Mladí Slováci a Česi predstavia svoje ekologické návrhy v Creative Express-e. Víťaz postúpi do celoeurópskeho kola

30. 10. 2023
  • Nová generácia kreatívcov od 21 do 28 rokov si zmeria sily vypracovaním zadania s témou ekologického a bezpečného cestovania vlakom za povinnosťami či zážitkami
  • Pre slovenských účastníkov bude akcia prebiehať vo štvrtok 2. novembra vo vlaku ZSSK v smere z Bratislavy do Prahy a pre českých účastníkov v rovnaký deň, no v opačnom smere
  • Víťazný tím, o ktorom rozhodne porota, postúpi do európskeho Creative Express-u 2024
  • Najlepšia kreatívna kampaň môže byť realizovaná priamo národným dopravcom

 

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) opäť dokazuje, že nie je len ekologickým a zodpovedným dopravcom. Po sérii úspešných projektov v spoločenskom vozni, ktorý bol nasadzovaný na najfrekventovanejšej linke z Bratislavy do Košíc a späť (napríklad pojazdná výstava s kaviarňou umelca Luku Braseho, aktivity k Európskemu týždňu mobility, Lige proti rakovine a Únie nevidiacich Slovenska), tentokrát podporí mladých kreatívcov, ktorým dá šancu ukázať svoj potenciál počas cesty z Bratislavy do Prahy a späť. Súťaž sa uskutoční vo štvrtok 2. novembra.

Creative Express Česko Slovensko je lokálnou alternatívou k európskemu projektu s rovnomenným názvom, ktorý organizuje združenie kreatívnych pracovníkov v reklame Art Directors Club (ADC) Slovensko. Hlavným partnerom slovenskej súťaže je národný dopravca. ZSSK pripraví zadanie pre kreatívcov, ktorí vytvoria kampaň s témou ekologického a bezpečného cestovania vlakom za povinnosťami či zážitkom. Zástupcovia ZSSK navyše budú v roli poradcov pre účastníkov.

Mladá, kreatívna generácia a cestovanie vlakom proste patria k sebe, preto sme sa rozhodli podporiť tento projekt a nadchnúť aj ďalšie cieľové skupiny, ktoré vlaky využívajú menej. Zároveň chceme podporovať tie najlepšie a najkreatívnejšie mozgy, ktoré tu máme, lebo veríme, že v nich je budúcnosť našej krajiny,” upresňuje Marek Lukoťka, vedúci oddelenia marketingovej komunikácie ZSSK.

Súťaž je určená pre juniorných profesionálov z oblasti reklamy a marketingu s primárnym zameraním na kreatívnu tvorbu, ktorej cieľom je podporiť zelenšiu budúcnosť a myšlienku ekológie pretaviť prostredníctvom kreatívnej kampane do reality. Registrácia je už uzavretá, pričom prvých 10 tímov sa prihlásilo do 10 minút od jej spustenia. Mladí kreatívci prakticky čakali na jej štart a prví sa registrovali už o 10:02. Celkovo sa v prvý deň prihlásilo cez 30 mladých ľudí (15 tímov).

Je až neuveriteľné, ako rýchlo sa podarilo zaplniť miesta v Creative Express-e. Dokazuje to, že mladá generácia je veľmi uvedomelá a rozmýšľa nad dôležitými spoločenskými témami, medzi ktoré nevyhnutne patrí aj udržateľné cestovanie. A my zo ZSSK sme veľmi radi, že môžeme byť pri tom,“ povedal člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK, Karol Martinček.

Lokálny Creative Express však nebude prebiehať len na Slovensku, ale paralelne vo štvrtok 2. novembra aj v Českej republike. Pôjde o nezávislé súťaže, príde však k reálnemu prepojeniu oboch skupín. Českí súťažiaci sa totiž budú presúvať vlakom z Prahy do Bratislavy a slovenskí z Bratislavy do Prahy.

Súťaž prebehne v štandardnom spojení vo vlakoch:

  • EC 280/IC 580 (Bratislava hl. st. 8:06 – Praha hl. n. 12:11),
  • IC 581/EC 281 (Praha hl. n. 15:45 – Bratislava hl. st. 19:54).

 

Na záver dôjde k výmene s cieľom naučiť sa čo najviac. Kým mladí českí kreatívci sa prídu vzdelávať k zástupcom ADC do Bratislavy, Slováci prídu na mentoring do susedného klubu kolegov z Česka do Prahy. Nasledujúci deň doobeda prebehnú osobné prezentácie účastníkov a zasadnutie poroty, ktorá vyhlási víťazný tím za Slovensko. Víťazný projekt môže byť zrealizovaný priamo národným dopravcom ako hlavným partnerom. Zároveň víťaz z každej krajiny automaticky postupuje do medzinárodnej súťaže pod hlavičkou Art Directors Club Europe – do európskeho Creative Express-u 2024.

Viac informácií o vlaku Creative Express nájdete na stránke → https://adcslovensko.sk/.

ZSSK nedávnou kreatívnou kampaňou Miestenky pre zážitky získala prestížne ocenenia na 29. ročníku Zlatého klinca – najvýznamnejšej súťaži o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku. Táto kampaň podporila ekologické cestovanie vlakmi vďaka internetovému portálu #vlakomnavylet a pre komunikáciu využila aj priestor priamo vo vlakoch, kde v mieste pre rezervácie umiestnila kreatívne miestenky pre zážitky, ktoré prostredníctvom QR kódu odkazujú na stránku vlakom na výlet.

Portál vlakom na výlet motivuje k cestovaniu prostredníctvom zaujímavých cieľových destinácií rozdelených do niekoľkých kategórií v rámci celého Slovenska. ZSSK tak v rámci celého roka motivuje k objavovaniu prírodných krás, kultúrneho dedičstva, technických pamiatok a celkovo k pasívnemu i aktívnemu oddychu priamo v jednotlivých regiónoch našej krajiny.

Súťaž prebehne v štandarných spojeniach z Bratislavy do Prahy a z Prahy do Bratislavy.

 


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 11. decembra 2022 realizuje priemerne 1 763 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 269 ostatných diaľkových vlakov a 1 486 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 721 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 935 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content