-
Do ukrajinského Mukačeva sa pôjde bez zdržania na hranici po prvorepublikovej trati
-
Prvý ranný vlak vás luxusne odvezie do Prahy a v lete sa do Poľska dopravíte aj cez Plaveč
-
Po šiestich rokoch sa z Bánoviec nad Ondavou do Veľkých Kapušian opäť dostanete vlakom a viac spojov je k dispozícii obyvateľom Svätého Jura a bratislavskej mestskej časti Rača
BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pripravila od 9. júna 2019 viaceré zmeny Cestovného poriadku 2018/2019 pre cestujúcich vlakmi ZSSK. Medzi najdôležitejšie patrí nový spôsob vedenia vlakov do Pezinka – vo Svätom Jure a v bratislavskej Rači budú v pracovných dňoch zastavovať tri nové vlaky, vďaka čomu budú popoludní na týchto zastávkach vlaky zastavovať každých dvadsať minút.
ZSSK na žiadosť cestujúcich z východného Slovenska obnovila po šiestich rokoch osobnú vlakovú dopravu z Bánoviec nad Ondavou do Veľkých Kapušian. Naposledy sa medzi týmito dvomi miestami jazdilo v roku 2012. Celkovo štyri páry osobných vlakov tu budú premávať počas pracovných dní a zabezpečia pohodlný spôsob dopravy pre školákov, študentov aj pracujúcich.
Po zrekonštruovanej prvorepublikovej trati štandardného (európskeho) rozchodu sa do Mukačeva po prvýkrát odvezú i cestujúci z Košíc. Na rozdiel od dnešného spojenia do Kyjeva nebude potrebné v Čope dve až tri hodiny čakať na previazanie podvozku zo štandardného na širokorozchodný. Trať má veľký potenciál pre ukrajinských cestujúcich, ktorí pracujú v západnej Európe, ako aj pre turistov objavujúcich zakarpatský región. Vlaky majú ideálne nadväzujúce prípoje na rýchliky do Bratislavy a Prahy.
Medzi Bratislavou hl. st. a Prahou hl. n. bude premávať nový pár vlakov kategórie railjet. Prvý ranný a zároveň najluxusnejší vlak budú môcť využiť cestujúci „na otočku“ do Prahy – spojenie ponúka vhodnú alternatívu pre cestujúcich, ktorí plánujú navštíviť českú metropolu len na jeden deň. V najmodernejších modeloch vlakov Siemens Comfort Viaggio sú cestujúcim k dispozícii veľkopriestorové vozne alebo oddiely, vozeň vhodný na prepravu imobilných cestujúcich, vozeň alebo oddiel vyhradený pre cestujúcich s deťmi do 10 rokov, tichá zóna, rozšírená preprava batožín s povinnou rezerváciou miesta pre bicykel, wi-fi, elektrické zásuvky či detské kino.
Novinkou je tiež vlak, ktorý bude počas letnej sezóny jazdiť z Popradu-Tatier do poľského mesta Muszyna. Ten bude slúžiť najmä turistom smerujúcim do Tatier, do kúpeľného mestečka Krynica-Zdrój alebo do/z Krakova, druhého najväčšieho poľského mesta s bohatou históriou.
Zmeny cestovného poriadku a nové vlakové spojenia bude ZSSK komunikovať aj samostatnou reklamnou kampaňou.
Tomáš Kováč
riaditeľ odboru komunikácie a hovorca
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
odbor komunikácie
Rožňavská 1 | 832 72 Bratislava 3 | Slovenská republika
tel.: +421220297015 | mobil: +421904875396
e-mail: hovorca@slovakrail.sk | kovac.tomas@slovakrail.sk
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK od 3. marca 2019 realizuje priemerne 1518 vlakov denne, z toho 226 diaľkových vlakov a 1292 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 713 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2909 kilometroch tratí na Slovensku.