BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) od soboty 12. júla 2025 zavedie ďalších 12 posilových vlakov na linke Ozubnicovej železnice (OŽ) Štrba – Štrbské Pleso. Celkovo tak počas letnej sezóny bude v prevádzke na tejto trati 26 posilových vlakov denne, pričom cestujúci budú mať k dispozícii až dva vlaky za sebou každú hodinu s intervalom len 8 minút. Spojenia nadväzujú na rozšírenie dopravy z 1. júla, keď ZSSK pridala osem sezónnych vlakov medzi Popradom a Starým Smokovcom, ktoré budú premávať až do 15. septembra 2025.
Zvýšenie počtu spojov prichádza po technickom aj kapacitnom zhodnotení prevádzky, a až po realizácii potrebných úprav nástupíšť zo strany manažéra železničnej infraštruktúry, ktorými sú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Vďaka tomu ZSSK môže komfortne a bezpečne obslúžiť vyšší počet cestujúcich počas hlavnej letnej sezóny.
„Len vlani sme v Tatrách prepravili viac ako 3,6 milióna cestujúcich. Letná sezóna je každoročne extrémne vyťažená – denne ide o tisíce ľudí smerujúcich na túry, výlety či dovolenky. Tento rok pocítili cestujúci aj úpravu cien, o to viac si vážime, že im teraz vieme ponúknuť aj vyšší štandard a viac spojov. Po tom, čo sa nám podarilo s naším partnerom ŽSR vytvoriť prevádzkový priestor na náročnej tatranskej infraštruktúre, zvyšujeme kapacitu tam, kde je to najpotrebnejšie – medzi Štrbou a Štrbským Plesom,“ uviedol generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
Štandardný celoročný denný počet spojov
- 38 vlakov Štrba – Štrbské Pleso (OŽ)
- 38 vlakov Poprad-Tatry – Štrbské Pleso (TEŽ)
- 38 vlakov Starý Smokovec – Tatranská Lomnica (TEŽ)
Posilové spoje počas letnej turistickej sezóny 2025
- 26 posilových vlakov Štrba – Štrbské Pleso
- 8 posilových vlakov Poprad-Tatry – Starý Smokovec
- 6 posilových vlakov Poprad-Tatry – Štrbské Pleso
- 2 posilové vlaky Starý Smokovec – Tatranská Lomnica
Moderné vozidlá pre pohodlné cestovanie
Na zrekonštruovaných tratiach Tatranskej elektrickej železnice a Ozubnicovej železnice jazdí od roku 2021 päť nových hybridných ozubnicových jednotiek a multifunkčný rušeň od švajčiarskeho výrobcu Stadler, ktoré umožňujú plynulú jazdu bez prestupov medzi elektrickou a ozubnicovou časťou trate. Vozidlá sú vybavené Wi-Fi pripojením, klimatizáciou, moderným informačným systémom, viacúčelovým priestorom pre športové vybavenie aj zariadením na počítanie cestujúcich. Tatranské trate obsluhujú aj električky radu 425, ktoré boli v roku 2023 kompletne modernizované. Cestujúci v nich oceňujú klimatizáciu, nové sedadlá, Wi-Fi pripojenie, USB a 230 V zásuvky. Dizajnový polep všetkých tatranských jednotiek, ktorý prezentuje miestne štíty, dodal vozidlám v Tatrách jednotný ráz.
V Tatrách sú naďalej výhodnou voľbou týždenné a mesačné sieťové lístky. Mesačný lístok stojí po novom 18 € v plnej tarife a 12 € v zľavnenej, týždenný 16 € (plná tarifa) a 9 € (zľavnená). Cena 24-hodinového lístka je 6 € alebo 4 € a už v sebe zahŕňa aj prepravu bicykla či batožiny – ideálne pre turistov a cyklistov. Viac informácií o Tatranskej elektrickej železnici a Ozubnicovej železnici nájdete na: www.zssk.sk/tatranska-elektricka-a-zubacka.
Cestujúci majú v moderných vozidlách ZSSK k dispozícii Wi-Fi pripojenie, klimatizáciu, moderný informačný systém či viacúčelový priestor pre športové vybavenie
ZSSK od soboty 12. júla 2025 zavedie ďalších 12 posilových vlakov na linke Ozubnicovej železnice Štrba – Štrbské Pleso
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK realizuje priemerne denne 1 818 vlakov, z toho v diaľkovej doprave 428 vlakov a v prímestskej a regionálnej doprave 1 390 vlakov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 872 kilometroch tratí na Slovensku.