- Ponuka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pre Nitriansky samosprávny kraj od 11. decembra 2022
Dôležité zmeny:
- Zavedenie 14 párov denných priamych vlakov kategórie Os a REX na linke Nové Zámky – Nitra – Trnava a pridanie posilových vlakov pre študentov do Nitry.
- Zavedenie pásmovej dopravnej obsluhy na linke Nové Zámky – Bratislava s pásmovou stanicou Galanta, ktorá ušetrí cestujúcim počas pracovných dní až do 17 minút.
- Vytvorenie prípojov v stanici Nové Zámky z Levíc do Bratislavy, Komárna a Štúrova.
Linka Bratislava – Galanta – Nové Zámky – Štúrovo (trať 130), linka S 60 IDS BK
- Zavedenie pásmovej dopravnej obsluhy na linke Nové Zámky – Galanta – Bratislava.
- Zavedenie celodennej 2-hodinovej obsluhy vlakmi REX na úseku Nové Zámky – Bratislava hl. st. a v čase dopravnej špičky v hodinovom intervale (12 párov vlakov REX). Uvedené vlaky budú počas pracovných dní v režime pásmovej obsluhy v úseku Nové Zámky – Galanta zastavovať ako vlaky kategórie Os.
- Na úseku Galanta – Bratislava hl. st. bude zavedený denný hodinový systém obsluhy vlakmi Os (19 párov vlakov), ktorý bude počas pracovných dní v čase dopravnej špičky zahustený na 30-minútový (7 párov vlakov).
- Zmena koncepcie prinesie zrýchlenie dopravy pre viaceré skupiny denných cestujúcich na tomto úseku do 17 minút počas pracovných dní oproti súčasnému cestovnému poriadku.
- Dochádza k zrušeniu priamej linky (S 65) Senec – Bratislava-Petržalka. Spojenie smer Bratislava-Petržalka bude možné s prestupom.
- Na úseku Nové Zámky – Štúrovo zostáva zachovaný rozsah aj režim dopravy (priame spojenie Štúrovo – Nové Zámky – Komárno).
- Všetky regionálne vlaky budú na tejto linke obsluhované modernými poschodovými jednotkami.
Linka Bratislava – Dunajská Streda – Komárno (trať 131), linka S 70 IDS BK
- Na linke Bratislava – Komárno je v úseku Bratislava – Dunajská Streda zabezpečený základný hodinový takt vlakov, ktorý je v čase dopravnej špičky na úseku linky S 70 Bratislava – Kvetoslavov doplnený do 30-minútového taktu. Na úseku Dunajská Streda – Komárno je zabezpečený základný 2-hodinový takt vlakov doplnený v čase dopravnej špičky na hodinový takt.
- Nad rámec uvedenej ponuky budú na linke Bratislava – Komárno (cieľová stanica Bratislava-Nové Mesto) počas pracovných dní v čase dopravnej špičky vedené 3 páry vlakov REX.
Linka Nové Zámky – Komárno (trať 135)
- Na úseku Nové Zámky – Komárno zostane zachovaný rozsah aj režim dopravy (priame spojenie Komárno – Nové Zámky – Štúrovo).
- Všetky regionálne vlaky budú na tejto linke obsluhované modernými poschodovými jednotkami.
Linka Nové Zámky – Nitra – Topoľčany – Prievidza (trať 140)
- Zavedenie 14 párov priamych vlakov Nové Zámky – Nitra – Trnava kategórie Os a REX.
- Na úseku Nitra – Nové Zámky bude zvýšený rozsah dopravy na 16 párov vlakov:
- oproti súčasnému cestovnému poriadku bude pridaný jeden pár vlakov pre študentov.
- Na úseku Nitra – Topoľčany bude zvýšený rozsah dopravy na 14 párov vlakov. Denné 2-hodinové rozloženie vlakov bude v čase dopravnej špičky zahustené v pracovné dni do hodinových intervalov.
- V ŽST Nitra ostávajú zachované prípoje na smery Nové Zámky, Topoľčany a Trnava.
- Všetky regionálne vlaky budú na tejto linke obsluhované modernými motorovými jednotkami.
Linka Nitra – Hlohovec – Leopoldov – (Trnava) (trať 141)
- Zostane zachovaný súčasný celodenný hodinový systém vedenia vlakov kategórie Os a REX, denne v taktovom režime medzi Trnavou a Nitrou. Tieto vlaky budú predĺžené do/z Nových Zámkov a cestujúci budú môcť cestovať bez prestupu v stanici Nitra.
- V ŽST Leopoldov budú od regionálnych vlakov prestupné nadväznosti na linky diaľkovej dopravy Bratislava – Trenčín – Žilina.
- Všetky regionálne vlaky budú na tejto linke obsluhované modernými motorovými jednotkami.
Linka Nové Zámky – Levice (trať 150)
- Vedenie vlakov denne v 2-hodinovom režime, v čase dopravnej špičky počas pracovných dní zahustených hodinovo.
- Rozšírenie dopravy na 10 párov vlakov (pridanie jedného páru vlakov počas dopoludnia na vyplnenie 2-hodinového intervalu počas dopravného sedla na úseku Nové Zámky – Levice a pridanie jedného páru vlakov počas popoludňajšej dopravnej špičky medzi 13:00 a 14:00 do hodinového intervalu).
- Pridanie 4 párov vlakov na úseku Nové Zámky – Šurany (na celodenný návoz cestujúcich) na prestupné nadväznosti na linky diaľkovej dopravy Bratislava – Levice – Zvolen – Banská Bystrica.
- Vytvorenie prípojov v ŽST Nové Zámky na vlaky smer Bratislava, Komárno a Štúrovo.
Linka Levice – Zvolen (trať 150)
- Vedenie vlakov v pracovných dňoch v 120-minútovom intervale, počas víkendov vedenie 4 párov vlakov.
- Posuny trás vlakov sú vyvolané zmenami vo vedení vlakov diaľkovej dopravy a predĺžením doby jazdy v úseku Hr. Beňadik – Nová Baňa o 6 minút na základe rozhodnutia manažéra infraštruktúry Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).
Linka Nové Zámky – Zlaté Moravce (trať 151)
- Na úseku Nové Zámky – Zlaté Moravce zostáva zachovaný rozsah a režim dopravy.
- Na traťovom úseku je zavedený samoobslužný výpravný systém (SVS), čo znamená, že cestujúci nastupuje do vlaku s platným cestovným lístkom a v prípade papierového cestovného dokladu si ho označí v označovači. Lístky je možné zakúpiť si v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK, prostredníctvom SMS, mobilnej aplikácie Ideme vlakom, e-shopu ZSSK na www.zssk.sk, prípadne u rušňovodiča. Viac informácií o SVS nájdete na → https://www.zssk.sk/samoobsluzny-vypravny-system-svs/.
Linka Štúrovo – Levice (trať 152)
- Vedenie vlakov v pracovných dňoch v 2-hodinovom intervale.
- V pracovných dňoch doprava posilnená o 2 páry vlakov.
- V Štúrove budú od regionálnych vlakov prestupné nadväznosti na linky diaľkovej dopravy Budapešť – Bratislava – Praha.
- V stanici Čata budú prestupné nadväznosti na linku Čata – Šahy – Zvolen.
- Na traťovom úseku je zavedený samoobslužný výpravný systém (SVS), čo znamená, že cestujúci nastupuje do vlaku s platným cestovným lístkom a v prípade papierového cestovného dokladu si ho označí v označovači. Lístky je možné zakúpiť si v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK, prostredníctvom SMS, mobilnej aplikácie Ideme vlakom, e-shopu ZSSK na www.zssk.sk, prípadne u rušňovodiča. Viac informácií o SVS nájdete na → https://www.zssk.sk/samoobsluzny-vypravny-system-svs/.
Linka Čata – Šahy – Dudince – Zvolen (trať 153)
- Vedenie priamych vlakov Čata – Šahy – Zvolen (4 páry počas pracovných dní).
- Na základe objednávky objednávateľa dopravných výkonov Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky (MDV SR) bude dopravná obsluha na traťovom úseku Čata – Šahy zabezpečená len počas pracovných dní.
- Na traťovom úseku je zavedený samoobslužný výpravný systém (SVS), čo znamená, že cestujúci nastupuje do vlaku s platným cestovným lístkom a v prípade papierového cestovného dokladu si ho označí v označovači. Lístky je možné zakúpiť si v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK, prostredníctvom SMS, mobilnej aplikácie Ideme vlakom, e-shopu ZSSK na www.zssk.sk, prípadne u rušňovodiča. Viac informácií o SVS nájdete na → https://www.zssk.sk/samoobsluzny-vypravny-system-svs/.
ZSSK v Nitrianskom samosprávnom kraji:
- zastavuje v 102 staniciach/zastávkach,
- prevádzkuje dopravu na viac než 419 km železničných tratí.
Presné a aktuálne časy odchodov a príchodov a vlakov nájdete na www.zssk.sk.
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK od 12. júna 2022 realizuje priemerne 1 631 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 246 ostatných diaľkových vlakov a 1 377 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 726 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 935 kilometroch tratí na Slovensku.