Nepredávajú na stanici lístky? Prečitajte si, ako sa nestať čiernym pasažierom

10. 06. 2015

1. Ak na stanici nepredávajú lístky (prípadne cestujúci prestupuje zo zmeškaného vlaku na prípoj), Železničná spoločnosť Slovensko vydá cestovný doklad bez prirážky vo vlaku. Je však potrebné, aby cestujúci oslovil vlakvedúceho (sprievodcu) pred nástupom alebo hneď po nástupe do vlaku. Nestačí čakať na zamestnanca ZSSK, kým príde sám. Pravidlo platí bez ohľadu na to, či ide o platiaceho alebo bezplatného cestujúceho.

 

 

Takto áno

2. Vlakvedúci nebude predávať lístok cestujúcemu medzi dverami. Obvykle sa k nemu vráti neskôr. Cestujúci by však mal vlakvedúceho osloviť.

 

 

Takto nie

3. V praxi cestujúci často po nástupe do vlaku čakajú, kým vlakvedúci príde sám. Prepravný poriadok Železničnej spoločnosti Slovensko vyžadoval a vyžaduje, aby cestujúci bez lístka aktívne vyhľadali vlakvedúceho. Prosíme cestujúcich, aby toto pravidlo dodržiavali a nestávali sa čiernymi pasažiermi, od ktorých ZSSK môže vyžadovať prirážku 10 € (v prípade zaplatenia vo vlaku).
Autor ilustrácií: Jozef Jurko 4. Vlakvedúceho treba aktívne vyhľadať aj v prípade, že ste si nestihli kúpiť lístok na stanici, kde je predaj cestovných dokladov zabezpečený. Vtedy je potrebné vo vlaku doplatiť prirážku 1,50 € k cestovnému. Cestujúci využívajúci nárok na bezplatnú prepravu platia 3 €. 5. Odlišný systém nastupovania platí na tratiach Tatranských elektrických železníc (TEŽ), Ozubnicovej železnice (OŽ) a na trati Žilina – Rajec. Na týchto tratiach cestujúci musí do vlaku vždy nastúpiť s platným cestovným dokladom.

 

Odbor komunikácie
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK)
Rožňavská 1
832 72 Bratislava 3

Skip to content