Kolektívne vyjednávania ZSSK a odborárov sa skončili obojstrannou dohodou – všetci zamestnanci si polepšia
15. 03. 2019
AktualityKolektívne vyjednávania ZSSK a odborárov sa skončili obojstrannou dohodou – všetci zamestnanci si polepšia
Niektoré profesie uvidia na svojich výplatných páskach dokonca o 90 až 100 eur viac
BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa dňa 13. marca 2019 dohodla s odborovými centrálami na raste miezd v najbližších dvoch rokoch.
Stretnutia s odborármi v rámci série kolektívnych vyjednávaní, ktorých predmetom bol mzdový nárast zamestnancov ZSSK, prebiehali od novembra 2018 do marca 2019. Hoci sa pôvodné návrhy zamestnávateľa a uňho pôsobiacich 11 odborových centrál výrazne líšili, v stredu 13. marca sa všetci sociálni partneri dohodli na nasledovnom zvýšení miezd, ktoré ide nad rámec aktuálnych rozhodnutí vlády, ktorými sa zvyšovala mzda či boli zavedené rekreačné poukazy:
Od 01. 03. 2019 sa všetkým zamestnancom zvyšuje tarifná mzda o 30 €.
Od 01. 03. 2019 sa vybraným profesiám zvyšuje pohyblivá zložka mzdy (prémie) v priemere o 25 €.
Od 01. 01. 2020 sa všetkým zamestnancom zvyšuje tarifná mzda o ďalších 30 €.
Od 01. 04. 2020 sa vybraným profesiám zvýši pohyblivá zložka mzdy (prémie) v priemere o ďalších 20 €.
„Som veľmi rád, že sme po dlhých a náročných rokovaniach dospeli k úspešnému výsledku. Pri takýchto stretnutiach je dôležité, aby obe strany pristupovali k svojim úlohám zodpovedne, konštruktívne argumentovali a vedeli prijať kompromisné riešenia. Od začiatku tvrdím, že zamestnanci sú pre nás na prvom mieste, čo je jasné aj z bezprecedentného nárastu miezd v posledných rokoch,“ informoval Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK. „Pri tomto výsledku sú dôležité dve veci. Prvou je, že sa nám podarilo dohodnúť navýšenie miezd až na dva roky, čo je pre zamestnancov istotou do budúcnosti, a tou druhou je, že z pôvodného návrhu „všetkým rovnako“ sme dokázali časť zvýšenia presunúť do variabilnej zložky – to znamená, že tí, ktorí chcú pracovať viac, si môžu aj viac zarobiť. Aj o tom je transformácia firmy, ktorú sme začali ešte v roku 2016,“ dodal Hlubocký.
Len za posledné roky (2017 vs. 2018) sa platy v ZSSK zvýšili o 7,65 %. Kým v roku 2017 zarábali v priemere 1 038,22 €, v roku 2018 to bolo už 1117,64 €. Uplynulý rok rástli mzdy najrýchlejšie v prevádzkových a robotníckych profesiách. ZSSK navyše poskytuje svojim zamestnancom okrem konkurencieschopného platu aj rôzne ďalšie benefity, napríklad zvýhodnené cestovanie vlakmi v rámci SR a ČR (a to aj pre rodinných príslušníkov), skrátený pracovný režim, príspevok zamestnávateľa na DDS či regeneráciu pracovnej sily, ale aj dar pri pracovnom výročí a podobne. Vybrané profesie majú dokonca nárok aj na rekondičné pobyty.
„Pokračujúci niekoľkoročný rast reálnych miezd zamestnancov je jedným z výsledkov našej transformácie ZSSK, ktorá sa prejavuje vo zvýšenej efektivite prác, keď s rovnakým počtom ľudí dokážeme prevádzkovať viac vlakov a voziť viac ľudí, ale aj vo vyšších platoch,“ uviedol už vo februári Patrik Horný, podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK.
Tomáš Kováč riaditeľ odboru komunikácie a hovorca Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. odbor komunikácie Rožňavská 1 | 832 72 Bratislava 3 | Slovenská republika tel.: +421220297015| mobil: +421904875396 e-mail: hovorca@slovakrail.sk|kovac.tomas@slovakrail.sk
ZSSKzabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK od 3. marca 2019 realizuje priemerne 1518 vlakov denne, z toho 226 diaľkových vlakov a 1292 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 713 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2909 kilometroch tratí na Slovensku.
Správa súhlasu
Aby sme mohli poskytovať čo najlepšie zážitky, používame technológie, ako sú súbory cookie, na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracúvať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže mať nepriaznivý vplyv na niektoré funkcie a vlastnosti.
Funkčné
Always active
Technické ukladanie alebo prístup je nevyhnutne potrebný na legitímny účel umožnenia používania konkrétnej služby, o ktorú výslovne požiadal účastník alebo používateľ, alebo výlučne na účel uskutočnenia prenosu komunikácie prostredníctvom elektronickej komunikačnej siete.
Predvoľby
Technické ukladanie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, o ktoré účastník alebo používateľ nepožiadal.
Štatistiky
Technické ukladanie alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické ukladanie alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného splnenia požiadaviek zo strany poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany sa informácie uložené alebo získané len na tento účel zvyčajne nemôžu použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické ukladanie alebo prístup je potrebný na vytvorenie používateľských profilov na zasielanie reklamy alebo na sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.