Prešovský samosprávny kraj

09. 12. 2020
  • Ponuka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pre Prešovský samosprávny kraj od 13. decembra 2020

 

Dôležité zmeny:

  • Nový cestovný poriadok stabilizuje dopravu na všetkých tratiach v rámci kraja s pravidelnými prestupmi do 45 minút.
  • Počas letnej turistickej sezóny od 17.V. do 19.IX. denne budú aj naďalej vedené vlaky RR 766 Košice 20:32 – Poprad-Tatry 21:52 / 21:55 – Žilina 23:55 a RR 765 Žilina 4:12 – Poprad-Tatry 6:14 / 6:23 – Košice 7:41. Mimo sezóny budú vedené v pracovné dni v úseku Košice – Poprad-Tatry ako vlaky REX.
  • Od vlaku kategórie SC Pendolino budú zabezpečené prípoje v smere na Humenné.

 

Tatranské elektrické železnice (TEŽ) + Ozubnicová železnica (OŽ) (trate 182, 183, 184)

  • V ŽST Štrba budú prípoje na vlaky OŽ zabezpečené u vlakov kategórie R z oboch smerov, prioritne v dopoludňajších hodinách v smere na Štrbské Pleso, v popoludňajších hodinách v opačnom smere.
  • V ŽST Poprad Tatry budú prípoje na vlaky TEŽ zabezpečené u vlakov kategórie R zo smerov Bratislava a Košice.
  • Spojenie s Tatranskou Lomnicou bude zabezpečené taktiež prípojmi na vlaky trate Poprad-Tatry – Kežmarok s prestupom v Studenom Potoku, v dopoludňajších hodinách prioritne v smere do Tatranskej Lomnice, v popoludňajších hodinách v smere do Popradu.

 

Linka Poprad-Tatry – Kežmarok – Stará Ľubovňa (trať 185)

  • V úseku Poprad-Tatry – Kežmarok sú v čase dopravnej špičky vlaky vedené každú hodinu, mimo nej v 2-hodinovom intervale. V nadväzujúcom úseku Kežmarok – Stará Ľubovňa jazdia vlaky počas väčšiny dňa v 2-hodinovom intervale.
  • Z dôvodu vynútenej zmeny systému dopravnej obsluhy sú v ŽST Poprad-Tatry zabezpečované prípoje u vlakov kategórie R s dlhším prestupným časom, s následným možným prípojom v Studenom Potoku do/z Tatranskej Lomnice, v dopoludňajších hodinách prioritne v smere do Tatranskej Lomnice, v popoludňajších hodinách v smere do Popradu.

 

Linka Košice – Kysak – Prešov/Lipany (trať 188)

  • Cestujúci z Prešova a okolia budú mať aj naďalej ako doteraz v Kysaku zabezpečené prípoje na vlaky diaľkovej dopravy.
  • V čase špičky premávajú osobné vlaky v úseku Prešov – Lipany každú hodinu, mimo špičky
    v 2-hodinovom intervale.
  • Medzi Košicami a Prešovom premávajú vlaky počas celého dňa v hodinovom intervale. V pracovných dňoch je tento systém doplnený o 9 vlakov kategórie REX, ktoré zabezpečujú najrýchlejšie spojenie Prešova a Košíc.
  • V cestovnom poriadku sú na traťovom úseku Prešov – Lipany uvedené 2 nové spojenia (Os) s označením „Ide odo dňa vyhlásenia“. Vlaky sú plánované na základe dojednania medzi ZSSK, VÚC a MDV SR a zavedené budú až po termíne doriešenia financovania plánovaných spojení zo strany MDV SR (vlaky nebudú vedené od 13. 12. 2020).

 

Linka Prešov – Vranov nad Topľou – Humenné (trať 193)

  • Ku všetkým vlakom z Humenného sú v stanici Prešov zabezpečené prípoje na vlaky smer Kysak a Košice. Stanica Kysak je prestupnou stanicou na diaľkové vlaky v smere Žilina a Bratislava.
  • Vlaky na linke jazdia v čase špičky každú hodinu, mimo nej v 2-hodinovom intervale.
  • ZSSK plánuje realizovať všetky spoje na linke dieselmotorovými jednotkami, resp. novými alebo zmodernizovanými vozňami.
  • V cestovnom poriadku je na traťovom úseku Prešov – Humenné uvedený jeden nový Os vlak s označením „Ide odo dňa vyhlásenia“. Vlak je plánovaný na základe dojednania medzi ZSSK, VÚC a MDV SR a zavedený bude až po termíne doriešenia financovania spojenia zo strany MDV SR (vlak nebude vedený od 13. 12. 2020).

 

Linka Prešov – Bardejov (trať 194)

  • Ku všetkým vlakom z Bardejova budú v stanici Prešov zabezpečené prípoje smer Kysak a Košice. Stanica Kysak je prestupnou stanicou na diaľkové vlaky v smere Žilina a Bratislava.
  • Na linke budú osobné vlaky premávať v 2-hodinovom intervale.
  • ZSSK plánuje všetky osobné vlaky na linke zabezpečovať novými modernými dieselmotorovými jednotkami (DMJ) radu 861, ktoré disponujú klimatizáciou, wi-fi pripojením
    a možnosťou prepravy imobilných cestujúcich či bicyklov.
  • V cestovnom poriadku je na traťovom úseku Bardejov – Prešov uvedený jeden nový Os vlak s označením „Ide odo dňa vyhlásenia“. Vlak je plánovaný na základe dojednania medzi ZSSK, VÚC a MDV SR a zavedený bude až po termíne doriešenia financovania spojenia zo strany MDV SR (vlak nebude vedený od 13. 12. 2020).

 

Linka Humenné – Medzilaborce mesto (trať 191)

  • Osobné vlaky budú na linke jazdiť v 2-hodinovom intervale. Počas špičky budú k dispozícii vložené vlaky, ktoré skracujú interval medzi vlakmi na 60 minút.
  • ZSSK plánuje všetky osobné vlaky na linke zabezpečovať novými modernými dieselmotorovými jednotkami (DMJ) radu 861, ktoré disponujú klimatizáciou, wi-fi pripojením
    a možnosťou prepravy imobilných cestujúcich či bicyklov.

 

Linka Humenné – Stakčín (trať 196)

  • Vlaky na linke budú premávať v hodinovom intervale, v čase nižšej frekvencie cestujúcich
    v 2-hodinovom intervale.
  • Väčšinu spojení zabezpečia moderné DMJ radu 861 alebo nové, resp. modernizované vozne.

 

ZSSK v Prešovskom samosprávnom kraji:

  • zastavuje v 126 staniciach/zastávkach,
  • prevádzkuje dopravu na 400 km železničných tratí.

 

Presné a aktuálne časy odchodov a príchodov vlakov nájdete na www.zssk.sk.

 


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 13. decembra 2020 realizuje priemerne 1 576 vlakov denne, z toho 234 diaľkových vlakov a 1 342 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 734 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 3 073 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content