BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) informuje cestujúcich, že od štvrtka 18. 6. 2020 otvára všetky svoje zákaznícke centrá s výnimkou zákazníckeho centra na Hlavnej ulici v Košiciach. Zákaznícke centrá ZSSK boli pre mimoriadnu situáciu v súvislosti s pandémiou koronavírusu od 16. 3. 2020 zatvorené. Všetky zákaznícke centrá boli vydezinfikované, upratané a spĺňajú všetky aktuálne platné hygienické a bezpečnostné podmienky.
Okrem zákazníckych centier sa od 18. 6. 2020 bude uskutočňovať predaj cestovných dokladov aj v nasledovných tarifných bodoch:
- Bratislava, Klemensova ulica (tarifný bod je mimoriadne otvorený od 15. 6. 2020)
- Bratislava-Petržalka (tarifný bod je mimoriadne otvorený od 15. 6. 2020)
- Bytča
- Kozárovce
- Prešov mesto
- Ružomberok-Rybárpole
- Važec
- Žarnovica
ZSSK zároveň posilňuje predaj cestovných dokladov (väčší počet zamestnancov) v nasledovných tarifných bodoch:
- Čadca
- Považská Bystrica
- Púchov
- Topoľčany
- Trenčianska Teplá
- Trenčín
Stále platí, aby pri nákupe cestovných dokladov v osobných pokladniciach a vo vlaku mali všetci na tvári ochranné rúška, prípadne si ústa a nos prekryli šatkou či šálom.
ZSSK otvára zákaznícke centrá
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK od 14. júna 2020 realizuje priemerne 1 542 vlakov denne, z toho 238 diaľkových vlakov a 1 304 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 719 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 921 kilometroch tratí na Slovensku.