Veľký návrat: k Plaveckému hradu a do Łupkówa pôjdu víkendové vlaky

24. 02. 2017

Časové úpravy vybraných vlakov a 6 prímestských vlakov nahradených autobusmi. Aj to prinesie 1. pravidelná zmena cestovného poriadku na železnici od 26. februára 2017

BRATISLAVA – Vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) sa znovu vrátia na dve trate, kde už dlho nejazdili. Od konca apríla začnú po viac než štrnástich rokoch vďaka podpore Bratislavského samosprávneho kraja opäť premávať do záhorskej obce Plavecké Podhradie. V lete sa vrátia na koľajnice aj vlaky medzi Medzilaborcami a poľským Łupkówom. V oboch prípadoch pôjde o sezónne víkendové spoje, na každej trati po dvoch pároch. Víkendové vlaky zo Zohora do Plaveckého Podhradia budú priamym pokračovaním osobných vlakov Záhorská Ves – Zohor, kde už v súčasnosti je zabezpečená  osobná doprava. V Zohore bude možné prestúpiť na osobné vlaky z Bratislavy. Okrem miest na sedenie povezú vlaky aj cyklovozeň na prepravu bicyklov. Spoje budú zaradené do Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja, takže cestujúci v nich využijú aj prestupné lístky na prímestské autobusy a bratislavskú MHD. Zároveň v nich budú k dispozícii všetky zľavy ZSSK vrátane bezplatnej prepravy. Prevádzka je naplánovaná v soboty a v nedele od 29. apríla do 1. októbra 2017. „Radi sme prijali ponuku na spoluprácu s Bratislavským samosprávnym krajom a aj takouto formou sme sa rozhodli podporiť cykloturistiku v regióne Záhorie. Trať vedie popri pohorí Malé Karpaty, takže obľúbené turistické ciele ako Plavecký hrad, vrchy Vysoká alebo Vápenná sa stanú v sezóne dostupné aj vlakom,“  hovorí Karol Martinček, člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK. Dodáva, že obnovenie dopravy bolo možné len vďaka objednávke a financovaniu bratislavskej krajskej samosprávy. „Podpora cykloturizmu je jednou z priorít bratislavskej župy. Neustále vytvárame a skvalitňujeme podmienky pre cyklistov, či už sú to nové značenia, nové cykloodpočívadlá, pumptrack na Zochovej chate alebo napríklad aj turistický vlak v subregióne Záhorie,“ hovorí predseda BSK Pavol Frešo. Druhým regiónom, kam sa vracajú vlaky, je severovýchod Slovenska. Spojenie Medzilaborce – Łupków bude po siedmich rokoch opäť v prevádzke počas víkendov od 1. júla do 3. septembra 2017. Vlaky budú premávať priamo z poľských miest Sanok a Rzeszów. Železničné spojenie medzi Slovenskom a Poľskom tak bude v lete bohatšie – v súčasnosti je možné cez spoločnú hranicu cestovať len na Kysuciach osobnými vlakmi (Čadca – Zwardoń). Diaľkové vlaky a priame nočné vozne spájajúce Maďarsko, Bratislavu a Poľsko premávajú cez Českú republiku. „Aj v tomto prípade pôjde o vlaky predovšetkým pre turistov. Našim cestujúcim sa otvára cesta vlakom cez Lupkovský tunel do turisticky atraktívneho poľského regiónu, napríklad ku skanzenu v Sanoku alebo hrebeňu východných Karpát,“ dodáva K. Martinček. Ceny lístkov v staronových vlakoch z Medzilaboriec do Poľska sa budú začínať od 1 €. Vlaky budú vedené modernými súpravami poľských železníc s poľským personálom, na Slovensku však bude ich prevádzkovateľom ZSSK a budú zaradené do zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme s Ministerstvom dopravy a výstavby SR. „Vlaky do Poľska budú v Medzilaborciach podľa možností nadväzovať na ďalšie spoje. Napríklad z Bratislavy sa turista môže dostať nočným vlakom do Humenného, odtiaľ ráno do Medzilaboriec a prestúpiť na vlak do Poľska,“ poznamenáva K. Martinček. Vlaky do Plaveckého Podhradia budú obnovené koncom apríla, do Poľska v júli. Už teraz sú však zapísané v prvej pravidelnej zmene cestovného poriadku od 26. februára 2017. Tá prináša aj ďalšie úpravy. Z dôvodu modernizácie traťového úseku medzi Žilinou a Dolným Hričovom dôjde k časovým posunom dvoch rýchlikov (R) a ôsmich regionálnych rýchlikov (RR) na trase Žilina – Bratislava a späť. Odchádzať zo Žiliny budú skôr než v súčasnosti alebo prichádzať neskôr. Okrem toho bude potrebné nahradiť autobusmi šesť prímestských vlakov na trase Žilina – Púchov. Nedeľný posilový rýchlik R 17610 Chopok z Košíc do Bratislavy bude mať zmenené časy odchodov a príchodov v úseku Nové Mesto nad Váhom – Bratislava hl. st.. Tento vlak bude do Bratislavy hl. st. prichádzať už o 20:30 (v súčasnosti o 20:45). V súvislosti s rozšírením a zmenou cestovného poriadku vlakov InterCity od 1. februára v prvej zmene cestovného poriadku ZSSK optimalizuje prípoje na východnom Slovensku v Košiciach (smer Humenné, Čierna nad Tisou), v Kysaku (smer Prešov – Lipany), v Poprade – Tatry a v Štrbe (smer Štrbské Pleso). Popísané zmeny v diaľkovej doprave, v prímestskej a v regionálnej doprave podľa jednotlivých krajov sú zverejnené TU!

Cestovný poriadok Plavecké Podhradie – Zohor – (Záhorská Ves)
Odchody zo Zohora  Príchody do Plaveckého Podhradia  Odchody z Plaveckého Podhradia  Príchody do Zohora
8:50 9:35 14:23 15:07
16:50 17:35 18:23 19:07
Vlaky premávajú od 29. 4. do 1.10. 2017 v dňoch pracovného pokoja.
Spoj do Plaveckého Podhradia prichádza do Zohora zo Záhorskej Vsi, opačne vlak z Plaveckého Podhradia v Zohore pokračuje do Záhorskej Vsi. Vo vlaku je radený špeciálny vozeň na prepravu bicyklov.
Zohor je prestupným uzlom na osobné vlaky Bratislava – Kúty a späť.
Cestovný poriadok Medzilaborce – Łupków – (Sanok, Rzeszów)
Odchody z Medzilaboriec  Príchody do Łupkówa  Odchody z Łupkówa   Príchody do Medzilaboriec
10:31** 10:54** 10:00* 10:24*
17:48* 18:11* 17:12** 17:36**

* Vlaky premávajú v soboty a v nedele v období od 1.VII. – 3.IX.
** Vlaky premávajú v soboty v období od 1.VII. – 2.IX.

Spoje pokračujú priamo do Sanoku alebo Rzeszówa.
Medzilaborce sú prestupnou stanicou na osobné vlaky Medzilaborce – Humenné a späť.

 Hovorca a riaditeľ odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s.
Tomáš Kováč,
tel: 02/2029 7015, 0904/875 396, Rožňavská 1, 832 72 Bratislava 3
e-mail:
hovorca@slovakrail.sk; kovac.tomas@slovakrail.sk * * * *  O Železničnej spoločnosti Slovensko:
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia). 
ZSSK od polovice decembra 2016 realizuje priemerne 1445 vlakov denne. Z toho 203 diaľkových vlakov, 1242 regionálnych a prímestských spojov, zastavuje na 690 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2800 kilometroch tratí na Slovensku. Informácie o osobnej železničnej doprave:
Kontaktné centrum 18 188, alebo +421 2448 58 188 (zo zahraničia)

Fotografie v plnom rozlíšení si  môžete stiahnuť na linke:

https://uloz.to/!2v52a31KmaxP/gvd-ulozto-rar

Skip to content