ZSSK diskutuje o výzvach verejnej dopravy v Banskobystrickom kraji

23. 10. 2024

BRATISLAVA – V utorok 22. októbra 2024 sa v uskutočnila diskusia, ktorá spája zástupcov dopravného sektora a sociálnych služieb pod záštitou Vyššieho územného celku (VÚC), ktorú organizuje Petit Press. Na podujatí sa zúčastnil predseda Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Ondrej Lunter, poverený riaditeľ sekcie obchodu a produktov Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Juraj Oravec, podpredseda BBSK pre oblasť regionálneho rozvoja Ján Beljak a Milan Vaňo zo sekcie sociálnej ekonomiky Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.

Toto stretnutie je druhým z ôsmich stretnutí vo všetkých krajoch zameraných na kľúčové témy ako optimalizácia grafikonu verejnej dopravy, rozvoj integrovaného dopravného systému, implementácia ekologických opatrení, zlepšovanie sociálnych služieb a zamestnanosti v regiónoch. Cieľom stretnutí je zlepšiť verejnú dopravu, sociálne služby aj možnosti zamestnanosti vďaka hlbšej spolupráci medzi samosprávnymi krajinami a dopravcami, čo by malo v konečnom dôsledku zvýšiť kvalitu života obyvateľov.

Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK: „Železničná spoločnosť Slovensko je kľúčovým hráčom v oblasti verejnej dopravy v Banskobystrickom kraji a naším cieľom je priniesť obyvateľom moderné a spoľahlivé vlakové spojenia. Pracujeme na tom, aby sme v spolupráci so samosprávami optimalizovali grafikon a rozšírili možnosti integrovaného dopravného systému. Tieto diskusie nám umožňujú reagovať na výzvy, ktoré prináša rozvoj ekologickej dopravy v tomto regióne, a spoločne hľadáme riešenia, ktoré zvýšia kvalitu cestovania a prístupnosť železničnej dopravy pre všetkých.“

Denisa Žiláková, štátna tajomníčka Ministerstva dopravy SR: „Ekologická a integrovaná verejná doprava predstavuje základ pre trvalo udržateľný rozvoj regiónov ako Banskobystrický kraj. Využitie eurofondov je kľúčové pre modernizáciu dopravnej infraštruktúry a zavádzanie ekologických riešení, ktoré prispejú k zlepšeniu kvality života obyvateľov. Naším cieľom je, aby verejná doprava bola spoľahlivá, prístupná a atraktívna pre všetkých občanov tohto kraja. Úspešné zavedenie integrovaného systému v iných regiónoch ukazuje cestu, ktorou chceme kráčať aj v Banskobystrickom kraji.“

Na stretnutí sa intenzívne diskutovalo o integrácii rôznych druhov dopravy do jednotného systému, zameriavajúc sa na modernizáciu infraštruktúry a ekologické inovácie, aby sa zvýšila atraktivita a efektívnosť verejnej dopravy. Stretnutie podporilo spoluprácu medzi rôznymi aktérmi a zameriavalo sa na rozvoj, ktorý reaguje na aktuálne aj budúce potreby obyvateľov, čím prispieva k udržateľnému rozvoju dopravného a sociálneho sektora v Banskobystrickom samosprávnom kraji.

Predseda Banskobystrického samosprávneho kraja Ondrej Lunter: „Železničná doprava má vytvoriť kostrovú sieť dopravného systému v našom kraji – hovoria o tom všetky strategické dokumenty, ktoré sa venujú téme dopravy a dopravnej obslužnosti. Náš Organizátor IDS BBSK aktívne rokuje so ZSSK o téme integrácie našich regionálnych autobusov a vlakov, ku ktorej by mohlo prísť už v priebehu budúceho roka. Hovoriť je však potrebné aj o modernizácií železničnej infraštruktúry či zdvojkoľajnení trate medzi Banskou Bystricou a Zvolenom. Verím, že toto bude prioritou aj pre ministerstvo dopravy.“

ZSSK očakáva, že táto séria stretnutí odhalí nové perspektívy a inovatívne riešenia, ktoré budú kľúčom k značnému zlepšeniu kvality života v jednotlivých krajoch vďaka modernej a efektívnej verejnej doprave. Podujatie bude uverejnené na regionálnych online platformách Petit Press, čo umožní širokej verejnosti sledovať diskusiu.

V utorok 22. októbra 2024 sa v uskutočnila diskusia, ktorá spája zástupcov dopravného sektora a VÚC.

Železničná spoločnosť Slovensko je kľúčovým hráčom v oblasti verejnej dopravy v Banskobystrickom kraji.

 


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK realizuje priemerne 1 723 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 273 ostatných diaľkových vlakov a 1 442 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 840 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content