REAKCIA NA TLAČOVÉ KONFERENCIE POLITICKÝCH STRÁN O ZSSK
19. 09. 2018
AktualityREAKCIA NA TLAČOVÉ KONFERENCIE POLITICKÝCH STRÁN O ZSSK
BRATISLAVA – Tvrdenia OĽANO vyplývajú zo zlej vôle a snahy zneužiť situácie po nedávnych mimoriadnych udalostiach na železnici.
Je nepríjemné, hlavne pre cestujúcu verejnosť, že sa havarijné situácie stali. Samozrejme ich intenzívne vyšetrujeme a robíme opatrenia na zvýšenie našej reakcieschopnosti.
Paradoxom je, že na tlačovej konferencii páni Marosz a Kubáček na troch grafoch prezentovali dva úspechy súčasného manažmentu ZSSK (ktorý nastúpil v strede roka 2016) – pozri obrázok: znižovanie straty a rast tržieb. Pán Kubáček zamlčal okrem iného fakt, že od roku 2014 vzrástol počet prepravených pasažierov o viac ako 50 % a ZSSK tento nárast zvláda s rovnakým počtom zamestnancov.
Takisto, že preprava pasažierov zadarmo jednoznačne vedie v prvej fáze k úbytku tržieb, a tým k potrebe vyššej kompenzácie nákladov zo strany štátu, je známa skutočnosť a bola komunikovaná v minulých obdobiach aj zo strany ZSSK. Na druhej strane, náklady ZSSK nerastú adekvátne k rastu prepravených osôb a maximálne kopírujú hranicu inflácie a všeobecného nárastu cien hlavne v energiách a v platoch zamestnancom, ktorí roky dostávali plat pod priemerom Slovenska.
Tvrdenia o zlom hospodárení v železniciach sú politicky motivované snahou bývalých úradníkov ministerstva (ktorí súčasný systém nastavovali) vrátiť sa na svoje posty, preto debaty o neodbornosti manažmentov sú nedôstojné a neobstoja. Za našu spoločnosť podotýkame, že predseda predstavenstva má desaťročnú prax z pôsobenia v železničnom prostredí. Práca vo vedení firmy zamestnávajúcej takmer 6 000 ľudí si vyžaduje manažérske schopnosti a poznanie prostredia. A nie schopnosť vlastnoručne opraviť vlak.
Bezplatná preprava bola sociálne motivovaným politickým rozhodnutím, snahou podporiť mobilitu a my vnímame aj jeho ekologický rozmer, keď sa tak podporil životnému prostrediu najpriateľskejší spôsob prepravy. Tento krok bol z pohľadu koľajovej dopravy veľkým krokom vpred a privítal ho každý železničiar.
Z pohľadu ekonomiky má súčasný manažment nespochybniteľné zásluhy na:
znižovaní straty spoločnosti (2015: -5 889 tis. EUR; 2017: -4 045 tis. EUR)
znižovaní dotačnej náročnosti na prepravenú osobu a osobokilometer (2014: 0,093 EUR/osobokm; 2017: 0,069 EUR/osobokm)
zvládnutí nárastu obsadenosti vlakov až na 35 %, čo predstavuje špičku v regióne
ZSSK prepravila v roku 2017 celkovo 72,5 milióna cestujúcich, čo je nárast oproti roku 2016 až 10,50 % a až 26,50 % v porovnaní s rokom 2015 s tým istým počtom zamestnancov a v tom istom nevyhovujúcom pracovnom prostredí. V porovnaní s obdobím pred zavedením bezplatnej prepravy sa počet našich zákazníkov zvýšil o 53,3 % (rok 2014 – 47,3 mil. cestujúcich).
Celkové využitie ponúkanej kapacity, vyčíslené v počte cestujúcich na jedno ponúkané sedadlo, sa oproti roku 2016 zvýšilo o 11,1 %, a tým je ZSSK na špici medzi okolitými štátmi.
ZSSK išla do výzvy a navýšila výkony oproti roku 2015 o ďalších cca 7,5 %, taktiež s rovnakým počtom pracovníkov, ale s menšou potrebou vozidiel, na ktoré sa teraz sústreďuje opravárenská kapacita firmy. Celková transformácia firmy toto umožňuje a popri tom je jednoznačná línia, ktorú neprekročíme, a to je bezpečnosť cestujúcich.
Tomáš Kováč riaditeľ odboru komunikácie a hovorca
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. odbor komunikácie Rožňavská 1 | 832 72 Bratislava 3 | Slovenská republika tel.: +421220297015| mobil: +421904875396 e-mail: hovorca@slovakrail.sk|kovac.tomas@slovakrail.sk
ZSSKzabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK od 10. júna 2018 realizuje priemerne 1497 vlakov denne, z toho 221 diaľkových vlakov a 1276 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje na 698 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2835 kilometroch tratí na Slovensku.
Správa súhlasu
Aby sme mohli poskytovať čo najlepšie zážitky, používame technológie, ako sú súbory cookie, na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracúvať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže mať nepriaznivý vplyv na niektoré funkcie a vlastnosti.
Funkčné
Always active
Technické ukladanie alebo prístup je nevyhnutne potrebný na legitímny účel umožnenia používania konkrétnej služby, o ktorú výslovne požiadal účastník alebo používateľ, alebo výlučne na účel uskutočnenia prenosu komunikácie prostredníctvom elektronickej komunikačnej siete.
Predvoľby
Technické ukladanie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, o ktoré účastník alebo používateľ nepožiadal.
Štatistiky
Technické ukladanie alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické ukladanie alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného splnenia požiadaviek zo strany poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany sa informácie uložené alebo získané len na tento účel zvyčajne nemôžu použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické ukladanie alebo prístup je potrebný na vytvorenie používateľských profilov na zasielanie reklamy alebo na sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.