Pre rekonštrukčné práce vlaky na prípoje v stanici Žilina nemôžu čakať. Potrvá to pravdepodobne až do ukončenia stavebných prác na žilinskom uzle

16. 08. 2022
  • Uzol Žilina prechádza najväčšou modernizáciou v novodobej histórii železníc, ktorú realizuje manažér infraštruktúry – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR)
  • Upozorňujeme cestujúcich, aby svoj prestup v stanici Žilina zvážili, prípadne počítali s väčšou časovou rezervou, pretože ostrý prestup z vlaku na vlak v období rekonštrukcie žilinského uzla ZSSK nemôže garantovať
  • Po rekonštrukcii sa výrazne skvalitní poskytovanie služieb

 

BRATISLAVA – Na základe rekonštrukčných prác v stanici Žilina, na tzv. žilinskom uzle, chce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) informovať cestujúcich, že väčšina vlakov v stanici Žilina nemôže čakať na žiadne prípoje (okrem vybraných vlakov, ktoré sú uvedené v čakacích časoch)*.

K zrušeniu čakania na prípoje v stanici Žilina sme museli pristúpiť z dôvodu nedostatku voľných koľají, resp. nástupíšť, na ktorých by sa bezpečný prestup cestujúcich mohol uskutočniť. Čakacie časy a prestupy cestujúcich sú v ostrej vlakovej prevádzke zabezpečované len s veľkou ťažkosťou, pretože priepustnosť stanice a rekonštrukcia jednotlivých nástupíšť sa deje postupne v rámci jednotlivých etáp prác.

Zároveň upozorňujeme cestujúcich, aby počítali aj s prípadnými zmenami pri organizovaní dopravy a taktiež s väčšou časovou rezervou pri vyhľadávaní vlakových spojení či už do uzla, z uzla alebo pri využití prestupu v uzle Žilina.

Informácie o prebiehajúcich prácach sú cestujúcim hlásené aj prostredníctvom staničného rozhlasu a vývesiek na stanici. Každý deň však prináša nové obmedzenia a v praxi je pre našich zamestnancov a zamestnancov manažéra infraštruktúry – ŽSR, ktorí vynakladajú maximálne úsilie vyjsť v ústrety cestujúcim, veľmi náročné a komplikované zabezpečiť, aby vždy všetko išlo podľa plánovaných výlukových opatrení. Cestujúcich preto prosíme o zhovievavosť a ústretovosť. Naši zamestnanci robia všetko pre to, aby sa v rámci možností postarali o čo najbezproblémovejší chod dopravy.

Tieto informácie podávame cestujúcim formou upozornenia aj cez náš web pri vyhľadávaní a kúpe cestovných dokladov na konkrétne vlakové spoje prechádzajúce cez stanicu Žilina. Veríme, že aj to prispeje k uľahčeniu cestovania cez žilinský uzol.

Predpokladáme, že uvedené bude platiť až do ukončenia prác v stanici Žilina, ktoré sú predbežne naplánované do roku 2025. Našim cestujúcim sa za všetky komplikácie úprimne ospravedlňujeme a prosíme ich o trpezlivosť. Po rekonštrukcii a spustení plnej prevádzky na žilinskom uzle sa výrazne skvalitní poskytovanie služieb.

*Vlaky, ktoré čakajú na prípoje:

  • Os 3930 (čaká na prípoj od vlaku R 611 TATRAN v soboty, nedele a sviatky),
  • Os 3934 (čaká na prípoj od vlaku R 613 TATRAN v soboty, nedele a cez sviatky 15 min),
  • Os 4478 (má prípoj od vlaku RR 717 POVAŽAN a čaká vždy),
  • RR 764 TATRAN (čaká na prípoj 5 min),
  • RR 17764 (čaká na prípoj 5 min),
  • Os 3437 má prípoj od vlaku Ex 145 OSTRAVAN (v pondelky až piatky, nedele a sviatky čaká 15 min) a rovnako má prípoj od vlaku RR 15715 POVAŽAN (iba v piatky, nedele a sviatky čaká 15 min),
  • Os 3477 (čaká na prípoj 15 min).

 


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 12. júna 2022 realizuje priemerne 1 631 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 246 ostatných diaľkových vlakov a 1 377 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 726 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 935 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content