ZSSK podporí 12. ročník kampane Do práce na bicykli jasným odkazom: UKÁŽME SVETU, ŽE V ZSSK SA AUTÁ NENOSIA!

02. 06. 2025

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa aj v roku 2025 aktívne zapojí do celonárodnej kampane Do práce na bicykli, najväčšej iniciatívy na podporu udržateľnej dopravy. Tento rok nesie kampaň silné heslo DE-AU-TO-MO-BI-LI-ZÁ-CI-A, ktoré ZSSK dopĺňa vlastným odkazom: UKÁŽME SVETU, ŽE V ZSSK SA AUTÁ NENOSIA!

Ekologická doprava ako záväzok

ZSSK sa do kampane zapája už od roku 2018, teda siedmy rok po sebe. Počas júna sa do výzvy zapoja 2- až 4-členné tímy zamestnancov, ktoré budú namiesto áut dochádzať do práce vlakom, bicyklom, MHD alebo pešo. Cieľom je nielen podpora zdravého životného štýlu, ale aj zníženie uhlíkovej stopy. Kampaň odštartovala v nedeľu 1. júna a potrvá celý mesiac, teda do 30. júna. Tímy sa však môžu registrovať až do 7. júna.

ZSSK medzi najlepšími zamestnávateľmi

Každoročne sa kampane zúčastňuje vyše 200 zamestnancov ZSSK, čo spoločnosti pravidelne zabezpečuje miesto medzi top 5 firmami. V kategóriách ako dochádzanie verejnou dopravou či zníženie emisií CO₂ sa ZSSK opakovane umiestňuje na prvých priečkach.

V minulom ročníku vytvorilo 273 účastníkov 84 tímov, pričom dopravca obhájil prvenstvo v dvoch kategóriách – v ušetrenom CO2 a najviac prejdených kilometrov verejnou dopravou. Významnú zásluhu na tom má firemný koordinátor Lukáš Riha, ktorý projekt vedie ôsmy rok a bol ocenený medzi 150 koordinátormi z celého Slovenska za dlhodobo aktívny prístup. Riha je vášnivým cyklistom aj v súkromnom živote.

„Kampaň je u nás každý rok trochu iná. Na začiatku vyhodnocujeme, čo fungovalo a čo treba zmeniť. Pridali sme vlastné interné súťaže, vytvorili sme štatistiky, ktoré priebežne zdieľame, aby sme udržali motiváciu a vydržali si celý mesiac evidovať jazdy. Zároveň sa snažíme, aby účastníci dostali spätnú väzbu a odmenu za ich snahu. Každý účastník získa darček a najlepší cyklisti či necyklisti sú ocenení. Zaujímavé ceny čakajú aj na 3 najlepšie tímy bez ohľadu na formu dochádzania – bicykel, MHD, peši či vlak. Tento rok sme tiež zmenili odmeňovací systém, pričom budeme viac sledovať angažovanosť, teda zaevidované jazdy do a z práce, ako prejdené kilometre,“ uvádza Lukáš Riha.

Hlavná výhra v hodnote 1 060 eur

Okrem interných odmien venuje ZSSK do celonárodnej kampane pre vylosovaného jednotlivca zo žrebovania ročný sieťový lístok 1. triedy MAXI KLASIK v 1 060 eur. Podmienkou je, aby výherca dochádzal do práce verejnou dopravou. Lístok umožňuje neobmedzené cestovanie všetkými vlakmi ZSSK na Slovensku.

Viac informácií o kampani Do práce na bicykli nájdete na webe.

Lukáš Riha ako firemný koordinátor, ktorý projekt vedie ôsmy rok a bol ocenený medzi 150 koordinátormi z celého Slovenska za dlhodobo aktívny prístup

 


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK realizuje priemerne denne 1 818 vlakov, z toho v diaľkovej doprave 428 vlakov a v prímestskej a regionálnej doprave 1 390 vlakov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 872 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content