Patrik Horný odišiel z predstavenstva ZSSK, nahradil ho Radoslav Štefánek

29. 03. 2019
  • Patrik Horný doplní predstavenstvo Českých dráh

  • Ekonomika ZSSK sa kontinuálne zlepšuje, po vyrovnanom hospodárskom výsledku príde v nasledujúcich troch rokoch k masívnej obnove vozidlového parku

BRATISLAVA – Patrik Horný, ktorý v Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) zastával posty podpredsedu predstavenstva a riaditeľa úseku ekonomiky a informačného manažmentu, sa 25. 3. 2019 vzdal funkcie podpredsedu predstavenstva a do konca mája zostáva vo funkcii riaditeľa úseku. V júni totiž nastúpi do Českých dráh, ktoré sú národným dopravcom Českej republiky, na post člena predstavenstva zodpovedného za oblasť ekonomiky.

„Reforma šesťtisícovej spoločnosti, ktorá má viac ako storočnú tradíciu, a teda aj často pevne vychodené chodníčky niektorých tradícií nekorešpondujúcich s 21. storočím, bola veľká výzva, no spolu s kolegami v predstavenstve sa nám mnohé podarilo. Dnes má ZSSK vyššie vlastné imanie, vyrovnané hospodárenie, najazdí viac kilometrov s tým istým vozidlovým parkom, rovnakým počtom zamestnancov a pri minimálnom raste dotácie a dlhu. Do nových vlakov, rekonštrukcií, údržby a opráv investujeme stále viac peňazí,“ skonštatoval P. Horný.

Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký Patrikovi Hornému za jeho prácu poďakoval: „Patrik Horný bol pre ZSSK veľkým prínosom. Som veľmi rád, že sme spolu mohli pracovať a že sme nielen vylepšili ekonomiku ZSSK, ale aj naštartovali kontinuálny rast platiacich cestujúcich a dokázali udržateľnosť IC vlakov v komerčnom režime. Slovenskú osobnú koľajovú dopravu pripravujeme na budúcnosť aj 52 novými vozidlami v hodnote 276 miliónov eur pre Žilinu, Zvolen a Tatry i bezprecedentnými investíciami do opráv a údržby.“

Patrika Horného v predstavenstve nahradí Radoslav Štefánek, ktorý od júla 2016 v ZSSK riadi úsek služieb, pod ktorý spadá obstarávanie, logistika, energetika a správa nehnuteľností. Radoslav Štefánek vyštudoval Fakultu managementu a ekonomiky na Univerzite Tomáše Bati ve Zlíně a Riga International School of Economics and Business Administration. V predchádzajúcich zamestnaniach sa venoval najmä riadeniu strategických projektov. Patrí medzi prvých profesionálne certifikovaných projektových manažérov na území Slovenska a Českej republiky. V tejto oblasti publikuje a prednáša. Úsek služieb pod jeho vedením riadil aj vyššie zmienené tri „bezpripomienkové“ verejné obstarávania 52 nových vozidiel v hodnote 276 mil. eur.

„Je pre mňa výzvou udržať ZSSK v nastúpenom trende vyrovnaného hospodárskeho výsledku a zároveň zabezpečiť potrebný prísun investícií. Som presvedčený, že prebiehajúce verejné obstarávania pre strediská technicko-hygienickej údržby (THÚ) ukončíme úspešne a v čo najkratšom čase. Tri strediská THÚ v Nových Zámkoch, Humennom a vo Zvolene vylepšia podmienky pre údržbu a drobné opravy zásadným spôsobom. Je to pre slovenské železnice strategický projekt, na ktorý čakali viac ako 20 rokov,“ zdôraznil Radoslav Štefánek.

Do funkcie podpredsedu predstavenstva ZSSK bol menovaný Karol Martinček, ktorý je jeho členom od roku 2016 a má v ZSSK na starosti úsek obchodu.

Prehľad vývoja ZSSK za obdobie rokov 2014 – 2018

 
Zrealizované a plánované investície súčasného manažmentu ZSSK do vozidlového parku
25 ks moderných elektrických jednotiek

  • celkový objem: 160 miliónov eur
  • predpokladané dodanie prvej jednotky: 2020 (dodávky 2020 – 2022)
  • nasadzovanie: regionálna doprava Žilinský kraj

21 ks dieselmotorových jednotiek

  • celkový objem: 77 miliónov eur
  • predpokladané dodanie prvých vozidiel: druhý kvartál roka 2019
  • nasadzovanie: regionálna doprava Banskobystrický samosprávny kraj

5 nových elektrických jednotiek a 1 multifunkčný rušeň 

  • celkový objem eur: 38,8 milióna eur
  • predpokladané dodanie: grafikon 2020/2021
  • nasadzovanie: Vysoké Tatry

35 ks novovyrobených osobných vozňov radu Ampz (7 ks) a Bmpz (28 ks)

  • celkový objem eur: cena za 1 ks približne 1,89 milióna eur
  • predpokladané dodanie: v priebehu rokov 2018 – 2021
  • nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

50 ks modernizovaných osobných vozňov radu Bmz

  • celkový objem eur: cena za 1 ks = 748 500 eur
  • predpokladané dodanie: v priebehu rokov 2018 – 2021
  • nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

34 ks diaľkových vozňov radu Apeer (14 ks) a Bpeer (20 ks) – renovácia vo vlastnej réžii

  • celkový objem eur: 3,5 milióna eur (predpokladané náklady na 1 vozeň = 100-tisíc eur)
  • dodanie: zákazka má byť hotová do konca roka 2019
  • nasadzovanie: diaľková doprava (Budapešť – Košice; Ostrava – Žilina – Banská Bystrica; Praha – Žilina; Bratislava – Zvolen – Košice; Bratislava – Žilina – Košice)


Patrik Horný, riaditeľ úseku ekonomiky
a informačného manažmentu ZSSK

Vizuál nového strediska technicko-hygienickej údržby (THÚ)

Vizuál novej elektrickej jednotky pre Žilinsky kraj

 

Tomáš Kováč
riaditeľ odboru komunikácie a hovorca

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
odbor komunikácie

Rožňavská 1 | 832 72 Bratislava 3 | Slovenská republika
tel.: +421220297015 | mobil: +421904875396
e-mail: 
hovorca@slovakrail.sk | kovac.tomas@slovakrail.sk

ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).  

ZSSK od 3. marca 2019 realizuje priemerne 1518 vlakov denne, z toho 226 diaľkových vlakov a 1292 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 713 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2909 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content