- Ponuka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pre Trnavský samosprávny kraj od 11. decembra 2022
Dôležité zmeny:
- Pridanie 12 párov vlakov kategórie REX na linke Bratislava – Nové Zámky
- Zavedenie 14 párov denných priamych vlakov kategórie Os a REX Trnava – Nitra – Nové Zámky.
- Zavedenie pásmovej dopravnej obsluhy na linke Nové Zámky – Bratislava s pásmovou stanicou Galanta.
- Zmena kategórie vlakov na trase (Košice) – Žilina – Bratislava.
- Zvýšenie počtu vlakov a zmena režimu jazdy vlakov na linkách Trnava – Senica, Senica – Skalica na Slovensku.
- Zavedenie samoobslužného výpravného systému na linkách Trnava – Senica, Senica – Skalica na Slovensku.
Linka Bratislava – Malacky – Kúty – Břeclav (ČR) (trať 110), linka S 20 IDS BK
- Manažér železničnej infraštruktúry – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánuje realizovať na traťovom úseku Malacky – Kúty štátna hranica rekonštrukčné práce z dôvodu modernizácie železničnej trate, ktoré ovplyvňujú plánované trasy vlakov na danej linke.
- Zachovanie rozsahu dopravy v základnom 2-hodinovom takte, ktorý je v čase dopravnej špičky zahustený na hodinový takt. Na úseku Malacky – Bratislava sú vlaky vedené celodenne v hodinovom takte a v čase dopravnej špičky v hustejšom intervale.
- Vlaky Os z Bratislavy hl. st. do Kútov budú vedené o 16 minút skôr a vlaky z Kútov do Bratislavy hl. st. pôjdu o 9 minút neskôr.
- Zachovanie priamej linky Kúty – Bratislava – Trnava.
Linka Skalica na Slovensku – Senica (trať 114)
- Zavedenie celodenného taktového cestovného poriadku.
- Vytvorenie novej linky priamych vlakov Skalica na Slovensku – Senica a späť.
- Rozšírenie dopravy na linke o 1 pár vlakov na celkový počet 13 párov.
- Počas rannej a poobednej dopravnej špičky zavedenie hodinového intervalu jazdy vlakov, v dopravnom sedle zavedený 2-hodinový interval.
- Zastávky Gbely zastávka, Kopčany a Kátov budú obsluhované len vlakmi v 2-hodinovom takte. Dôvodom sú konštrukčné možnosti traťového úseku, nutnosť zachovania prestupných väzieb a počet cestujúcich využívajúcich uvedené nástupné miesta.
- Na linke ostane zachovaný samoobslužný výpravný systém (SVS), čo znamená, že cestujúci nastupuje do vlaku s platným cestovným lístkom a v prípade papierového cestovného dokladu si ho označí v označovači. Lístky je možné zakúpiť si v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK, prostredníctvom SMS, mobilnej aplikácie Ideme vlakom, e-shopu ZSSK na zssk.sk, prípadne u rušňovodiča. Viac informácií o SVS nájdete na → https://www.zssk.sk/samoobsluzny-vypravny-system-svs/.
Linka Senica – Trnava (trať 116)
- Zavedenie linky priamych vlakov Skalica na Slovensku – Senica a skrátenie linky Trnava – Kúty na linku Trnava – Senica.
- Zvýšenie dopravného výkonu o 2 páry vlakov. Počas pracovných dní bude plnohodnotne zavedený hodinový takt vlakov s dôrazom na kvalitnú obsluhu počas dopravnej špičky a 2-hodinový takt vlakov mimo dopravnej špičky.
- Počas víkendov zavedenie 2-hodinových intervalov pre vlaky v oboch smeroch.
- Zachované prestupové nadväznosti v ŽST Senica a následne v ŽST Kúty na smer Malacky a Bratislava.
- Na linke bude zavedený samoobslužný výpravný systém (SVS), čo znamená, že cestujúci nastupuje do vlaku s platným cestovným lístkom a v prípade papierového cestovného dokladu si ho označí v označovači. Lístky je možné zakúpiť si v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK, prostredníctvom SMS, mobilnej aplikácie Ideme vlakom, e-shopu ZSSK na zssk.sk, prípadne u rušňovodiča. Viac informácií o SVS nájdete na → https://www.zssk.sk/samoobsluzny-vypravny-system-svs/.
Linka Bratislava – Trnava (trať 120), linka S 50, R 50 IDS BK
- Dochádza k výraznejšej zmene v CP, čo sa týka prímestských vlakov.
- Do IDS BK budú zaradené aj vybrané vlaky kategórie R linky Bratislava – Žilina, ako nová linka R 50.
- Integrované vlaky R a REX na linke Bratislava – Trenčín/Žilina budú zastavovať na staniciach: Bratislava hl. st., Bratislava-Vinohrady, Pezinok, Trnava, Brestovany a Leopoldov. Vlaky budú spoločne vedené v hodinovom takte.
- Linka S 50 IDS BK Bratislava hl. st. – Trnava bude vedená v dopravnej špičke cez pracovné dni v polhodinovom intervale a mimo dopravnej špičky v hodinovom intervale.
- Linka S 55 IDS BK bude skrátená a bude vedených 7 párov vlakov počas rannej a poobedňajšej dopravnej špičky počas pracovných dní na úseku Bratislava-Petržalka – Bratislava-Nové Mesto – Pezinok.
- Stanica Brestovany bude obsluhovaná v hodinovom takte vlakmi kategórie R alebo REX linky Bratislava hl. st. – Trnava – Trenčín – Žilina.
Linka Bratislava – Galanta – Nové Zámky (trať 130), linka S 60 IDS BK
- Zavedenie pásmovej dopravnej obsluhy na linke Nové Zámky – Galanta – Bratislava.
- Pridanie 12 párov vlakov kategórie REX pre lepšie prepojenie Bratislava – Galanta – Nové Zámky cez pracovné dni. Zavedenie celodenného 2-hodinového intervalu, ktorý bude v čase dopravnej špičky zahustený na hodinový interval.
- Na úseku Bratislava – Galanta bude zavedený denný hodinový interval vlakmi Os (19 párov vlakov). V rannej a v poobednej špičke cez pracovné dni dôjde k zahusteniu dopravy na 30-minútové intervaly (pomocou 7 párov vlakov).
- Dôjde k zrušeniu linky S 65 IDS BK Senec – Bratislava-Petržalka. Spojenie smer Bratislava-Petržalka bude možné len s prestupom.
- Dôjde k rozšíreniu IDS dopravy, a to začlenením rýchlika R 870 zastavujúceho v ŽST Senec do IDS BK ako linky R 60.
- Všetky regionálne vlaky budú na tejto linke obsluhované modernými poschodovými jednotkami.
Linka Bratislava – Dunajská Streda – Komárno (trať 131), linka S 70 IDS BK
- Na úseku Dunajská Streda – Komárno bude zabezpečený základný 2-hodinový takt vlakov, ktorý bude v pracovné dni v čase dopravnej špičky doplnený do hodinového taktu.
- Na úseku Bratislava – Dunajská Streda bude zabezpečený základný hodinový interval, ktorý bude v úseku Bratislava – Kvetoslavov v čase dopravnej špičky doplnený na 30-minútový interval vlakov.
- Budú doplnené 3 páry vlakov kategórie REX, ktoré zabezpečia dostatočnú kapacitu spojení počas pracovných dní na úseku Bratislava-Nové Mesto – Komárno.
Linka Galanta – Trnava (trať 133)
- Na linke ostane počas pracovných dní zachované hodinové rozloženie vlakov, v čase dopoludňajšieho sedla budú vlaky premávať v 2-hodinovom intervale v oboch smeroch.
- Odchody vlakov z Galanty do Trnavy budú posunuté na 58. minútu a odchody vlakov z Trnavy do Galanty budú zmenené na 35. minútu.
- Celkovo bude na danej linke jazdiť 29 osobných vlakov počas pracovných dní a 19 osobných vlakov mimo pracovných dní.
Linka Nitra – Hlohovec – Leopoldov – Trnava (trať 140, 141, 120)
- Zostane zachovaný súčasný celodenný hodinový systém vedenia vlakov kategórie Os a REX, denne v taktovom režime medzi Trnavou a Nitrou. Tieto vlaky budú predĺžené do/z Nových Zámkov a cestujúci budú môcť cestovať bez prestupu v stanice Nitra.
- V ŽST Leopoldov budú od regionálnych vlakov prestupné nadväznosti na linky diaľkovej dopravy Bratislava – Trenčín – Žilina.
- Všetky regionálne vlaky budú na tejto linke obsluhované modernými motorovými jednotkami.
ZSSK v Trnavskom samosprávnom kraji:
- zastavuje v 54 staniciach/zastávkach,
- prevádzkuje dopravu na 257 km železničných tratí.
Presné a aktuálne časy odchodov a príchodov vlakov nájdete na www.zssk.sk.
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK od 12. júna 2022 realizuje priemerne 1 631 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 246 ostatných diaľkových vlakov a 1 377 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 726 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 935 kilometroch tratí na Slovensku.