kanál, dodávateľsky bude technická podpora zatiaľ realizovaná iba v pracovné dni počas 8 hodín. S pribúdaním nových funkcionalít aplikácie je však v budúcnosti možné rozšíriť režim na 24/7. Je však potrebné uviesť, že rozvoj nových funkcionalít je do značnej miery ovplyvnený možnosťami predajného systému iKVC a jeho rozhraním pre programovanie aplikácií (API).

Infraštruktúra mobilnej aplikácie ZSSK je značne rozsiahla – zastrešuje totiž nielen natívne aplikácie na platformách Android a iOS, ale aj back end aplikačný server s vlastnou databázou, ktorý zabezpečuje komunikáciu medzi koncovými mobilnými aplikáciami a iKVC, ako aj s ďalšími informačnými systémami tretích strán. (Poznámka: Celé back end serverové prostredie je virtualizované v dátových centrách ZSSK za hardware firewallmi s pokročilou ochranou.)

Cieľom súťaže na technickú podporu mobilnej aplikácie Ideme vlakom je zabezpečiť preventívne a proaktívne údržbové činnosti pre zabezpečenie jej plynulého a bezproblémového chodu. V rámci dohody o úrovni poskytovaných služieb (SLA – Service Level Agreement) ZSSK od dodávateľa požaduje:

  • meranie dostupnosti služieb;
  • automatizovaný aktívny a proaktívny monitoring služieb (oznamovanie blížiaceho sa problému, skôr ako nastane);
  • v prípade kritickej chyby, výpadku alebo zníženia kvality služby, okamžitá práca na odstránení problému (t. j. bez nutnosti nahlásenia incidentu zo strany zákazníka);
  • monitoring prevádzky všetkých aplikačných a infraštruktúrnych komponentov aplikácie;
  • monitoring, zber a zasielanie diagnostických dát na centrálny server – chybové stavy a odozvy (všetky údaje budú anonymné, nebudú sa zasielať a zbierať informácie o zákazníkovi);
  • mesačné výstupy a prístup ZSSK do monitoringu.

Verejné obstarávanie bude dvojkolové, pričom v druhom kole budú mať uchádzači k dispozícii kompletné zdrojové kódy, aby mohli ponúknuť cenu zodpovedajúcu realite. Predpokladaná hodnota zákazky predstavuje 318 000 eur bez DPH a zmluvu plánuje ZSSK uzavrieť na 24 mesiacov alebo do vyčerpania vysúťaženého limitu.

Žiadosť o účasť v aukcii: https://slovakrail.proebiz.com/formulare/zadost.php?id_aukce=847.


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 14. júna 2020 realizuje priemerne 1 542 vlakov denne, z toho 238 diaľkových vlakov a 1 304 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 719 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 921 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content