Železničná spoločnosť Slovensko spustila informatívnu kampaň k novému grafikonu vlakovej dopravy

11. 12. 2024

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v spolupráci s agentúrou MUW Saatchi & Saatchi predstavuje novú informatívnu kampaň o grafikone 2024/2025, ktorý vstúpi do platnosti v nedeľu 15. decembra 2024. Cieľom kampane je priniesť cestujúcim relevantné informácie o nových spojeniach, službách a ďalších zlepšeniach, ktoré získajú od začiatku platnosti nového grafikonu.

Medzi tie najdôležitejšie benefity nového grafikonu patria častejšie, pravidelné a dostupnejšie vlakové spojenia naprieč Slovenskom. ZSSK prináša viac spojení nielen medzi Bratislavou a Košicami, ale aj vo všetkých ostatných regiónoch Slovenska.

„Veríme, že aj vďaka novému cestovnému poriadku dokážeme ponúknuť lepšie prepojenie miest a regiónov a prinesieme častejšie, spoľahlivejšie a komfortnejšie cestovanie vlakom pre všetkých našich zákazníkov. Cieľom novej kampane je poskytnúť tieto informácie verejnosti zrozumiteľnou formou, aby získali prehľad o aktuálnych možnostiach cestovania a službách vo vlakoch. Verím, že takto sa do vlakov dostanú nielen naši pravidelní cestujúci, ale aj tí, ktorí zatiaľ preferovali iné formy dopravy. To prispeje nielen k zvýšeniu spokojnosti cestujúcich, ale aj k rozvoju ekologickejšej dopravy na Slovensku,” povedal generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko, Peter Helexa.

Nový grafikon prinesie zavedenie hodinového taktu diaľkových vlakov medzi Bratislavou a Košicami. Cestujúci sa môžu tešiť na nové a predĺžené vlaky, ktoré budú disponovať viacerými vozňami pre väčší komfort a nižšiu preplnenosť. Expresy TATRAN a KRIVÁŇ jazdiace medzi Bratislavou a Košicami budú 10-vozňové, pričom niektoré budú posilované vo vybrané dni. Rozdiel medzi nimi bude v rýchlosti jazdy, počte zastávok a miestenkovaní. „Tatranské“ expresy pôjdu 5 hodín a 26 minút, budú mať 17 zastávok a povinnosť zakúpenia miestenky bude v prvej a časti druhej triedy. „Krivánske“ expresy zvládnu jazdu pod 5 hodín, zastavia v 10 staniciach a všetky vozne budú mať povinne miestenkové. Dôvodom je komfort pre cestujúcich a istota miesta na sedenie. ZSSK tak môže prepraviť viac cestujúcich, ktorí budú mať väčšiu možnosť výberu spojení. Počet cestujúcich sa tak rozloží medzi 32 expresných vlakov z Bratislavy do Košíc a späť, prípadne ďalších 8 v časti tejto trasy. Vo všetkých expresoch si budú môcť seniori, žiaci a študenti uplatniť 100 % zľavu z cestovného.

Služby v 1. triede expresov budú zahŕňať balenú vodu, Wi-FI pripojenie, polohovateľné sedadlá, rozkladacie stolíky, individuálne osvetlenie, obsluhu mobilbarom, donášku jedla na miesto a možnosť rezervovať bezplatné parkovanie v Bratislave, Trnave, Žiline, Poprade a Košiciach pri zakúpení spiatočného cestovného lístka cez internet. Vo vozňoch 2. triedy bude k dispozícií dámske kupé, kupé s tichou zónou a detské kupé.

Okrem spojenia každú hodinu medzi dvoma veľkomestami západu a východu krajiny pribudne aj viac spojov v regiónoch a komfortné a ekologické cestovanie. ZSSK pridá viac ako 70 nových vlakov denne na kľúčových trasách po celom Slovensku, čo bude viac ako 1 800 vlakov denne. Ide najmä o trasy Galanta – Trnava, Senica – Kúty, Zvolen – Banská Bystrica, či Košice – Prešov – Lipany a Košice – Poprad. Nové medzinárodné spojenie na trase Púchov – Horní Lideč tiež prispeje k posilneniu prepojenia regiónov. Vznikne nové denné spojenie Nitry s Bratislavou vlakmi REX, ktoré budú premávať každé dve hodiny v oboch smeroch počas celého dňa.

Vizuál kampane symbolicky prepája cestovanie vlakom a praktické informácie prostredníctvom ikonickej vlakovej informačnej tabule. Vizuály zdôrazňujú hodinový takt na hlavnej severnej trase a nové a častejšie spojenia v regiónoch Slovenska. Imidžové video ako animovaný formát bude dopĺňať kampaňové bannery.

Nová kampaň bude prebiehať online, na spravodajských portáloch, v tlačených médiách a prostredníctvom outdoorovej reklamy vrátane billboardov a ďalších formátov po celom Slovensku. ZSSK zároveň efektívne využije vlastné propagačné plochy ako sú pokladne, zákaznícke centrá a obrazovky vo vlakoch na zvýšenie viditeľnosti kampane. Na sociálnych sieťach spoločnosti budú výhody nového grafikonu komunikované prostredníctvom atraktívneho obsahu vrátane spolupráce s influencermi, ktorí oslovia rôzne cieľové skupiny cestujúcich.

Všetky zmeny vo vlakovej doprave od nedele 15. decembra 2024 nájdete na webovej stránke Cestujte pohodlnejšie s novým cestovným poriadkom 2024/2025 – Národný dopravca.

Častejšie kamkoľvek potrebujete – vizuál ku kampani GVD 2024/2025.

Každú hodinu kamkoľvek potrebujete – vizuál ku kampani GVD 2024/2025.

 


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK realizuje priemerne 1 723 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 273 ostatných diaľkových vlakov a 1 442 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 840 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content