ZSSK diskutuje o výzvach verejnej dopravy v Košickom a Prešovskom kraji

10. 12. 2024

BRATISLAVA – V pondelok 9. decembra sa v Košiciach a Prešove uskutočnili samostatné diskusie, ktoré spojili zástupcov dopravného sektora a sociálnych služieb a ktorú organizuje Petit Press. Na podujatiach sa zúčastnili Rastislav Trnka, predseda Košického samosprávneho kraja, František Oľha, primátor mesta Prešov, Karol Henzély, člen predstavenstva a riaditeľ úseku prevádzky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) a Milan Vaňo zo sekcie sociálnej ekonomiky z Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.

Diskusie patria do série stretnutí vo všetkých krajoch zameraných na kľúčové témy ako optimalizácia grafikonu verejnej dopravy, rozvoj integrovaného dopravného systému, implementácia ekologických opatrení, zlepšovanie sociálnych služieb a zamestnanosti v regiónoch. Ich cieľom je zlepšiť verejnú dopravu, sociálne služby aj možnosti zamestnanosti vďaka hlbšej spolupráci medzi samosprávnymi krajmi a dopravcami, čo by malo v konečnom dôsledku zvýšiť kvalitu života obyvateľov.

Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK: „Prelomové zavedenie hodinového taktu diaľkových vlakov na trase Bratislava – Košice od nového grafikonu, ktorý vstúpi do platnosti od polovice decembra, výrazne pozitívnym spôsobom ovplyvní aj obyvateľov Košického a Prešovského kraja. V nadväznosti na to pribudne aj viac regionálnych vlakových spojení, vďaka ktorým bude cestovanie v rámci východného Slovenska efektívnejšie, plynulejšie a atraktívnejšie.

Karol Henzély, člen predstavenstva a riaditeľ úseku prevádzky: „Zavedenie nového grafikonu bude pre našich zamestnancov v prevádzke výzvou. V uplynulom období sme však intenzívne pracovali na tom, aby sme boli od 15. decembra pripravení, či už z personálneho, technického alebo technologického hľadiska. Veríme, že naši kľúčoví zamestnanci v prevádzke, pre ktorých systematicky zlepšujeme pracovné podmienky, sú na túto výzvu pripravení.“

Na stretnutí sa intenzívne diskutovalo o rozšírení a frekvencii vlakových spojení v Košickom a Prešovskom kraji, integrácii rôznych druhov dopravy do jednotného systému s dôrazom na modernizáciu a ekologické inovácie, ktoré majú zvýšiť atraktivitu a efektívnosť verejnej dopravy. Diskutovalo sa aj o prínosoch nového grafikonu pre tieto kraje, o vyťaženosti tatranských železníc a efektívnosti zavedenia samoobslužného výpravného systému.

Stretnutia podporili spoluprácu medzi rôznymi aktérmi a zamerali sa na rozvoj, ktorý reaguje na aktuálne aj budúce potreby obyvateľov, čím prispieva k udržateľnému rozvoju dopravného a sociálneho sektora v obidvoch samosprávnych krajoch.

Rastislav Trnka, predseda Košického samosprávneho kraja: „Každodenný život ľudí sa neriadi hranicami samospráv, či kompetenciami jednotlivých inštitúcií. Ľudia potrebujú moderné, kvalitné a efektívne služby. V Košickom kraji sa vždy snažíme prinášať inovatívne myšlienky a riešenia, ktoré by prispievali k zlepšovaniu kvality obyvateľov.  Ako v sociálnej oblasti, tak aj v oblasti dopravnej infraštruktúry a verejnej dopravy. Stále je však čo vylepšovať a každý dobrý nápad sa počíta. Som vďačný za možnosť byť súčasťou tejto diskusie. Otvorený dialóg je vždy najlepším predpokladom k efektívnej spolupráci.“

ZSSK očakáva, že táto séria stretnutí odhalí nové perspektívy a inovatívne riešenia, ktoré budú kľúčom k značnému zlepšeniu kvality života v jednotlivých krajoch vďaka modernej a efektívnej verejnej doprave. Podujatia budú uverejnené na regionálnych online platformách Petit Press, čo umožní širokej verejnosti sledovať diskusiu. Záznamy z predchádzajúcich diskusií v Žilinskom, Banskobystrickom, Bratislavskom a Trnavskom kraji si môžete pozrieť na webe organizátora Petit Press.

Diskusia o výzvach verejnej dopravy v Košiciach.

Diskusia o výzvach verejnej dopravy v Prešove.

 


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK realizuje priemerne 1 723 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 273 ostatných diaľkových vlakov a 1 442 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 840 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content