BRATISLAVA – Približne po piatich rokoch prichádza k opätovnému obnoveniu cezhraničnej regionálnej dopravy a k zavedeniu Os vlakov z Púchova cez hranicu do stanice Horní Lideč. Udeje sa tak už v nedeľu 15. decembra, kedy do platnosti vstúpi nový grafikon vlakovej dopravy. Na tlačovej konferencii na stanici v Horním Lidči to v utorok 10. decembra oznámil René Kubiš, riaditeľ úseku obchodu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), Radek Doležel, námestník župana Zlínskeho kraja pre oblasť dopravy a Jozef Trstenský, podpredseda Trenčianskeho samosprávneho kraja. Nové spojenie privítali taktiež starostovia okolitých obcí.Teraz touto hranicou prechádzajú iba expresné spojenia smerujúce do Prahy, pričom osobné vlaky premávali iba po štátnu hranicu, t. j. na úseku Púchov – Strelenka. Vďaka tejto zmene hranicu prejdú aj osobné vlaky, čo prinesie väčšie pohodlie, efektívnosť a lepšiu dostupnosť medzi Slovenskou a Českou republikou.
Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK: „Obnovením cezhraničných prímestských spojení chceme vyjsť v ústrety cestujúcim, ktorí pravidelne cestujú medzi Slovenskom a Českou republikou. Osobné vlaky nielenže zlepšia dostupnosť regiónov a urýchlia cestovanie bez nutnosti prestupov, ale aj prinesú viac možností na cestovanie.“
René Kubiš, riaditeľ úseku obchodu ZSSK: „Medzinárodná železničná doprava je kľúčovým prvkom našej stratégie, pretože spája ľudí aj regióny a podporuje udržateľnú mobilitu. Obnovením osobných vlakov na trase Púchov – Horní Lideč ponúkame pohodlné cezhraničné spojenie, ktoré reaguje na potreby cestujúcich. Naším cieľom je posilniť spoluprácu medzi Slovenskom a susednými krajinami a zároveň prilákať viac cestujúcich do medzinárodných vlakov.“
„V roku 2019 bola úplne zrušená osobná regionálna železničná doprava medzi stanicami Horní Lideč a Púchov, pretože sa nepodarilo nájsť zhodu na jej financovaní. Ľudia však boli na tieto spoje zvyknutí a využívali ich. Preto som inicioval rokovania na slovenskom ministerstve dopravy, vďaka ktorým sa nám nakoniec podarilo dohodnúť také podmienky, aby sme mohli vlakové spojenie obnoviť,“ uviedol štatutárny námestník župana Zlínskeho kraja Radek Doležel, ktorý zodpovedný za oblasť dopravy.
Okrem obnovy cezhraničnej linky dôjde aj k zmene časov pri vybraných vlakoch na tejto trati. Na linke Púchov – Strelenka – Horní Lideč bude premávať denne 10 medzištátnych regionálnych vlakov nasledovne:
- Os 3240 (Púchov 4:28 – Horní Lideč 5:05) (nový vlak)
- Os 3242 (Púchov 11:32 – Horní Lideč 12:09) (aktuálne odchádza z Púchova o 12:32)
- Os 3244 (Púchov 14:32 – Horní Lideč 15:09)
- Os 3246 (Púchov 18:32 – Horní Lideč 19:09)
- Os 3248 (Púchov 22:32 – Horní Lideč 23:09)
- Os 3241 (Horní Lideč 5:12 – Púchov 5:46)
- Os 3243 (Horní Lideč 12:50 – Púchov 13:24)
- Os 3245 (Horní Lideč 15:50 – Púchov 16:24) (aktuálne prichádza do Púchova o 15:28)
- Os 3247 (Horní Lideč 21:12 – Púchov 21:46) (aktuálne prichádza do Púchova o 21:28)
- Os 3249 (Horní Lideč 23:33 – Púchov 0:07) (nový vlak).
Kompletný cestovný poriadok vlakových spojení nájdete webovej stránke Cestovný poriadok 2024/2025.
Približne po piatich rokoch prichádza k opätovnému obnoveniu cezhraničnej regionálnej dopravy z Púchova do Horního Lidča.
René Kubiš, riaditeľ úseku ochodu ZSSK, odpovedá na otázky novinárom.
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK realizuje priemerne 1 723 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 273 ostatných diaľkových vlakov a 1 442 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 840 kilometroch tratí na Slovensku.