ZSSK dosiahla najlepší hospodársky výsledok za posledných 6 rokov a prepravila viac cestujúcich

07. 03. 2017
BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v uplynulom roku znova zlepšila svoje hospodárenie. Strata sa znížila na 5,15 milióna eur z 5,89 milióna eur v roku 2015. Pozitívny výsledok z roku 2016 je zároveň o vyše 300-tisíc eur lepší, než predpokladal plán. Národný dopravca vlani prepravil 65,6 milióna cestujúcich, čo predstavuje nárast o takmer 15 percent. ZSSK znížila dlh o 16 miliónov eur (z 357 na 341 miliónov eur) a zaznamenala investície vo výške 41,6 milióna eur. Koncom kalendárneho roka 2016 spoločnosť evidovala 5924 zamestnancov. „Už od nášho nástupu do funkcie v júni minulého roka sme venovali maximálne úsilie v čo najkratšom čase priniesť viditeľné výsledky so zameraním na efektívnosť a proklientsku orientáciu. Tu zároveň vidíme priestor na ďalšie zlepšovanie,“ konštatuje Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK. „V prostredí bezplatnej prepravy a súperenia dopravcov sa nám podarilo prekonať plán tržieb od cestujúcich. Nad očakávania sa vyvíjali predovšetkým príjmy z medzinárodnej prepravy. Moderné riešenie plánovania údržby, stratégia orientovaná na zvyšovanie tržieb a neustále zlepšovanie vzťahov medzi cestujúcimi a ZSSK sú prvoradou snahou našej spoločnosti. Chceme ponúknuť širokej verejnosti spoľahlivosť, efektivitu a bezpečnosť,“ dodáva člen predstavenstva ZSSK a obchodný riaditeľ Karol Martinček. Zo 65,6 milióna cestujúcich bolo v minulom roku  26,7 milióna prepravených bezplatne, čo predstavuje približne dve pätiny ľudí. Pod nárastom celkového počtu prepravených cestujúcich sa vlani výrazne podpísalo spustenie tretej etapy Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) v novembri 2015, ktoré vyvolalo zásadné zmeny v metodike sledovania výkonov. ZSSK stúpol počet cestujúcich aj v medzinárodnej preprave, aj vo vnútroštátnej preprave bez započítania IDS BK. Počet cestujúcich v 1. triede bez vlakov InterCity vzrástol medziročne o 26 percent. ZSSK v roku 2016 znížila ceny v 1. triede predovšetkým na dlhšie vzdialenosti a skvalitnila služby. Spoločnosť očakáva zníženie straty aj v aktuálnom roku 2017. „Našou ambíciou a zodpovednosťou je neustále zlepšovať hospodárenie firmy. Veríme, že nová stratégia a celková transformácia spoločnosti ZSSK prinesú pozitívne výsledky, v podobe vyrovnaného rozpočtu v roku 2020. Odrazom toho budú výrazne lepšie zákaznícke služby, kvalitnejšia vlaková technika, mobilita na Slovensku a v neposlednom rade aj angažovaní zamestnanci,“ dodáva podpredseda predstavenstva ZSSK zodpovedný za ekonomiku a transformáciu Patrik Horný. Podrobnejšie hospodárske výsledky ZSSK zverejní neskôr v tomto roku vo výročnej správe a individuálnej účtovnej uzávierke v súlade s medzinárodnými štandardmi pre finančné výkazníctvo.

Hospodárenie ZSSK a počty prepravených cestujúcich
2013 2014 2015 2016*
hospodársky výsledok (mil. €) -7,105  -6,379  -5,889  -5,151
prepravení cestujúci (mil. osôb) 44,3  47,3  57,3  65,6

*predbežný neauditovaný výsledok Hovorca a riaditeľ odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s.
Tomáš Kováč,
tel: 02/2029 7015, 0904/875 396, Rožňavská 1, 832 72 Bratislava 3
e-mail:
hovorca@slovakrail.sk; kovac.tomas@slovakrail.sk * * * *
O Železničnej spoločnosti Slovensko:
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia). 
ZSSK od polovice decembra 2016 realizuje priemerne 1445 vlakov denne. Z toho 203 diaľkových vlakov, 1242 regionálnych a prímestských spojov, zastavuje na 690 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2800 kilometroch tratí na Slovensku. Informácie o osobnej železničnej doprave:
Kontaktné centrum 18 188, alebo +421 2448 58 188 (zo zahraničia)

Skip to content