BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko mení pravidlá nastupovania a predaja lístkov priamo vo vlaku na troch lokálnych trasách Trnava – Kúty, Čadca – Makov, Humenné – Stakčín. Do vlakov bude po novom potrebné nastupovať už s platným cestovným lístkom. Cestujúci si ho môžu zabezpečiť v pokladniciach, cez internet alebo pomocou SMS. Možnosť využiť mobilný telefón na získanie lístka majú cestujúci vo všetkých staniciach a zastávkach (aj na miestach, kde nie sú pokladnice otvorené). Nakupovanie lístka až priamo vo vlaku bude spojené s prirážkou 5 €. Bez tejto vyššej prirážky bude možné si lístok vo vlaku zabezpečiť len vo vymedzenom priestore – vo vozni označenom oranžovou nálepkou PREDAJ CESTOVNÝCH LÍSTKOV. Obvykle ide o priestor v strednej časti súpravy. V prípade nástupu v stanici, kde nie je zabezpečený predaj lístkov, sa dajú vo vozni označenom uvedenou nálepkou zakúpiť bez akejkoľvek prirážky. V prípade nástupu v stanici s otvorenou pokladnicou prirážka predstavuje 1,50 € k platenému lístku alebo 3 € k lístku na bezplatnú prepravu. Pravidlo nástupu do označeného vozňa bez lístka sa nebude týkať seniorov nad 70 rokov, osôb s preukazmi ŤZP a ŤZP-S, cestujúcich s kočíkmi s dieťaťom (ak nastupujú do priestoru na prepravu kočíkov) a bicyklami (ak nastupujú do priestoru s držiakmi na bicykle). Zmena je účinná od mája 2016, v plnej miere sa bude uplatňovať od 15. mája (platí 15-dňové prechodné obdobie zamerané na upozorňovanie cestujúcich na zmenu pravidiel). Nové pravidlá sa dotýkajú len troch lokálnych liniek, kde majú cestujúci možnosť zabezpečiť si SMS lístok. Orientácia cestujúcich pri nastupovaní do vlakov je podporená nálepkami na dverách súprav. Uvádzajú, kde možno nastupovať aj bez lístkov a kde len s platným lístkom získaným pred vstupom do vlaku.
Vo vozni označenom takouto nálepkou (obvykle v strede súpravy)
Do takto označených dverí je možné nastúpiť len s platným lístkom:
Vo vozni označenom takouto nálepkou (obvykle v strede súpravy)
je možné zakúpiť si cestovný lístok bez prirážky 5 €:
-
Viac informácií zobrazíte kliknutím.
(Ak využívate mobilnú verziu webu, prejdite prosím pred kliknutím na plnú verziu webu pomocou tlačidla Plná verzia. Tlačidlo sa nachádza v spodnej časti vpravo.)
Všetky informácie o osobnej železničnej doprave:
nepretržite Kontaktné centrum 18 188, alebo +421 2448 58 188 ( pri volaniach zo zahraničia)
zákaznícke centrá v 12 mestách alebo osobné pokladnice v staniciach
www.slovakrail.sk alebo www.facebook.com/slovakrail, info@slovakrail.sk Aktuálnu polohu vlakov cestujúci nájdu aj na stránke ŽSR:
http://tis.zsr.sk/elis/pohybvlaku-iframe
Odbor komunikácie
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK)
Rožňavská 1
832 72 Bratislava 3
www.slovakrail.sk