Trať Bratislava – Komárno čakajú výluky. Od nedele 1. októbra tu platí mimoriadna zmena cestovného poriadku

29. 09. 2023
  • Výluky v rakúskom Marcheggu a v úsekoch Podunajské Biskupice – Bratislava a Komárno – Veľký Meder spôsobia zmenu vo vedení vlakov na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno
  • Situáciu neuľahčuje ani prechod 25 rušňovodičov ZSSK na zácvik k súkromnému dopravcovi, ktorý trať prevezme 10. 12. 2023. Národný dopravca situáciu rieši dočasným presunom 16 rušňovodičov z práve modernizovaného uzla v Humennom
  • Na úseku Bratislava hl. st. – Dunajská Streda bude zavedený hodinový takt vlakov, v čase dopravnej špičky v pracovných dňoch bude obsluha zahustená na 30-minútový takt
  • Na traťovom úseku Dunajská Streda – Komárno k zmene dopravnej obsluhy nedôjde
  • Kapacita a pohodlie vlakov sa zvýši: od nedele bude trať zabezpečovaná s klasickými vysokokapacitnými súpravami s 252 miestami na sedenie a s modernými jednotkami 861 s kapacitou 177 miest na sedenie

 

BRATISLAVA Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) od nedele 1. októbra zavádza mimoriadny cestovný poriadok (CP) na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Dôvodom sú blížiace sa výluky na tejto trati a výluka na rakúskej infraštruktúre, ktorá znemožní dostatočný návoz a odvoz súprav rakúskeho dopravcu ÖBB na údržbu do Viedne. Práve rakúskymi vlakmi ZSSK zabezpečovala vozbu na uvedenej linke.

V prvom rade je dôvodom obmedzení výluka na rakúskej strane v stanici Marchegg (9. 10. – 15. 11. 2023), cez ktorú sa súpravy ÖBB vozia na či vracajú z údržby na vybraných vlakoch REX linky Bratislava – Viedeň. Obmedzenia súvisiace s výlukou znemožňujú, komplikujú a predlžujú obeh vlakov medzi Rakúskom a Slovenskom.

Druhou výlukou, ktorá začne 23. 10. 2023, je výluka na úseku trate Podunajské Biskupice – Bratislava v súvislosti so začatím výstavby Terminálu integrovanej osobnej dopravy (TIOP) Vrakuňa manažérom železničnej infraštruktúry Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), kvôli ktorej by sa taktiež vyžadoval návoz súprav po oveľa dlhšej trase, na základe čoho by narástol počet vlakokilometrov asi  o 1 040 týždenne, čo je enormné množstvo. Trasa by narástla aj z dôvodu otáčania súprav.

Tretia menšia výluka začne od 2. októbra a bude trvať do 9. októbra 2023, kde bude ŽSR v úseku Komárno – Veľký Meder vykonávať aj menšie rekonštrukčné práce, ktoré budú mať za následok vylúčenie železničnej dopravy v tomto úseku. Vybrané vlaky budú na tomto úseku nahradené náhradnou autobusovou dopravou. Zoznam vlakov dotknutých touto výlukou je zverejnený na našom webe v časti Výluky, konkrétne tu, tutu.

V rámci tejto zmeny bude na úseku Bratislava hl. st. – Dunajská Streda zavedený denný hodinový takt vlakov, v čase dopravnej špičky v pracovných dňoch bude dopravná obsluha zahustená na 30-minútový takt. Všetky vlaky budú vychádzať zo železničnej stanice Bratislava hl. st. Na traťovom úseku Dunajská Streda – Komárno nedôjde k zmene dopravnej obsluhy.

Do 30. 9. (do polnoci) jazdí a bude na dotknutom úseku jazdiť počas pracovných dní 30 párov vlakov počas celého dňa. Z toho v špičke jazdí 18 párov vlakov. V sedle na danom úseku premáva 12 párov spojov.

Od 1. 10. bude na trati Bratislava hl. st. – Dunajská Streda jazdiť počas pracovných dní počas celého dňa 22 párov vlakov. Z toho v špičke bude jazdiť 10 párov vlakov. V sedle tu bude premávať aj naďalej 12 párov vlakov.

Kompletný nový cestovný poriadok na trati Bratislava – Komárno od 1. 10. je dostupný na našom webe → KCP 131 od 1.10.2023 (zsr.sk).

Na základe vyššie uvedeného sme sa s rakúskym dopravcom ÖBB dohodli na predčasnom ukončení vzájomnej zmluvy a podpísaní Dohody oboch kooperujúcich dopravcov o predčasnom skončení spolupráce na trati Bratislava – Komárno. Preto od nedele bude obsluha tejto trate zabezpečovaná s klasickými vysokokapacitnými súpravami s 252 miestami na sedenie a s modernými jednotkami ZSSK radu 861 s kapacitou 177 miest na sedenie.

Aby sa zmena dotkla cestujúcich čo najmenej, ZSSK zabezpečila aj naďalej plynulú dopravnú obsluhu 16 rušňovodičmi z Humenného, ktorí sa pre 1. etapu elektrifikácie trate Bánovce nad Ondavou – Humenné presunuli na západné Slovensko, a budú na tejto linke jazdiť minimálne do odovzdania trate novému dopravcovi.

 

Cestujúcim sa ospravedlňujeme za prípadné komplikácie a zníženie komfortu pri cestovaní počas najbližších mesiacov.

 


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 11. decembra 2022 realizuje priemerne 1 763 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 269 ostatných diaľkových vlakov a 1 486 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 721 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 935 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content