- Prešovčania budú mať v Kysaku každý deň vylepšený prípoj na/od všetkých IC vlakov
- Pre výluku do Viedne vlakom iba z petržalskej stanice
- Ďalšia fáza elektrifikácie Bánovce nad Ondavou – Humenné predĺži trasu autobusov NAD do Michaloviec
BRATISLAVA – Prvá pravidelná zmena cestovného poriadku Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) vstúpi do platnosti v nedeľu 3. marca 2024. Pre obyvateľov Prešova a okolia prinesie výrazné zlepšenie prípojov na vlaky InterCity (IC). Osobné vlaky na linke Košice – Prešov budú zabezpečovať v stanici Kysak počas dňa prípoje na všetky IC vlaky. Prestupný čas z IC vlaku na osobný vlak do Prešova bude 4 minúty, v opačnom smere 5 minút.
Šetrite čas a nastúpte v Bratislave-Novom Meste
ZSSK pripomína, že od decembra 2023 vlaky IC 44 (Košice 7:34 – Wien Hbf. 13:24) a IC 45 (Wien Hbf. 14:42 – Košice 20:27) linky Košice – Viedeň jazdia mimo bratislavskú hlavnú stanicu, vďaka čomu sú rýchlejšie o 32, resp. 46 minút. Zastavujú pritom na zastávkach Bratislava predmestie, Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka a cez Kittsee idú až do Viedne. Všetky vlaky linky IC 52x Košice – Bratislava stoja v hlavnom meste na staniciach Bratislava hl. st. a Bratislava-Vinohrady.
Do Viedne vlakom len z Petržalky
Kvôli zabezpečeniu spoľahlivejšej a bezpečnejšej železničnej dopravy od prvej zmeny cestovného poriadku začne manažér železničnej infraštruktúry, Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), rekonštrukciu a elektrifikáciu trate Devínska Nová Ves – Marchegg (Rakúsko). V dôsledku výlukových prác príde k úplnému zastaveniu vlakovej prevádzky medzištátnej linky REX Bratislava hl. st. – Marchegg – Wien Hbf. Viac informácií vrátane cestovného poriadku náhradnej autobusovej dopravy do Marcheggu nájdete v prílohe č. 2.
ZSSK cestujúcim pripravila alternatívy cestovania do Viedne v podobe linky REX Bratislava-Petržalka – Kittsee – Wien, pričom medzi hlavnou a petržalskou stanicou môžu cestujúci s cestovným lístkom do/z Rakúska využiť linku mestskej hromadnej dopravy (MHD) číslo 93 a N 93. Pri prípadnej kontrole lístkov revízorom stačí predložiť cestovný doklad na vlak.
Novinky o výluke na Zemplíne
Od nedele vstúpi do ďalšej fázy aj elektrifikácia úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné. Preto dôjde k pozastaveniu železničnej dopravy na úseku Michalovce – Strážske a k predĺženiu trasy autobusov náhradnej autobusovej dopravy (NAD). Autobusy NAD budú po novom jazdiť v úseku Michalovce – Stakčín a Michalovce – Medzilaborce mesto. Nahradené NAD budú aj vlaky na trati Prešov – Strážske v úseku Nižný Hrabovec – Humenné. Cestovný poriadok autobusov NAD nájdete v prílohe č. 3. Elektrifikácia sa dotkne aj nočných rýchlikov R 614 (Humenné 21:30 – Bratislava hl. st. 5:33) a R 615 ZEMPLÍN (Bratislava hl. st. 22:27 – Humenné 6:50) a vlakov EuroNight 442 (Humenné 19:10 – Praha hl. n. 7:48) a EN 443 SLOVAKIA (Praha hl. n. 22:14 – Humenné 10:50), ktoré pôjdu len po/z Michaloviec.
Všetky ďalšie podrobné zmeny cestovného poriadku od 3. marca 2024 nájdete v prílohe č. 1. Celý cestovný poriadok nájdete na webe ZSSK – Cestovný poriadok | ZSSK.
Pre viac informácií ohľadom rekonštrukčných prác na trati sa, prosíme, obráťte na manažéra železničnej infraštruktúry ŽSR – hovorca@zsr.sk.
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK realizuje priemerne 1 723 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 273 ostatných diaľkových vlakov a 1 442 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 840 kilometroch tratí na Slovensku.