Po bratislavskej MHD a SAD obmedzí počas lockdownu dopravu na linke Senec – Bratislava-Petržalka aj ZSSK

11. 01. 2021

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) upozorňuje cestujúcich, že je nútená obmedziť dopravu na linke Senec – Bratislava-Petržalka, a to najmä z nasledovných dôvodov:

  • aktuálna vyťaženosť vlakov ZSSK
  • pokračujúci lockdown a online výučba na všetkých typoch škôl
  • zvýšená chorobnosť a karantény odborného vlakového personálu

S cieľom spoľahlivého plnenia grafikonu vlakovej dopravy a minimalizovania negatívnych vplyvov na obyvateľov sa obmedzenie dopravy dotkne 28 osobných vlakov (Os) na linke Senec – Bratislava-Petržalka už od zajtra, t. j. v období od 12. 1. 2021 až do zlepšenia pandemickej situácie.

Aj po realizácii opatrení ostane na traťovom úseku Bratislava – Šaľa – Nové Zámky (platí aj pre spojenie Bratislavy so Sencom) počas lockdownu zabezpečený minimálne 1-hodinový takt vlakov prímestskej dopravy (vlaky kategórie Os), v čase dopravnej špičky pri kombinácii prímestských vlakov kategórie Os a REX bude posilnený na polhodinový takt. Vlaky prímestskej dopravy nebudú zo smeru Senec v 1-hodinovom takte obsluhovať železničnú stanicu Bratislava-Nové Mesto a dočasne bude pozastavená dopravná obsluha v úseku Bratislava-Nové Mesto – Bratislava-Petržalka (ostane tu jeden pár Os).

Vyťaženie odrieknutých vlakov sa tento rok pohybovalo na úrovni 10 – 30 %. To je asi polovica vyťaženosti v porovnaní s rokom 2019.

Zároveň, aktuálne kvôli problémom s koronavírusom chýba na západnom Slovensku cca 70 rušňovodičov (choroba, resp. karanténa). ZSSK by aj preto veľmi privítala, ak by boli viaceré profesie v ZSSK (vrátane rušňovodičov a vlakvedúcich) zaradené už do druhej vlny očkovania, keďže od ich práce doslova závisia tisícky pracujúcich a študentov, no ich odbornosť znemožňuje zamestnávateľovi nahradiť ich v krátkom čase iným personálom. Aktuálne je väčšina z týchto zamestnancov zaradená pre očkovanie proti COVID-19 až v poslednej 4. skupine.


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 13. decembra 2020 realizuje priemerne 1 576 vlakov denne, z toho 234 diaľkových vlakov a 1 342 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 734 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 3 073 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content