BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s radosťou oznamuje, že dnes o 18:00 končí desaťdňová výluka v úseku Bytča – Žilina, počas ktorej prebiehali modernizačné práce správcu železničnej infraštruktúry, Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). Vďaka úspešnému ukončeniu týchto prác sa vlaková doprava vracia do bežného režimu a cestujúcim sa tak opäť otvára možnosť pohodlne a bez obmedzení využívať spoje na hlavnej trati Bratislava – Žilina – Košice.
Modernizačné práce a ich význam
Modernizácia trate v úseku Bytča – Žilina zahŕňala konverziu napätia trolejového vedenia, ktorá prispeje k zvýšeniu spoľahlivosti a efektivity železničnej dopravy. Počas výluky ZSSK pripravila pre cestujúcich opatrenia v podobe náhradnej autobusovej dopravy (NAD) pre regionálne vlaky a dočasne upravila cestovné poriadky vybraných diaľkových spojov.
Opätovná prevádzka diaľkovej dopravy
- Rýchliky (R) 7xx v úseku Považská Bystrica – Žilina premávajú opäť v plnom rozsahu bez obmedzení
- Expresné vlaky (Ex) 5xx a 6xx v danom úseku jazdia bez potreby dieselového hnacieho vozidla a následných meškaní
Obnovená regionálna doprava
- Osobné vlaky (Os) v úseku Púchov – Žilina sú opäť vedené v celej trase vlakmi, bez potreby náhradnej autobusovej dopravy (NAD)
- NAD z dôvodu výluky boli zrušené a cestujúci môžu využívať riadne vlakové spoje podľa platného cestovného poriadku
Informácie pre cestujúcich
ZSSK odporúča aj naďalej všetkým cestujúcim sledovať aktuálne informácie na oficiálnej webovej stránke na stránke ZSSK a v aplikácii IDeme vlakom pri vyhľadávaní spojení v sekcii Výluky alebo kontaktovať zákaznícke centrum na telefónnom čísle 18 188.
Vďaka úspešnému ukončeniu modernizačných prác ŽSR sa vlaková doprava na trati Žilina – Bytča vracia do bežného režimu
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK realizuje priemerne denne 1 818 vlakov, z toho v diaľkovej doprave 428 vlakov a v prímestskej a regionálnej doprave 1 390 vlakov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 872 kilometroch tratí na Slovensku.