- V úseku medzi stanicami Őtztal a Landeck-Zams budú denné vlaky Railjet xpress z Bratislavy do Zürichu nahradené náhradnou autobusovou dopravou
- Vlaky budú meškať približne 45 – 60 minút
- Mimoriadna situácia bude pravdepodobne trvať do 29. 5. 2023
BRATISLAVA – Z dôvodu zosuvu pôdy vplyvom silných dažďov a následného poškodenia železničnej infraštruktúry v Rakúsku, budú mimoriadne vlaky RJX 160 (Bratislava hl. st. 6:08 – Zürich Hbf 15:20) a RJX 167 (Zürich Hbf 12:40 – Bratislava hl. st. 21:51) v úseku medzi stanicami Őtztal a Landeck-Zams nahradené náhradnou autobusovou dopravou (NAD).
Predpoklad meškania vlaku RJX 160 pri príchode do stanice Zürich Hbf ako aj vlaku RJX 167 do stanice Bratislava hl. st. bude asi 45 – 60 minút.
Mimoriadna situácia bude pravdepodobne trvať do 29. 5. 2023.
Na hlavnej stanici v Bratislave bude podľa možnosti zabezpečené čakanie prípojného vlaku R 615 ZEMPLÍN (Bratislava hl. st. 22:57 – Humenné 6:33) smer Košice – Humenné.
Všetkých cestujúcim sa za komplikácie spojené s vlakovou dopravou ospravedlňujeme.
Železničná infraštruktúra v Rakúsku je poškodená kvôli zosuvu pôdy vplyvom silných dažďov Zdroj FB Der Eisenbahner.
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK od 11. decembra 2022 realizuje priemerne 1 763 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 269 ostatných diaľkových vlakov a 1 486 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 721 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 935 kilometroch tratí na Slovensku.