Najvýznamnejšie zmeny v grafikone 2024/2025





Prvýkrát v histórii budú vlaky medzi Bratislavou a Košicami premávať každú hodinu.
Pozrite si najvýznamnejšie zmeny v grafikone 2024/2025 prinášajúce dôležité benefity pre cestujúcich.

  • Pridávame viac ako 70 nových vlakov denne na kľúčových trasách po celom Slovensku.
  • Posilňujeme spoje na hlavnej trati medzi Bratislavou a Košicami v pravidelnom hodinovom intervale.
  • Pridávame nový urýchlený ranný a večerný Expres KRIVÁŇ s benefitom cestovania za skrátený čas 5 hodín a 550 miestami na sedenie za cenu bežného Expres vlaku.
  • Na trase Bratislava – Košice budú premávať 10-vozňové vlaky. Expresy TATRAN budú povinne miestenkové v 1. triede a v časti 2. triedy. Urýchlené Expresy KRIVÁŇ budú celé povinne miestenkové.
  • Zakúpenie miestenky na povinne miestenkové miesta bude povinné aj pre deti do 6 rokov. Zavádza sa povinne miestenková preprava batožín v pojazdnej úschovne batožín v povinne miestenkových vozňoch.
  • Zachovávame možnosť uplatniť si 100 % zľavu z cestovného pre vybrané skupiny cestujúcich vo všetkých vlakoch medzi Bratislavou a Košicami.
  • Výrazne zlepšenie Wi-Fi pripojenia a rýchlosť internetu v našich vlakoch.
  • Rozširujeme služby, ako napr. povinná miestenka, dámske kupé, tichá zóna, obsluha mobilbarom, či pravidelné čistenie na palube vlaku budú dostupné už aj v expresných vlakoch.
  • Aktualizujeme možnosti online nákupu cestovného dokladu prostredníctvom aplikácie IDeme vlakom, alebo na eshope zssk.sk.

Vyberte si región

Dôležité zmeny v diaľkovej doprave

  • Na najdôležitejšej severnej trase Košice – Žilina – Bratislava hl. st. dôjde k navýšeniu výkonov zavedením celodenného hodinového taktu expresných (Ex) vlakov 6xx TATRAN
  • Zavedú sa štyri urýchlené expresné vlaky na linke Košice – Bratislava (2 vlaky každým smerom) s jazdným časom pod 5 hodín
  • Regionálne (REX) vlaky linky Bratislava hl. st. – Trenčín budú po novom vedené v kategórii R ako rýchlik a ich trasa bude predĺžená až z/do Púchova
  • Na linke R 9xx Košice – Zvolen budú pridané ďalšie 4 vlaky kategórie R, čím dôjde k dobudovaniu celodenného dvojhodinového taktu
  • Na linke R 7xx Prievidza – Bratislava-Nové Mesto dôjde k vytvoreniu celodenného dvojhodinového taktu predĺžením 2 párov vlakov o úsek Leopoldov – Bratislava-Nové Mesto
  • Vo Vrútkach ostávajú zachované dlhšie prestupné časy na/od rýchlikov smerom na Zvolen, cestujúci budú mať čas na prestup od 9 do 21 minút
  • Na trati Bratislava hl. st. – Viedeň je pripravené vedenie 4 párov nových vlakov kategórie R 4x, ktoré ale z dôvodu predpokladaného predĺženia výlukových prác začnú jazdiť až po skončení výluky
  • Na trati Bratislava hl. st. – Praha bude zavedený nový pár EuroCity (EC) vlakov s odchodom z Bratislavy v ranných hodinách a príchodom v nočných hodinách
  • InterCity (IC) vlaky Košice – Viedeň a Košice – Bratislava budú nahradené vlakmi Ex 5xx a 6xx Košice – Bratislava v hodinovom takte s prestupom v Bratislave smer Viedeň
  • V rámci zavedenia hodinového taktu expresných vlakov Ex 6xx Košice – Bratislava hl. st. dochádza k zrušeniu IC vlakov od nového cestovného poriadku.

 

Súčasný stav do 14.12.2024:

  • Systémové trasy s prípojmi v Košiciach a Bratislave.
  • Jednotné zastavenia všetkých IC vlakov.
  • Zastávka Bratislava-Vinohrady pri vlakoch IC 52x.
  • Zastávka Bratislava predmestie, Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Petržalka pri vlakoch IC 44/45.
  • Vlaky IC 44/45 vedené mimo Bratislava hl. st.
  • Možnosť prepravy bicykla pod dohľadom cestujúceho.
  • Skrátenie jazdnej doby IC 44/45 Košice – Viedeň.

 

Stav od nového grafikonu od 15.12.2024:

    • IC vlaky plnohodnotne nahradené rozšírenou ponukou Ex 5xx a 6xx.

Z dôvodu zachovania rýchleho spojenia medzi dvoma najväčšími mestami Slovenska zavádzame dva páry zrýchlených Ex 5xx, ktoré trasu medzi Bratislavou a Košicami zvládnu za menej ako 5 hodín. Ide o vlaky:

  • Ex 502 KRIVÁŇ (Košice 5:35 – Bratislava hl. st. 10:33)
  • Ex 505 KRIVÁŇ (Bratislava hl. st. 5:27 – Košice 10:26)
  • Ex 525 KRIVÁŇ (Bratislava hl. st. 15:27 – Košice 20:26)
  • Ex 526 KRIVÁŇ (Košice 17:35 – Bratislava hl. st. 22:33)
  • Jazdný čas týchto vlakov bude v úseku Košice – Bratislava 4 hodiny a 58 minút a v opačnom smere 4 hodiny a 59 minút.
  • Tieto vlaky budú okrem východiskovej a cieľovej stanice zastavovať v staniciach: Kysak, Spišská Nová Ves, Poprad-Tatry, Liptovský Mikuláš, Žilina, Trenčín, Trnava a Bratislava-Vinohrady.
  • Vo vlakoch bude radený vozeň 1. triedy, reštauračný vozeň, multifunkčný vozeň (so zdvíhacou plošinou, ktorý je vhodný na prepravu imobilných cestujúcich na vozíku, s povinne miestenkovou pojazdnou úschovňou batožín a bicyklov, s kupé pre cestujúcich s deťmi do 10 rokov, s kupé pre samostatne cestujúce dámy) a sedem vozňov 2. triedy.
  • Všetky vozne radené v týchto vlakoch budú povinne miestenkové.

V rámci vedenia expresných vlakov Ex 6xx dochádza od nového cestovného poriadku k nasledujúcim zmenám:

  • Dochádza k zavedeniu celodenného hodinového taktu Ex 6xx TATRAN Košice – Bratislava hl. st.
  • Štyri vlaky z tohto hodinového taktu budú zrýchlené s taktovými odchodmi/príchodmi expresných vlakov 6xx z/do Bratislavy.
  • Z Košíc do Bratislavy budú vlaky vedené každú hodinu od 4:07 do 19:07.
  • V opačnom smere z Bratislavy do Košíc budú vlaky vedené každú hodinu od 3:27 do 18:27.
  • V úseku Košice – Žilina bude naviac vedený jeden pár Ex 6xx vlakov:
  • Ex 641 TATRAN (Žilina 4:33 – Košice 7:53)
  • Ex 640 TATRAN (Košice 20:07 – Žilina 23:27)
  • V úseku Martin/Vrútky/Žilina – Bratislava hl. st. budú naviac vedené 3 páry Ex 6xx vlakov:
  • Ex 650 TATRAN (Žilina 4:31 – Bratislava hl. st. 6:33)
  • Ex 651 TATRAN (Bratislava hl. st. 19:27 – Vrútky 21:54) s obmedzením „ide v pondelok až piatok a nedeľu a nejde vo vybrané dátumy“.
  • Ex 652 TATRAN (Martin 4:47 – Bratislava hl. st. 7:33) s obmedzením „ide v pondelok až sobotu a nejde vo vybrané dátumy“
  • Ex 653 TATRAN (Bratislava hl. st. 20:27 – Žilina 22:30)
  • Ex 654 TATRAN (Martin 5:47 – Bratislava hl. st. 8:33)
  • Ex 655 TATRAN (Bratislava hl. st. 21:27 – Vrútky 23:54)
  • Zavedením hodinového taktu vzniknú prípoje v stanici Bratislava hl. st. na/od vlakov EC Budapešť – Bratislava – Praha s prestupným časom 25 minút, v stanici Púchov s prestupným časom od 5 – 15 minút od/na vlaky EC Púchov – Praha a dôjde k celkovej spoľahlivosti prestupov.
  • Vlaky budú radené z jedného vozňa 1. triedy, ktorý bude povinne miestenkový, reštauračného vozňa (pre rekonštrukciu vozňov nebude radený v približne 6 vlakoch na trase Košice – Bratislava na začiatku platnosti grafikonu, neskôr bude radený vo všetkých expresoch), multifunkčného vozňa (so zdvíhacou plošinou, ktorý je vhodný na prepravu imobilných cestujúcich na vozíku, s povinne miestenkovou pojazdnou úschovňou batožín a bicyklov, s kupé pre cestujúcich s deťmi do 10 rokov, s kupé pre samostatne cestujúce dámy) a siedmich vozňov druhej triedy. Vo vlakoch, kde nebude radený reštauračný vozeň, budú služby drobného občerstvenia zabezpečené formou mobilbaru.
  • Služba tichá zóna sa z dôvodu, že vo vlakoch budú radené len veľkopriestorové vozne 1. triedy, presunie do oddielového vozňa 2. triedy.
  • V týchto vlakoch bude povinná miestenka vo vozňoch 1. triedy a taktiež vo vozňoch č. 3 – 5 druhej triedy, v ostatných vozňoch druhej triedy č. 6 – 10 bude možnosť zakúpenia miestenky.
  • U vlakov Ex 5xx a Ex 6xx dochádza taktiež k zmene pozície multifunkčného vozňa, ktorý sa presunie viac do stredu vlaku na pozíciu č. 5.
  • Rozsah zastavenia a jazdné doby ostávajú zachované ako v grafikone 2023/2024, čo znamená, že vlaky Ex 6xx zvládnu trasu Košice – Bratislava hl. st. za 5 hodín a 26 minút.
  • Ostávajú zachované aj nočné vlaky R 680 a R 681 ZEMPLÍN Bratislava hl. st. – Humenné, kde dochádza k úprave odchodu vlaku R 681 zo stanice Bratislava hl. st. o cca 30 minút neskôr na 22:55 z dôvodu zlepšenia prípojov v Bratislave a zohľadnenia pripomienok cestujúcich.
  • Vlaky R 680 a 681 ZEMPLÍN budú z dôvodu pokračujúcej výluky elektrifikácie úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné v úseku Bánovce nad Ondavou – Strážske nahradené náhradnou autobusovou dopravou (NAD).
  • Autovozeň Humenné – Bratislava hl. st. bude aj naďalej vedený len v úseku Košice – Bratislava hl.st.

 

Súčasný stav do 14.12.2024:

  • Vedenie vlakov Ex 6xx Košice – Bratislava v 2 HT.
  • Vedenie vlakov Ex 6xx Bratislava – Poprad, Vrútky, Martin.

 

Stav od nového grafikonu od 15.12.2024:

  • Zavedenie celodenného hodinového taktu vlakov Ex 6xx (vrátane 5xx) Košice – Bratislava hl. st.
  • Doplnenie hodinového taktu 4 pármi vlakov Košice – Žilina, Žilina – Bratislava, Bratislava – Vrútky a Martin – Bratislava.
  • Prípoje v Bratislave na takt EC vlakov linky Budapešť – Praha a Púchove na takt EC vlakov linky Púchov – Praha.
  • Neskorší odchod R 681 ZEMPLÍN z Bratislavy o cca 30 minút.

V rámci vedenia rýchlikov R 7xx dochádza od nového cestovného poriadku k nasledujúcim zmenám:

  • Zavedenie celodenného hodinového taktu vlakov R 7xx POVAŽAN v úseku Bratislava hl. st. – Púchov predĺžením tzv. „trenčianskych rexov“ z/do Púchova.
  • Súčasne vedené vlaky R 7xx Bratislava – Žilina ostávajú zachované a vlaky REX Bratislava – Trenčín budú vedené až do/z Púchova, pričom sa zmení ich kategória na R 7xx POVAŽAN.
  • Vzhľadom na technologické obmedzenia pre rekonštrukciu v uzle Žilina a aby sa zachovala kapacita súpravy, ZSSK musela všetky vlaky R 7xx idúce z/do Žiliny skrátiť o jeden vozeň (multifunkčný vozeň).
  • Zastavovanie vlakov ostáva zachované ako v platnom GVD.
  • Vlaky R 7xx idúce z/do Žiliny budú radené z vozňov klasickej stavby a vlaky R 7xx idúce z/do Púchova budú radené z elektrických jednotiek Stadler KISS.
  • Všetky vlaky R 7xx linky Bratislava – Žilina budú na rekonštruovaných koridorových úsekoch vedené rýchlosťou 160 km/h.
  • Snahou ZSSK bolo viesť všetky vlaky uvedenej linky z/do Žiliny v hodinovom takte, čo však ale z dôvodu prebiehajúcej rekonštrukcie uzla Žilina a obmedzenej kapacity stanice v GVD 2024/2025 nie je možné. S uvedeným riešením počítame do ďalších rokov.

 

Súčasný stav do 14.12.2024:

  • Z dôvodu výluk na Záhorí prípoje na EC vlaky nie sú zabezpečené.
  • Vlaky R 7xx Bratislava hl. st. – Žilina vedené v dvojhodinovom takte a vlaky REX Bratislava – Trenčín vedené v dvojhodinovom takte.

 

Stav od nového grafikonu od 15.12.2024:

  • Zavedenie hodinového taktu R 7xx Bratislava – Púchov s vlakmi R 7xx vedenými z/do Žiliny v dvojhodinovom takte tak, ako v grafikone 2023/2024.
  • Zrušenie vlakov REX Bratislava – Trenčín, ktoré budú začlenené do linky R 7xx a predĺžené z/do Púchova.

V rámci vedenia rýchlikov R 8xx dochádza od nového cestovného poriadku k nasledujúcim zmenám:

  • Vzhľadom na prebiehajúcu výlukovú činnosť Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) v úseku Nová Baňa – Hronský Beňadik, ktorá mala byť ukončená koncom roka 2024, ale podľa informácii od ŽSR jej ukončenie je plánované v polovičke júla 2025, filozofia vedenia vlakov ostáva nezmenená.

 

Úsek Bratislava hl. st. – Kozárovce a opačne:

  • Vlaky budú vedené v pôvodnej vlakovej súprave klasickej stavby.
  • Vlaky budú zo stanice Bratislava hl. st. odchádzať v nepárnu hodinu a 52. minútu a prichádzať na párnu hodinu a 8. minútu.

Vlaky z Kozároviec budú odchádzať v nepárnu hodinu a 58. minútu a príchod bude v nepárnu hodinu a 50. minútu.

 

Úsek Kozárovce – Nová Baňa a opačne:

  • Cestujúci budú prepravení autobusmi v náhradnej autobusovej doprave (NAD).
  • NAD bude z Kozároviec odchádzať v nepárnu hodinu a 58. minútu a do Novej Bane prichádzať v párnu hodinu a 18. minútu.
  • NAD bude z Novej Bane odchádzať v nepárnu hodinu a 31. minútu a do Kozároviec prichádzať v nepárnu hodinu a 50. minútu.

 

Úsek Nová Baňa – Zvolen – Banská Bystrica a opačne:

  • Cestujúci budú prepravovaní v náhradnej elektrickej súprave typu 660, tzv. Panter.
  • Vlaky budú z Banskej Bystrice odchádzať v párnu hodinu a 15. minútu, zo Zvolena budú odchádzať v párnu hodinu a 39. minútu a do Novej Bane budú prichádzať v nepárnu hodinu a 23. minútu.
  • Vlaky z Novej Bane budú odchádzať v párnu hodinu a 24. minútu, zo Zvolena budú odchádzať v nepárnu hodinu a 25. minútu a do Banskej Bystrice prichádzať v nepárnu hodinu a 47. minútu.
  • Táto súprava je zostavená z elektrickej jednotky typu 660, tzv. „Panter“ z vozňov druhej triedy bez možnosti rezervácie v 1., resp. 2. triedy, vo vlaku bude radený bezbariérový vozeň so zníženou podlahou a nástupnou rampou vhodnou pre bezbariérový nástup cestujúcich a zjednodušená preprava bicyklov pod dohľadom cestujúceho bez možnosti zakúpenia miestenky pre bicykel, v označených vozňoch je v cene cestovného bezdrôtové pripojenie k internetu a vozne s prípojkou 230 V. Vo vlakoch sú v rámci pilotného projektu inštalované predajné automaty na občerstvenie.
  • Z dôvodu pokračujúcich výluk na Záhorí nebude možné ani v novom grafikone 2024/2025 zabezpečiť prestupné väzby z linky R 8xx na vlaky kategórie EC linky Budapešť – Praha. Pozitívom tohto riešenia je zvýšenie spoľahlivosti systému dopravy na týchto linkách.
  • Zavedením hodinového taktu Ex 6xx vzniknú v Bratislave nové prípojné väzby medzi vlakmi R linky Bratislava – Banská Bystrica a Ex Bratislava – Košice.
  • Vlak R 12830 bude v úseku Banská Bystrica – Zvolen zastavovať ako osobný vlak a navyše aj v Hronskej Dúbrave.
  • Z dôvodu pokračujúcej výluky Nová Baňa – Hronský Beňadik a pripravovanej výluky Fiľakovo – Výh. Holiša nebude ani v novom grafikone 2024/25 vedený nočný vlak R 800/801 POĽANA.

 

Súčasný stav do 14.12.2024:

  • Vlaky linky R 8xx Banská Bystrica – Bratislava vedené v úseku Nová Baňa – Kozárovce s NAD bez prípojov v Bratislave na vlaky EC linky Budapešť – Praha.

 

Stav od nového grafikonu od 15.12.2024:

  • Nové prípojné väzby v Bratislave od/na vlaky Ex 6xx Bratislava – Košice.
  • Vlaky linky R 8xx Banská Bystrica – Bratislava vedené v úseku Nová Baňa – Kozárovce s NAD bez prípojov v Bratislave na vlaky EC linky Budapešť – Praha.

V rámci vedenia rýchlikov R 9xx dochádza od nového cestovného poriadku k nasledujúcim zmenám:

  • Navýšenie výkonov zavedením 4 nových vlakov čím vznikne celodenný dvojhodinový takt. Nové vlaky budú vedené nasledovne:
  • R 913 GEMERAN (Zvolen 7:24 – Košice 10:44) vedený denne
  • R 916 GEMERAN (Košice 11:22 – Zvolen 14:32) vedený denne
  • R 921 GEMERAN (Zvolen 15:24 – Košice 18:44) vedený denne
  • R 924 GEMERAN (Košice 19:22 – Zvolen 22:32) vedený denne
  • Z dôvodu pokračujúcej výluky Nová Baňa – Hronský Beňadik a pripravovanej výluky Fiľakovo – Výh. Holiša nebude ani v novom grafikone 2024/2025 vedený nočný vlak R 800/801 POĽANA.

 

Súčasný stav do 14.12.2024:

  • 12 vlakov R 9xx Košice – Zvolen a 2 vlaky Košice – Plešivec.

 

Stav od nového grafikonu od 15.12.2024:

  • Navýšenie výkonov o 4 vlaky Košice – Zvolen na 18 vlakov (16 vlakov vedených Košice – Zvolen a 2 vlaky vedené Košice – Plešivec)

V rámci vedenia rýchlikov R 9xx dochádza od nového cestovného poriadku k nasledujúcim zmenám:

  • Vlaky R 9xx Zvolen – Vrútky ostávajú v približne rovnakých časoch, ako aj v grafikone 2023/2024 s trasami konštruovanými tak, aby vo Vrútkach ostal zachovaný väčší prestupný čas na systém vlakov Ex 6xx.
  • Prestupné časy v stanici Vrútky:
  • 13 minút smer Košice, 21 minút smer Bratislava
  • 9 minút od Košíc, 17 minút od Bratislavy
  • Vlak R 931 nebude z dôvodu zavedenia hodinového taktu vlakov Ex 6xx vedený zo Žiliny, ale len z Vrútok. Vo Vrútkach bude mať prípoj od vlaku Ex 601 s prestupným časom 11 minút.
  • Zmena obmedzenia u vlakov:
  • R 930 (Zvolen 5:13 – Vrútky 6:51) na ide denne, (doteraz mal obmedzenie nejde v nedeľu a vybrané dátumy)
  • R 947 (Vrútky 21:13 – Zvolen 22:54) na ide denne, (doteraz mal obmedzenie nejde v sobotu a vybrané dátumy)
  • Z dôvodu prebiehajúcej rekonštrukcie uzla Žilina nebude ani v novom grafikone 2024/2025 možné viesť vlaky R 9xx z/do Žiliny.

 

Súčasný stav do 14.12.2024:

  • Vlak R 931 vedený v úseku Žilina – Vrútky – Zvolen.
  • Vedených 9 párov vlakov.


Stav od nového grafikonu od 15.12.2024:

    • Zmena obmedzení vlakov R 930 a 947 na ide denne.
    • Vedenie vlaku R 931 z Vrútok s prípojom od Ex vlaku Bratislava – Žilina – Košice vo Vrútkach.

V rámci vedenia rýchlikov R 7xx dochádza od nového cestovného poriadku k nasledujúcim zmenám:

  • Nárast výkonov na tejto linke predĺžením 4 vlakov o úsek Leopoldov – Bratislava-Nové Mesto a vytvorenie plnohodnotného dvojhodinového celodenného taktu vlakov R 7xx Prievidza – Bratislava-Nové Mesto.
  • Všetky vlaky na tejto linke budú prakticky vedené denne bez obmedzení.

 

Súčasný stav do 14.12.2024:

  • 12 vlakov vedených Prievidza – Bratislava-Nové Mesto, 4 vlaky vedené Prievidza – Leopoldov v pracovné dni a 2 posilové vlaky Prievidza – Bratislava-Nové Mesto vedené v nedeľu.

 

Stav od nového grafikonu od 15.12.2024:

  • 16 vlakov vedených Prievidza – Bratislava-Nové Mesto denne.

V rámci spojenia Slovensko – Chorvátsko dochádza od nového cestovného poriadku k nasledujúcim zmenám:

  • Vlak EN 1153/1152 Bratislava – Split bude opäť premávať aj so službou prepravy osobných automobilov a motocyklov z Bratislavy hl. st., avšak až od 9. júla 2025. V období od 30. apríla do 6. júla bude z dôvodu uzávery trate cez Marchegg (elektrifikácia a rekonštrukcia) vedený zo stanice Bratislava-Nové Mesto (predbežný odchod 16:20) cez Kittsee a nakládka automobilov a motocyklov bude možná len vo Viedni.

Súčasný stav do 14.12.2024:

  • Z dôvodu výluky Devínska Nová Ves – Marchegg vlaky vedené zo stanice Bratislava-Nové Mesto cez Kittsee s nakládkou automobilov len vo Viedni.

 

Stav od nového grafikonu od 15.12.2024:

  • Vlaky budú do 6. júla 2025 premávať cez Kittsee s nakládkou vozidiel vo Viedni, od 9. júla 2025 pôjde vlak z Bratislavy hl. st. cez Marchegg s nakládkou vozidiel v Bratislave hl. st.
  • Vlak bude po novom v smere do Splitu odchádzať cca o 2 hodiny neskôr.

 

Na linke Bratislava hl. st. – Bratislava-Petržalka – Wien Hbf – Salzburg – Innsbruck – Zűrich pri vlakoch kategórie railjet xpress (rjx) nedochádza od nového cestovného poriadku k žiadnym zásadným zmenám:

  • Vlak rjx 160 bude z Bratislavy hl. st. odchádzať o 6:00 a v opačnom smere vlak rjx 167 prichádzať do Bratislavy hl. st. o 21:51 so zachovaním ranného prípoja od vlaku R 680 na vlak rjx 160 a zlepšením prípoja v opačnom smere posunom vlaku R 681 o cca 30 minút neskôr.

 

Na linke Bratislava hl. st. – Viedeň dochádza od nového cestovného poriadku k nasledujúcim zmenám:

  • IC vlak 44/45 Košice – Wien Hbf. nebude vedený. V úseku Košice – Bratislava bude nahradený hodinovým taktom vlakov Expres 5xx KRIVÁŇ a 6xx TATRAN, ktoré vďaka tomu, že budú odchádzať každú hodinu, zabezpečia väčšiu flexibilitu cestovania.
  • Z dôvodu predĺženia komplexnej rekonštrukcie a elektrifikácie železničnej infraštruktúry v pohraničnom úseku Devínska Nová Ves – Marchegg predpokladáme na základe podkladov od manažéra infraštruktúry ŽSR ukončenie výluky až k 5. júlu 2025.
  • Z tohto dôvodu bude aj naďalej pokračovať prevádzka náhradnej autobusovej dopravy v úseku Bratislava hl. st. – Marchegg bez zásadnejších zmien.
  • Rovnako zostane zachovaný 30-minútový interval vlakov REX na ramene Bratislava-Petržalka – Kittsee – Wien Hbf. v čase dopravnej špičky. Vlaky REX na linke Bratislava-Petržalka – Kittsee – Wien Hbf. budú mať taktiež zdvojenú kapacitu.
  • Po ukončení výluky pripravujeme na tejto linke rozšírenie ponuky spojení zavedením ôsmich nových vlakov kategórie R 4x Bratislava hl. st. – Viedeň a taktiež štyroch vlakov REX 25xx Bratislava hl. st. – Viedeň.

 

Súčasný stav do 14.12.2024:

  • Kvôli výluke Devínska Nová Ves – Marchegg nie sú vlaky REX Bratislava hl. st. – Viedeň vedené.

 

Stav od nového grafikonu 15.12.2024:

  • Do ukončenia výluky k 5. júlu 2025 zachovanie súčasného stavu bez prevádzky vlakov REX 25xx s náhradnou autobusovou dopravou na trati Bratislava hl. st. – Marchegg.
  • Po ukončení výluky zavedenie ôsmich nových vlakov kategórie R 4x Bratislava hl. st. – Viedeň a obnovenie prevádzky vlakov REX 25xx so zvýšeným počtom vlakov z 34 na 38 vlakov.

V rámci spojenia Slovensko – Česko dochádza od nového cestovného poriadku k nasledujúcim zmenám:

  • Zásadnou novinkou bude opätovné obnovenie prvého skorého ranného a posledného večerného spojenia z Bratislavy do Prahy a opačne vlakom EC 284/285 so súpravou RailJet (Siemens Comfort Viaggio) s ranným odchodom z Bratislavy hl. st. o 4:55 a večerným príchodom do Bratislavy o 23:59.
  • Z dôvodu nedostatočnej kapacity v uzle Žilina spôsobenej rozsiahlou rekonštrukciou zo strany ŽSR bude vlak EC 220 vedený len v úseku Púchov – Praha. Cestujúci budú môcť z vlaku Ex 600 TATRAN Košice – Bratislava prestúpiť na tento vlak v Púchove.
  • Zavedením hodinového taktu vlakov Ex 6xx Košice – Bratislava (vlaky budú odchádzať každú hodinu) dôjde k vytvoreniu nových prípojných väzieb na vlaky EC linky Budapešť – Bratislava – Praha s pohodlným 25-minútovým prestupom v Bratislave.
  • V stanici Púchov budú mať vlaky Ex 6xx prípoje na vlaky EC vlakov Púchov – Praha s prestupným časom 6 minút.
  • Pri nočnom vlaku EN 442/443 dochádza z dôvodu rekonštrukcie autorampy v Prahe k dočasnému pozastaveniu služby autovozňov Košice – Praha a Poprad-Tatry – Praha. Predpoklad opätovného spustenia služby je jún 2025.
  • Vlaky EC 240 a 241 budú od začiatku nového GVD vedené aj naďalej v súprave ComfortJet do obdobia ukončenia technických zmien na súprave Pendolino.
  • Zmenený režim v medzištátnej regionálnej doprave nastane aj na pohraničnom priechode Vrbovce – Velká nad Veličkou.
  • Bude obnovená medzinárodná regionálna dopravy na priechode Lúky pod Makytou – Horní Lideč.
  • V diaľkovej doprave neprichádza na ani jednom z pohraničných priechodov Kúty/Horní Lideč/Čadca k ďalším zásadnejším zmenám.
  • Z dôvodu prebiehajúcej rekonštrukcie uzla Žilina zo strany ŽSR nebude ani v GVD 2024/25 možné viesť všetky vlaky EC 1xx a 2xx z/do Žiliny.

 

Súčasný stav do 14. 12. 2024:

  • Vlaky linky EC Budapešť – Praha bez prípojov v Bratislave od/na vlaky Ex 6xx Košice – Bratislava.
  • Vlaky linky EC Púchov – Praha bez prípojov od vlakov Ex 6xx.
  • Vedenie vlaku EC 220 zo Žiliny.
  • Na všetkých hraničných prechodoch s Českými dráhami bude zabezpečený dvojhodinový takt vlakov diaľkovej dopravy.

 

Stav od nového grafikonu od 15. 12. 2024:

  • Opätovné zavedenie nového EC vlaku 284/285 METROPOLITAN SLOVENSKÁ STRELA na trase Bratislava – Praha v modernej súprave RailJet.
  • Vedenie vlaku EC 220 len v úseku Púchov – Praha – z dôvodov na strane infraštruktúry.

Na pohraničnom priechode Čierna nad Tisou – Čop príde k zásadnejšej zmene organizácie dopravy:

  • Vlaky R 960, 962, 963 a 965 Košice – Mukačevo budú vedené v nových časových polohách tak, aby zabezpečovali lepšie prípojné väzby jednak na Ukrajine, ako aj v Košiciach.
  • Zavedený nový pár vlakov R 961/964 na linke Košice – Čop s priamymi vozňami do/z Bratislavy.
  • Priame vozne budú v stanici Košice preradené na vlak Ex 620 s odchodom z Košíc o 14:07 do Bratislavy a v opačnom smere z Bratislavy na vlaku Ex 617 s príchodom do Košíc o 16:53.
  • Vlaky Košice – Mukačevo a priame vozne na trase Bratislava – Mukačevo sú v medzinárodnej preprave povinne miestenkové.

Cestovný poriadok

Bratislava hl.st. – Košice – Čop- Mukačevo – Kyjiv
Vlak 960 962 964
Bratislava hl.st. Odchod 11:27
Košice Odchod 05:46 10:46 17:46
Čop Príchod 07:50 13:35 20:41
Mukačevo Príchod 10:05 15:53 23:30
Ľvov Príchod 03:07
Kyjiv pass Príchod 10:01

 

 

Kyjiv – Mukačevo – Čop – Košice – Bratislava hl.st.
Vlak 961 963 965
Kyjiv pass Odchod 19:57
Ľvov Odchod 03:17
Mukačevo Odchod 07:01 10:54 17:57
Čop Odchod 08:59 12:48 20:06
Košice Príchod 13:18 15:18 22:50
Bratislava hl.st. Príchod 19:33

Súčasný stav do 14.12.2024:

  • Vedenie dvoch párov vlakov R 9xx Košice – Mukačevo.

 

Stav od nového grafikonu od 15. 12. 2024:

  • Vedenie dvoch párov vlakov R 9xx Košice – Mukačevo v nových časových polohách s lepšími prípojmi v Košiciach a na Ukrajine.
  • Zavedenie nového páru vlakov R 9xx Košice – Čop s priamymi vozňami z/do Bratislavy vedenými na pravidelných vlakoch Ex 617 (Bratislava hl. st. 11:27 – Košice 16:53) a Ex 620 (Košice 14:07 – Bratislava hl. st. 19:33) v súčasnosti s poznámkou „ide odo dňa vyhlásenia“.

 

V rámci spojenia Slovensko – Maďarsko nedochádza od nového cestovného poriadku k zásadnejším zmenám:

  • Pozitívna zmena je linka Bratislava-Nové Mesto – Rajka, ktorá bude od nového GVD prevádzkovaná až do stanice Hegyeshalom bez prestupu v Rajke (spustené už v septembri 2024).

 

Stav od nového grafikonu 15. 12. 2024:

  • Bez zásadných zmien.

Novinky v Bratislavskom kraji

  • Vznikne nové denné priame spojenie Nitry s Bratislavou regionálnymi (REX) vlakmi, ktoré budú premávať každé dve hodiny v oboch smeroch počas celého dňa
  • Vlak R 870 bude po novom zastavovať aj v Bernolákove a R 850 v Senci
  • Na viacerých linkách prímestskej autobusovej dopravy Integrovaného dopravného systému Bratislavského samosprávneho kraja (IDS BK) príde zavedeniu nových spojov a k úpravám príchodov a odchodov súčasných tak, aby boli zachované alebo zlepšené nadväznosti na vlaky
  • Manažér železničnej infraštruktúry – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), realizuje v úseku Devínska Nová Ves – Zohor rekonštrukčné práce z dôvodu modernizácie železničnej trate, ktoré ovplyvňujú plánované trasy vlakov na danej linke.
  • Na linke Bratislava – Kúty (S20) budú počas celého dňa v pravidelných hodinových intervaloch jazdiť vlaky, ktoré budú počas dopravnej špičky kapacitne posilnené.
  • V úseku Kúty – Brodské bude z dôvodu konania výlukových prác železničná doprava počas celého roka 2025 nahradená náhradnou autobusovou dopravou (NAD), ktorá bude mať prípoje s linkami do Bratislavy, Břeclavy (ČR), Skalice na Slovensku a Senice.
  • Manažér železničnej infraštruktúry – ŽSR, realizuje v úseku Devínska Nová Ves – Marchegg rekonštrukčné práce za účelom modernizácie železničnej trate, z tohto dôvodu je do odvolania na úseku Bratislava hl.st. – Marchegg zavedená NAD.
  • Vznikne nová priama linka regionálnych expresov (REX) Bratislava-Nové Mesto – Nitra, ktorá bude denne premávať v dvojhodinových intervaloch počas celého dňa. Vlaky budú pre cestujúcich zastavovať v staniciach: Bratislava predmestie, Pezinok, Trnava, Brestovany, Leopoldov, Hlohovec, Alekšince, Zbehy a Lužianky. Cesta priamou linkou medzi Bratislavou a Nitrou potrvá 1 hodinu a 37 minút. Vlaky REX budú v úseku Bratislava-Nové Mesto – Trnava zaintegrované v IDS BK ako linka R55.
  • Vlaky REX Bratislava – Trenčín budú nahradené rýchlikmi (R) Považan, ktoré budú premávať v hodinových intervaloch. Všetky vlaky budú v úseku Bratislava hl. st. – Trnava zaintegrované v IDS BK ako linka R50. Vlaky nebudú obsluhovať stanicu Brestovany.
  • Vlaky Os linky Bratislava-Petržalka – Pezinok (S55) budú zrušené a nahradené vlakmi linky R55 Bratislava-Nové Mesto – Nitra.
  • Počas víkendov a voľných dní bude pridaný jeden pár vlakov na linke Os Bratislava hl. st. – Galanta (S60) s odchodom z Bratislavy hl. st. o 22:09 a s odchodom z Galanty o 21:04, tým vznikne počas víkendov pravidelný hodinový interval počas celého dňa.
  • Vlaky linky Os Bratislava-Nové Mesto – Senec (S65) budú zrušené, náhradou bude zastavovanie rýchlika R 870 (Nové Zámky 6:03 – Bratislava hl. st. 7:10) v stanici Bernolákovo o 6:55 a zastavovanie rýchlika R 850 (Levice 5:03 – Bratislava hl. st. 6:59) v stanici Senec o 6:39. Oba uvedené vlaky budú v úseku Galanta – Bratislava hl. st. zaintegrované do IDS BK ako linka R60.

Na ostatných tratiach v Bratislavskom kraji nedôjde od nového grafikonu k zásadným zmenám.

ZSSK v Bratislavskom samosprávnom kraji:

  • zastavuje v 27 staniciach/zastávkach,
  • prevádzkuje dopravu na 154 km železničných tratí kraja.

Novinky v Trnavskom kraji

  • Vznikne nové denné priame spojenie Nitry s Bratislavou regionálnymi (REX) vlakmi, ktoré budú premávať každé dve hodiny v oboch smeroch počas celého dňa
  • Vznikne priama linka Kúty – Trnava bez prestupu v Senici
  • Na linke Trnava – Galanta bude počas pracovných dní zavedený hodinový interval vlakov
  • Stanicu Brestovany budú obsluhovať osobné (Os) a REX vlaky smer Nitra
  • Posledný vlak z Kútov do Skalice na Slovensku bude vedený autobusom
  • Na trati Bratislava – Kúty bude naďalej zavedený výlukový cestovný poriadok s hodinovou obsluhou
  • Manažér železničnej infraštruktúry, Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), realizuje v úseku Devínska Nová Ves – Zohor rekonštrukčné práce z dôvodu modernizácie železničnej trate, ktoré ovplyvňujú plánované trasy vlakov na danej linke.
  • Na linke Bratislava – Kúty (S20) budú počas celého dňa v pravidelných hodinových intervaloch jazdiť vlaky, ktoré budú počas dopravnej špičky kapacitne posilnené.
  • V úseku Kúty – Brodské bude z dôvodu konania výlukových prác železničná doprava počas celého roka 2025 nahradená náhradnou autobusovou dopravou (NAD), ktorá bude mať prípoje s linkami do Bratislavy, Břeclavy (ČR), Skalice na Slovensku a Senice.
  • Vlaky Os linky Kúty – Skalica na Slovensku budú vychádzať a končiť v Kútoch, po novom nebudú ďalej pokračovať do Senice.
  • Posledný spoj s odchodom z Kútov o 21:02 a s príchodom do Skalice na Slovensku o 21:50 bude na celom úseku vedený NAD.
  • Vznikne priama linka Os vlakov Kúty – Trnava bez nutnosti prestupu v Senici. Celá linka bude obsluhovaná modernými jednotkami typu Panter.
  • Rozšírenie dopravy o 6 nových Os vlakov počas celého dňa:
  • Os 2609 (Kúty 8:03 – Trnava 9:24)
  • Os 2650 (Trnava 8:34 – Senica 9:24)
  • Os 2653 (Senica 12:30 – Trnava 13:24)
  • Os 2616 (Trnava 12:34 – Kúty 13:57)
  • Os 2635 (Kúty 21:03 – Trnava 22:24)
  • Os 2656 (Trnava 21:46 – Senica 22:42)
  • V dopravnej špičke počas pracovných dní bude celá linka obsluhovaná v hodinovom intervale, v čase dopravného sedla v dvojhodinových intervaloch.
  • Vznikne nová linka vlakov REX Bratislava-Nové Mesto – Nitra, ktorá bude denne premávať v dvojhodinových intervaloch počas celého dňa. Vlaky REX budú v úseku Bratislava-Nové Mesto – Trnava zaintegrované v Integrovanom dopravnom systéme Bratislavského kraja (IDS BK) ako linka R55.
  • Vlaky REX Bratislava – Trenčín budú nahradené rýchlikmi (R) Považan, ktoré budú premávať v hodinových intervaloch, všetky vlaky budú v úseku Bratislava hl. st. – Trnava zaintegrované v IDS BK ako linka R50. Vlaky nebudú obsluhovať stanicu Brestovany.
  • Počas víkendov a voľných dní bude pridaný jeden pár vlakov na linke Os Bratislava hl. st. – Galanta (S60) s odchodom z Bratislavy hl. st. o 22:09 a s odchodom z Galanty o 21:04, tým vznikne počas víkendov pravidelný hodinový interval počas celého dňa.
  • Vlaky linky Os Bratislava-Nové Mesto – Senec (S65) budú zrušené, náhradou bude zastavovanie rýchlika R 870 (Nové Zámky 6:03 – Bratislava hl. st. 7:10) v stanici Bernolákovo o 6:55 a zastavovanie rýchlika R 850 (Levice 5:03 – Bratislava hl. st. 6:59) v stanici Senec o 6:39. Oba uvedené vlaky budú v úseku Galanta – Bratislava hl. st. zaintegrované do IDS BK ako linka R60.
  • Na tejto linke pribudne 8 nových Os vlakov:
  • Os 4500 (Galanta 3:58 – Trnava 4:25)
  • Os 4510 (Galanta 8:58 – Trnava 9:25)
  • Os 4514 (Galanta 10:58 – Trnava 11:25)
  • Os 4534 (Galanta 20:58 – Trnava 21:25)
  • Os 4509 (Trnava 8:35 – Galanta 9:02)
  • Os 4513 (Trnava 10:35 – Galanta 11:02)
  • Os 4533 (Trnava 20:35 – Galanta 21:02)
  • Os 4535 (Trnava 21:35 – Galanta 22:02)
  • Pridaním nových vlakov vznikne celodenná hodinová obsluha tejto linky počas pracovných dní. Vytvorí sa tak pravidelná nadväznosť všetkých vlakov v stanici Trnava v smere na Galantu (s prestupom na Nové Zámky a Senec).
  • Vznikne nová priama linka vlakov REX Bratislava-Nové Mesto – Nitra, ktorá bude každý deň premávať v dvojhodinových intervaloch, a to počas celého dňa. Vlaky budú pre cestujúcich zastavovať v staniciach: Bratislava predmestie, Pezinok, Trnava, Brestovany, Leopoldov, Hlohovec, Alekšince, Zbehy a Lužianky. Cesta priamou linkou medzi Bratislavou a Nitrou potrvá 1 hodinu a 37 minút.
  • Uvedené rozšírenie dopravy umožní:
  • hodinové spojenie Nitry s Trnavou s časom jazdy 1 hodina a 1 minúta
  • dvojhodinové spojenie Nitry s Bratislavou s časom jazdy 1 hodina a 37 minút
  • Vlaky na traťovom úseku budú premávať na linkách a v časoch:
    • Os vlaky s odchodom z Nitry v párnu hodinu 48. minútu a príchodom do Trnavy v nepárnu hodinu 52. minútu. V opačnom smere s odchodom z Trnavy v párnu hodinu 6. minútu a príchodom do Nitry v nepárnu hodinu 13. minútu.
    • REX vlaky s odchodom z Nitry v nepárnu hodinu 51. minútu a príchodom do Bratislavy-Nového Mesta v nepárnu hodinu 36. minútu. V opačnom smere s odchodom z Bratislavy-Nového Mesta v párnu hodinu 31. minútu a príchodom do Nitry v párnu hodinu 8. minútu (vlaky v oboch smeroch po pobyte 2 minúty v stanici Nitra pokračujú ďalej ako Os smer Nové Zámky, resp. ako REX smer Bratislava-Nové Mesto).
  • Táto linka prinesie dlhodobo požadované celodenné priame spojenie Nitry s Bratislavou.

 

  • Vo večerných hodinách budú pridané 2 vlaky:
  • Os 5159 (Trnava 22:06 – Nitra 23:13)
  • REX 1818 (Nitra 21:51 – Trnava 22:52).
  • Stanica Brestovany bude celodenne obsluhovaná v hodinových intervaloch vlakmi REX/Os smer Nitra. (doteraz obsluhovaná každú hodinu vlakmi REX/R Bratislava – Trenčín/Žilina)
  • Ranný vlak REX 1800 (Nitra 3:51 – Bratislava-Nové Mesto 5:36) bude obsluhovať aj stanicu Rišňovce v čase 4:21.

Na ostatných tratiach v Trnavskom kraji nedôjde od nového grafikonu k zásadným zmenám.

ZSSK v Trnavskom samosprávnom kraji:

  • zastavuje v 39 staniciach/zastávkach,
  • prevádzkuje dopravu na 213 km železničných tratí kraja.

Novinky v Nitrianskom kraji

  • Vznikne nové priame denné spojenie Nitry s Bratislavou regionálnymi (REX) vlakmi, ktoré budú premávať každé dve hodiny v oboch smeroch počas celého dňa
  • Dochádza k posunutiu posledného Os vlaku linky Nové Zámky – Štúrovo na skorší čas (Nové Zámky 21:12 – Štúrovo 21:50).
  • Dochádza k zrušeniu školských vlakov, ktoré premávali v polhodinovom intervale, náhradou bude posilnenie kapacity ranného a poobedného spoja.
  • Vlaky z Nových Zámkov do Nitry, ktoré premávajú denne, budú pokračovať cez Trnavu až do Bratislavy-Nového Mesta ako vlaky REX bez nutnosti prestupu.
  • Pri vybraných linkách vznikne priame spojenie z Nových Zámkov do Topoľčian.
  • Dôjde k úprave času jazdy posledného páru spojov, aby medzi vlakmi vznikol pravidelný dvojhodinový interval.
  • Vznikne nová priama linka vlakov REX Bratislava-Nové Mesto – Nitra, ktorá bude každý deň premávať v dvojhodinových intervaloch, a to počas celého dňa. Vlaky budú pre cestujúcich zastavovať v staniciach: Bratislava predmestie, Pezinok, Trnava, Brestovany, Leopoldov, Hlohovec, Alekšince, Zbehy a Lužianky. Cesta priamou linkou medzi Bratislavou a Nitrou potrvá 1 hodinu a 37 minút.
  • Uvedené rozšírenie dopravy umožní:
  • hodinové spojenie Nitry s Trnavou s časom jazdy 1 hodina a 1 minúta.
  • dvojhodinové spojenie Nitry s Bratislavou s časom jazdy 1 hodina a 37 minút
  • Vlaky na traťovom úseku budú premávať na linkách a v časoch:
    • Os vlaky s odchodom z Nitry v párnu hodinu 48. minútu a príchodom do Trnavy v nepárnu hodinu 52. minútu. V opačnom smere s odchodom z Trnavy v párnu hodinu 6. minútu a príchodom do Nitry v nepárnu hodinu 13. minútu.
    • REX vlaky s odchodom z Nitry v nepárnu hodinu 51. minútu a príchodom do Bratislavy-Nového Mesta v nepárnu hodinu 36. minútu. V opačnom smere s odchodom z Bratislavy-Nového Mesta v párnu hodinu 31. minútu a príchodom do Nitry v párnu hodinu 8. minútu (vlaky v oboch smeroch po pobyte 2 minúty v stanici Nitra pokračujú ďalej ako Os smer Nové Zámky, resp. ako REX smer Bratislava-Nové Mesto).
  • Táto linka prinesie dlhodobo požadované celodenné priame spojenie Nitry s Bratislavou.

 

Vo večerných hodinách budú pridané 2 vlaky:

  • Os 5159 (Trnava 22:06 – Nitra 23:13),
  • REX 1818 (Nitra 21:51 – Trnava 22:52).
  • Stanica Brestovany bude celodenne obsluhovaná v hodinových intervaloch vlakmi REX/Os smer Nitra. (doteraz obsluhovaná každú hodinu vlakmi REX/R Bratislava – Trenčín/Žilina)
  • Ranný vlak REX 1800 (Nitra 3:51 – Bratislava-Nové Mesto 5:36) bude obsluhovať aj stanicu Rišňovce v čase 4:21.
  • Vlaky Os linky Nové Zámky – Levice budú mať posunutý odchod z Nových Zámkov na skorší čas – 28. minútu.
  • Dopravca zachová celodenné prestupy na/z vlakov R URPÍN v stanici Šurany smerom na/z Nových Zámkov.
  • Kvôli dlhodobej výluke, ktorá bude pokračovať aj počas nového grafikonu medzi Novou Baňou a Hronským Beňadikom, zostávajú upravené časy odchodov a príchodov diaľkových rýchlikov R 8xx z Bratislavy do Banskej Bystrice a späť a rovnako tak aj Os vlakov.
  • Predpokladané trvanie výluky je do 14. júna 2025.
  • Posuny odchodov a príchodov regionálnych vlakov súvisia so zmenami vo vedení vlakov diaľkovej dopravy.

Na ostatných tratiach v Nitrianskom kraji nedôjde od nového grafikonu k zásadným zmenám.

ZSSK v Nitrianskom samosprávnom kraji:

  • zastavuje v 93 staniciach/zastávkach,
  • prevádzkuje dopravu na 393 km železničných tratí kraja.

Novinky v Trenčianskom kraji

  • Viac vlakov medzi Žilinou a Trenčínom cez pracovné dni
  • Obnovenie medzištátnej dopravy na trati Púchov – Horní Lideč
  • Zmena vedenia vlakov na úseku Myjava – Česká republika
  • Na linke pribudne počas pracovných dní 8 nových vlakov, ktoré budú zabezpečovať prestupy z a na Expresy. Medzi Žilinou a Trenčínom tak budú vlaky premávať každú hodinu.
  • Nové vlaky budú premávať počas pracovných dní okrem 23. decembra 2024 – 6. januára 2025:
    • Os 3312 (Žilina 9:44 – Trenčín-Zlatovce 11:11)
    • Os 3316 (Žilina 11:44 – Trenčín-Zlatovce 13:11)
    • Os 3332 (Žilina 19:44 – Trenčín-Zlatovce 21:11)
    • Os 3336 (Žilina 21:44 – Trenčín-Zlatovce 23:11)
    • Os 3311 (Trenčín-Zlatovce 8:48 – Žilina 10:16)
    • Os 3315 (Trenčín-Zlatovce 10:48 – Žilina 12:16)
    • Os 3331 (Trenčín-Zlatovce 18:48 – Žilina 20:16)
    • Os 3335 (Trenčín-Zlatovce 20:48 – Žilina 22:16)
  • Na linke bude premávať denne 10 medzištátnych regionálnych vlakov. Vlaky boli vedené len na úseku Púchov – Strelenka, po novom budú vybrané spojenia premávať až po Horní Lideč.
  • Nové denné medzištátne spojenia:
    • Os 3240 (Púchov 4:28 – Horní Lideč 5:05)
    • Os 3242 (Púchov 11:32 – Horní Lideč 12:09)
    • Os 3244 (Púchov 14:32 – Horní Lideč 15:09)
    • Os 3246 (Púchov 18:32 – Horní Lideč 19:09)
    • Os 3248 (Púchov 22:32 – Horní Lideč 23:09)
    • Os 3241 (Horní Lideč 5:12 – Púchov 5:46)
    • Os 3243 (Horní Lideč 12:50 – Púchov 13:24)
    • Os 3245 (Horní Lideč 15:50 – Púchov 16:24)
    • Os 3247 (Horní Lideč 21:12 – Púchov 21:46)
    • Os 3249 (Horní Lideč 23:33 – Púchov 0:07)

 

  • V súvislosti so zavedením medzištátnych spojení príde aj k zmenám časov pri vybraných vlakoch. Najvýraznejšie sa zmenia tieto vlaky:
    • Os 3242 (Púchov 11:32 – Horní Lideč 12:09) (pôvodne odchádzal z Púchova o 12:32)
    • Os 3245 (Horní Lideč 15:50 – Púchov 16:24) (pôvodne prichádzal do Púchova o 15:28)
    • Os 3247 (Horní Lideč 21:12 – Púchov 21:46) (pôvodne prichádzal do Púchova o 21:28).
  • Dôjde k zmene linkového vedenia. Vlaky z Trenčína budú končiť a začínať v Myjave, kde bude prestup na linku Myjava – Hodonín vedenú zahraničným dopravcom. (doteraz bol prestup v iných staniciach). V tejto súvislosti príde aj k nasledovným úpravám:
    • Os 3144 (Nové Mesto nad Váhom 22:30 – Myjava 23:16) bude premávať v pondelok až piatok a v nedeľu (premával v pracovné dni)
    • Os 3103 (Myjava 4:33 – Nové Mesto nad Váhom 5:28) bude premávať v pondelok až sobotu (premával v pracovné dni)
    • Os 2708 (Myjava 10:07 smer Hodonín) bude premávať v sobotu, nedeľu a vybrané dátumy (premával denne)
    • Os 2718 (Myjava 16:07 smer Hodonín) bude premávať denne (premával v sobotu a nedeľu)
    • pribudne nový vlak Os 2726 (Myjava 20:07 smer Hodonín), ktorý pôjde denne okrem 24. a 31. decembra 2024
    • v pondelok až piatok sa zmení ponuka spojení v rannej dobe z Vrboviec do Myjavy, vlaky zo smeru Hodonín a Vrbovce budú prichádzať do Myjavy o 5:52 (Os 2701) a 7:59 (Os 2729) (predtým prichádzal vlak o 6:58)
    • Os 2705 (Myjava príchod 9:51 zo smeru Hodonín) bude premávať v sobotu, nedeľu a vybrané dátumy (premával denne)
    • Os 2719 (Myjava príchod 17:51 zo smeru Hodonín) bude premávať denne (premával v sobotu a nedeľu).

 

Úsek Myjava – štátna hranica je zaradený do IDS Juhomoravského kraja a platia tu aj cestovné doklady tohto IDS, ako aj ZSSK.

Dôjde k zvýšeniu počtu vlakov Ex linky Bratislava – Košice. Štyri z týchto vlakov budú urýchlené a nebudú zastavovať vo vybraných železničných staniciach vrátane Púchova a Považskej Bystrice. Nezastavenie týchto vlakov vo Vrútkach ovplyvní nadväznosti na linku Vrútky – Prievidza. Vzhľadom k týmto zmenám prosíme cestujúcich, aby si skontrolovali možnosti spojenia a nadväznosti v prestupných železničných staniciach, nech cestovanie vlakom prebehne čo najplynulejšie.Na ostatných tratiach v Trenčianskom kraji nedôjde od nového grafikonu k zásadným zmenám.

ZSSK v Trenčianskom samosprávnom kraji:

  • zastavuje v 69 staniciach/zastávkach,
  • prevádzkuje dopravu na 284 km železničných tratí.

Novinky v Žilinskom kraji

  • Viac vlakov počas pracovných dní na Liptove a Považí
  • Zmeny v prípojoch na diaľkovú dopravu vo Vrútkach a Kraľovanoch
  • ZSSK rozširuje dopravu medzi Vrútkami a Liptovským Mikulášom. Niektoré spojenia budú zachádzať a vychádzať až z Liptovského Hrádku. Dopravca pridáva ďalšie spojenia v reakcii na pozitívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov, ktorí začali viac využívať vlakovú dopravu po zavedení priamych spojení zo Skalitého do Žiliny a zvýšení počtu spojení na Kysuciach.
  • Počas pracovných dní bude zabezpečené spojenie každú hodinu nielen na trase Čadca – Žilina – Martin ako to bolo doteraz, ale bude možné cestovať regionálnymi vlakmi každú hodinu aj do Liptovského Mikuláša, a to buď priamo, alebo s prestupom vo Vrútkach (doteraz bol hodinový takt zabezpečený len v čase dopravnej špičky počas pracovných dní, v iných časoch vlaky jazdili každé dve hodiny). Spojenia na trase Žilina – Vrútky budú zároveň nadväzovať na nové Expresy.
  • Dva nové popoludňajšie vlaky, ktoré pribudnú medzi Žilinou a Vrútkami, zahustia dopravu medzi 14:00 – 15:00.
  • Nové vlaky budú premávať počas pracovných dní okrem 23. decembra 2024 – 6. januára 2025:
    • Os 3447 (Vrútky 9:10– Liptovský Hrádok 10:33)
    • Os 3449 (Vrútky 11:10 – Liptovský Hrádok 12:33)
    • Os 3451 (Vrútky 19:10 – Liptovský Mikuláš 20:26)
    • Os 3453 (Vrútky 21:10 – Liptovský Mikuláš 22:19)
    • Os 3448 (Liptovský Hrádok 9:21 – Vrútky 10:47)
    • Os 3450 (Liptovský Hrádok 11:26 – Vrútky 12:47)
    • Os 3452 (Liptovský Mikuláš 19:38 – Vrútky 20:47)
    • Os 3322 (Vrútky 14:16 – Žilina 14:41 – Trenčín-Zlatovce)
    • Os 3471 (Trenčín-Zlatovce – Žilina 14:19 – Vrútky 14:43)
  • Vlak REX 1703 (Žilina 14:34 – Liptovský Mikuláš 15:45) bude zrušený, namiesto neho bude premávať vlak Ex 619 (Bratislava – Žilina 14:33 – Liptovský Mikuláš 15:45 – Košice).
  • Na linke pribudne počas pracovných dní 8 nových vlakov, ktoré budú zabezpečovať prestupy z a na Expresy. Medzi Žilinou a Trenčínom tak budú vlaky premávať každú hodinu.
  • Nové vlaky budú premávať počas pracovných dní okrem 23. decembra 2024 – 6. januára 2025:
    • Os 3312 (Žilina 9:44 – Trenčín-Zlatovce 11:11)
    • Os 3316 (Žilina 11:44 – Trenčín-Zlatovce 13:11)
    • Os 3332 (Žilina 19:44 – Trenčín-Zlatovce 21:11)
    • Os 3336 (Žilina 21:44 – Trenčín-Zlatovce 23:11)
    • Os 3311 (Trenčín-Zlatovce 8:48 – Žilina 10:16)
    • Os 3315 (Trenčín-Zlatovce 10:48 – Žilina 12:16)
    • Os 3331 (Trenčín-Zlatovce 18:48 – Žilina 20:16)
    • Os 3335 (Trenčín-Zlatovce 20:48 – Žilina 22:16)
  • Kvôli modernizácii železničného uzla Žilina, ktorú zabezpečuje manažér železničnej infraštruktúry – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ZSSK nahrádza vlaky na trati Žilina – Rajec náhradnou autobusovou dopravou (NAD). Opatrenie potrvá pravdepodobne do konca apríla 2025. Po novom pôjdu dve spojenia NAD zo Žiliny o 5 minút neskôr:
    • NAD 13510 (Žilina 8:45 – Rajec 9:19)
    • NAD 13534 (Žilina 20:45 – Rajec 21:19)

V diaľkovej doprave dôjde k zvýšeniu počtu expresných vlakov na linke Bratislava – Košice. Štyri z týchto vlakov budú zrýchlené a nebudú zastavovať vo vybraných železničných staniciach vrátane Vrútok, Kraľovian a Ružomberka. Z tohto dôvodu príde k nasledovným zmenám:

 

Linka Kraľovany – Trstená (trať 181)

  • Os 7929 bude mať upravené odchody a príchody (Kraľovany 18:58 – Trstená 20:51)
  • Os 7933 bude mať upravené odchody a príchody (Kraľovany 20:46 – Trstená 22:36)
  • Os 7928 bude mať upravené kalendárne obmedzenie. Bude premávať od pondelka do soboty a 5. januára 2025, nepôjde 6. januára 2025. V stanici Kraľovany nebudú zabezpečené prípoje na expresné a osobné vlaky.
  • Nový vlak Os 7980 (Trstená 16:51 – Kraľovany 18:44) bude premávať počas nedieľ a 6. januára 2025, nepôjde 5. januára 2025. Vlak bude zabezpečovať prípoje na vlaky Ex smer Bratislava a Košice.
  • Os 7932 bude mať upravenú časovú polohu (Trstená 19:31 – Kraľovany 21:21).

Vzhľadom na zmenu zastavovania a rozšírenie počtu vybraných vlakov kategórie Ex prosíme cestujúcich, aby  si skontrolovali možnosti spojenia a nadväznosti v prestupných železničných staniciach, nech cestovanie vlakom prebehne čo najplynulejšie.

Na ostatných tratiach v Žilinskom kraji nedôjde od nového grafikonu k zásadným zmenám.

ZSSK v Žilinskom samosprávnom kraji:

  • zastavuje v 105 staniciach/zastávkach,
  • prevádzkuje dopravu na 373 km železničných tratí.

Novinky v Banskobystrickom kraji

  • Zavedenie hodinového taktu osobných (Os) vlakov v úseku Zvolen – Banská Bystrica a späť
  • Navýšenie počtu jázd zrýchlených (Zr) vlakov Banská Bystrica – Margecany a späť
  • Vedenie vlakov každú hodinu v obidvoch smeroch na dennej báze aj cez víkendy a sviatky (doteraz vlaky jazdili v čase dopravných špičiek počas pracovných dní každú hodinu, v čase dopravného sedla a cez víkendy každé dve hodiny).
  • Pri niektorých vlakoch dochádza k posunu časov príchodu/odchodu o 1 minútu z dôvodu pokračujúcej výluky na úseku Kozárovce – Nová Baňa a vplyvu tejto výluky na vlaky diaľkovej dopravy. Zmeny súvisia aj zabezpečením prípojov osobných vlakov z Banskej Bystrice na rýchliky R 9xx GEMERAN do Košíc.
  • Nové denné vlaky:
    • Os 7310 (Zvolen os. st. 9:34 – Banská Bystrica 10:13)
    • Os 7311 (Banská Bystrica 9:49 – Zvolen os. st. 10:25)
    • Os 7314 (Zvolen os. st. 11:34 – Banská Bystrica 12:13)
    • Os 7315 (Banská Bystrica 11:49 – Zvolen os. st. 12:25)
    • Os 7330 (Zvolen os. st. 19:34 – Banská Bystrica 20:13)
    • Os 7331 (Banská Bystrica 19:49 – Zvolen os. st. 20:25)
    • Os 7334 (Zvolen os. st. 21:34 – Banská Bystrica 22:13)
    • Os 7335 (Banská Bystrica 21:49 – Zvolen os. st. 22:20)
  • Šesť zrýchlených (Zr) vlakov na linke Banská Bystrica – Margecany bude po novom premávať počas 3 mesiacov v zimnej turistickej sezóne a takisto aj počas 3 mesiacov v letnej turistickej sezóne každý deň. Mimo tohto obdobia budú tieto vlaky vedené počas víkendov a sviatkov. Vďaka zmene sa predĺži obdobie, keď budú vlaky jazdiť, a teda budú premávať viackrát do roka ako doposiaľ. Zásadne sa tak zlepší ponuka spojení do Slovenského raja a dostupnosť južnej časti Slovenského raja vlakmi ZSSK počas turistickej sezóny.
  • Ďalšie 4 Zr vlaky premávajú na tejto trase denne, a tak to ostane aj v budúcom grafikone vlakovej dopravy.
  • Spojenia medzi Banskou Bystricou a Breznom budú zachované v rovnakom rozsahu ako doteraz. Cestujúci teda na danom úseku môžu využívať vlaky kategórie Os aj Zr.
  • Kvôli dlhodobej výluke, ktorá bude pokračovať aj počas nového grafikonu medzi Novou Baňou a Hronským Beňadikom, zostávajú upravené časy odchodov a príchodov diaľkových rýchlikov R 8xx z Bratislavy do Banskej Bystrice a späť.
  • Dôjde k drobným úpravám časových polôh spojení náhradnej autobusovej dopravy (NAD) Os vlakov v úseku Kozárovce – Žarnovica z dôvodu sprejazdnenia cestnej komunikácie.
  • Železničná zastávka Psiare bude obsluhovaná všetkými spojeniami NAD.
  • Predpokladané trvanie výluky je do 14. júna 2025.
  • Dôjde k úprave odchodov vlakov z Hronskej Dúbravy smer Horná Štubňa o 4 minúty skôr.
  • Príchody popoludňajších vlakov z Hornej Štubne do Zvolena sú posunuté o 4 minúty skôr.

Na ostatných tratiach v Banskobystrickom kraji nedôjde od nového grafikonu k zásadným zmenám.

ZSSK v Banskobystrickom samosprávnom kraji:

  • zastavuje v 143 staniciach/zastávkach,
  • prevádzkuje dopravu na viac ako 580 km železničných tratí.

Novinky v Prešovskom kraji

  • Doplnenie 4 párov vlakov do hodinového taktu na linke Košice – Poprad počas pracovných dní
  • Vedenie hodinového taktu na linke Košice – Prešov – Lipany aj počas víkendov a sviatkov s prípojom na expresné (Ex) vlaky Košice – Bratislava každú hodinu
  • Zmeny dopravnej obsluhy v uzle Humenné vzhľadom k pokračujúcim výlukovým prácam
  • Urýchlené 2 páry Ex vlakov Košice – Bratislava bez zastavovania v Štrbe
  • Osobné (Os) vlaky na linke Košice – Poprad-Tatry budú po zavedení 4 párov vlakov vedené počas pracovných dní v hodinovom takte so zabezpečením prestupných väzieb v železničnej stanici Poprad na diaľkové vlaky kategórie Ex 6xx v oboch smeroch.
  • Zavedením hodinového taktu diaľkových vlakov Ex 6xx dôjde k zrušeniu regionálneho vlaku REX 1760 (Košice 16:07 – Poprad-Tatry 17:31). Náhradou bude vlak Ex 624 (Košice 16:07 – Bratislava hl. st. 21:33).
  • Vlaky kategórie REX na linke Košice – Prešov – Lipany budú vedené v hodinovom takte aj počas víkendov a sviatkov. Týmto krokom sa skvalitnia prestupy v stanici Prešov s linkami Prešov – Bardejov a Prešov – Humenné aj počas víkendov a sviatkov so zabezpečením prípojov v stanici Kysak na vlaky Ex Košice – Bratislava každú hodinu.
  • Vlaky kategórie REX budú mať v stanici Košice prípoj na Ex vlaky diaľkovej dopravy smer Bratislava a späť.
  • Z dôvodu pokračovania výlukových prác na traťovom úseku Bánovce nad Ondavou – Strážske bude obsluhu v tomto úseku zabezpečovať náhradná autobusová doprava.
  • Posilové vlaky REX 1904 a 1911 budú upravené do taktovej polohy. REX 1904 s príchodom do Košice 7:59 a REX 1911 s odchodom z Košíc 16:01. (doteraz vedené mimo taktu – REX 1904 s príchodom do Košíc 8:19, REX 1911 s príchodom do Košíc 15:37).
  • Vlaky REX 1900 a 1919 v okrajových častiach dňa sú zabezpečované náhradnou autobusovou dopravou (NAD) v úseku Humenné – Bánovce nad Ondavou.
  • V priebehu platnosti cestovného poriadku môže dochádzať k jeho zmenám z dôvodu pokračujúcich stavebných prác na strane zhotoviteľa v súvislosti s elektrifikáciou úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné.
  • Na linke bude aj naďalej zabezpečovaná doprava formou náhradnej autobusovej dopravy (NAD) bez zásadných zmien.
  • V priebehu platnosti cestovného poriadku môže dochádzať k jeho zmenám z dôvodu pokračujúcich stavebných prác na strane zhotoviteľa v súvislosti s elektrifikáciou úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné.
  • Na linke bude aj naďalej zabezpečovaná doprava formou náhradnej autobusovej dopravy (NAD) v úseku Nižný Hrabovec – Humenné.
  • V priebehu platnosti cestovného poriadku môže dochádzať k jeho zmenám z dôvodu pokračujúcich stavebných prác na strane zhotoviteľa v súvislosti s elektrifikáciou úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné.
  • Na linke bude aj naďalej zabezpečovaná doprava formou náhradnej autobusovej dopravy (NAD).
  • V priebehu platnosti cestovného poriadku môže dochádzať k jeho zmenám z dôvodu pokračujúcich stavebných prác na strane zhotoviteľa v súvislosti s elektrifikáciou úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné.

V železničnej stanici Poprad-Tatry bude pri urýchlených Ex vlakoch Košice – Bratislava dlhší prestupný čas na vlaky regionálnej dopravy o 24 minút, resp. 22 minút v opačnom smere. Uvedené riešenie umožní garantovať prestup a zachovanie regionálnych väzieb a nadväzností medzi vlakmi, resp. vlakmi a autobusmi.

Nezastavovaním 2 párov vlakov kategórie Ex v Štrbe dôjde k narušeniu prestupov v smere na Štrbské Pleso. Cestujúci zrýchlenými Ex vlakmi majú tak možnosť prestúpiť v stanici Poprad-Tatry, prípadne využiť iné spojenie v rámci hodinového taktu Ex vlakov.

Na traťovom úseku Poprad – Košice dôjde vplyvom predbiehania zrýchlenými Ex vlakmi k narušeniu taktovej polohy vybraných Os vlakov, ktoré budú v časti svojej trasy vedené skôr, resp. neskôr – minútové korekcie.

Na ostatných tratiach v Prešovskom kraji nedôjde od nového grafikonu k zásadným zmenám.

ZSSK v Prešovskom samosprávnom kraji:

  • zastavuje v 126 staniciach/zastávkach,
  • prevádzkuje dopravu na 400 km železničných tratí.

Novinky v Košickom kraji

  • Doplnenie 4 párov vlakov do hodinového taktu na linke Košice – Poprad počas pracovných dní
  • Vedenie hodinového taktu na linke Košice – Prešov – Lipany aj počas víkendov a sviatkov s prípojom na expresné (Ex) vlaky Košice – Bratislava každú hodinu
  • Rozšírenie prevádzky sezónnych zrýchlených (Zr) vlakov na linke Margecany – Banská Bystrica s doplnením jedného páru vlakov na linke Margecany – Nálepkovo
  • Zmeny dopravnej obsluhy v uzle Humenné vzhľadom k pokračujúcim výlukovým prácam
  • Urýchlené dva páry vlakov Ex linky Košice – Bratislava bez zastavovania v Margecanoch
  • Osobné (Os) vlaky na linke Košice – Moldava nad Bodvou mesto budú vedené v celodennom dvojhodinovom takte so zabezpečením prestupov v železničnej stanici Košice na diaľkové vlaky kategórie Ex 6xx v oboch smeroch.
  • Na linke Margecany – Nálepkovo bude v pracovné dni zavedený nový pár vlakov:
  • Os 7410 (Margecany 9:07 – Nálepkovo 9:54)
  • Os 7413 (Nálepkovo 10:02 – Margecany 10:53).
  • Zavedením týchto vlakov dôjde k rozšíreniu ponuky vlakových spojení na danom úseku, čoho výsledkom bude v pracovných dňoch hodinový takt vlakov takmer po celý deň.
  • Šesť zrýchlených (Zr) vlakov na linke Banská Bystrica – Margecany bude po novom premávať počas 3 mesiacov v zimnej turistickej sezóne a takisto aj počas 3 mesiacov v letnej turistickej sezóne každý deň. Mimo tohto obdobia budú tieto vlaky vedené počas víkendov a sviatkov. Vďaka zmene sa predĺži obdobie, keď budú vlaky jazdiť, a teda budú premávať viackrát do roka ako doposiaľ. Zásadne sa tak zlepší ponuka spojení do Slovenského raja a dostupnosť južnej časti Slovenského raja vlakmi ZSSK počas turistickej sezóny.
  • Ďalšie 4 Zr vlaky premávajú na tejto trase denne, a tak to ostane aj v budúcom grafikone vlakovej dopravy.
  • Spojenia medzi Banskou Bystricou a Breznom budú zachované v rovnakom rozsahu ako doteraz. Cestujúci teda na danom úseku môžu využívať vlaky kategórie Os aj Zr.
  • Osobné vlaky na linke Košice – Poprad-Tatry budú po zavedení 4 párov vlakov vedené počas pracovných dní v hodinovom takte so zabezpečením prestupov v železničnej stanici Poprad na diaľkové vlaky kategórie Ex 6xx v oboch smeroch.
  • Zavedením hodinového taktu diaľkových vlakov Ex 6xx dôjde k zrušeniu regionálneho vlaku REX 1760 (Košice 16:07 – Poprad-Tatry 17:31). Náhradou bude vlaku Ex 624 (Košice 16:07 – Bratislava hl. st. 21:33).
  • Vlaky kategórie REX na linke Košice – Prešov – Lipany budú vedené v hodinovom takte aj počas víkendov a sviatkov. Týmto krokom sa skvalitnia prestupy v stanici Prešov s linkami Prešov – Bardejov a Prešov – Humenné aj počas víkendov a sviatkov so zabezpečením prípojov v stanici Kysak na vlaky Ex Košice – Bratislava každú hodinu.
  • Vlaky kategórie REX budú mať v stanici Košice prípoj na Ex vlaky diaľkovej dopravy smer Bratislava a späť.
  • Z dôvodu pokračovania výlukových prác na traťovom úseku Bánovce nad Ondavou – Strážske bude obsluhu v tomto úseku zabezpečovať náhradná autobusová doprava.
  • Posilové vlaky REX 1904 a 1911 budú upravené do taktovej polohy. REX 1904 s príchodom do Košice 7:59 a REX 1911 s odchodom z Košíc 16:01. (doteraz vedené mimo taktu – REX 1904 s príchodom do Košíc 8:19, REX 1911 s príchodom do Košíc 15:37)
  • V priebehu platnosti cestovného poriadku môže dochádzať k jeho zmenám z dôvodu pokračujúcich stavebných prác na strane zhotoviteľa v súvislosti s elektrifikáciou úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné.
  • Cestujúci môžu aj naďalej využívať predajné miesta ZSSK na stanici Michalovce aj napriek aktuálne prebiehajúcim prácam na trati Bánovce nad Ondavou – Humenné z dôvodu elektrifikácie infraštruktúry.
  • Pokračovanie dopravnej obsluhy počas pracovných dní v hodinovom takte so zabezpečením prestupov v železničnej stanici Trebišov.
  • Zavedením nových vlakov vo významnej miere prispelo k rýchlej obsluhe traťového úseku medzi stanicami Trebišov a Michaľany, ktoré nie je možné zabezpečiť postačujúcimi spojmi prímestskej autobusovej dopravy. Zároveň rozšírením prevádzky týchto vlakov sa zabezpečuje lepšia ponuka vlakových spojení pre študentov a cestujúcu verejnosť.

V železničnej stanici Košice bude pri urýchlených Ex vlakoch Košice – Bratislava dlhší prestupný čas na vlaky regionálnej dopravy o 28 minút, resp. 27 minút v opačnom smere, v železničnej stanici Kysak o 28 minút, resp. 26 minút v opačnom smere. Uvedené riešenie umožní garantovať prestup a zachovanie regionálnych väzieb a nadväzností medzi vlakmi, resp. vlakmi a autobusmi.

Urýchlené Ex vlaky nebudú zastavovať v stanici Margecany. Na traťovom úseku Poprad – Košice dôjde vplyvom predbiehania urýchlenými Ex vlakmi k narušeniu taktovej polohy vybraných Os vlakov, ktoré budú v časti svojej trasy vedené skôr, resp. neskôr – minútové korekcie.

Na ostatných tratiach v Košickom kraji nedôjde od nového grafikonu k zásadným zmenám.

Skip to content