Stanovisko k nepravdivým informáciám o rebrandingu – vlaky ZSSK nechcela a ani nechce premaľovať

03. 02. 2017
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) začala na konci minulého roka používať aj označenie „Národný dopravca“. K tomuto kroku dospela nielen z dôvodu potreby diferenciácie značky ZSSK vo sfére železničnej dopravy, teda odlíšiť sa od ZSSK Cargo a ŽSR, s ktorými je mnohokrát zamieňaná, ale aj z potreby zdôrazniť svoju rolu v segmente železničnej dopravy. Úlohou ZSSK je nielen dopravovať ľudí na tratiach, ktoré sú komerčne zaujímavé, ale vykonáva tiež dôležitú funkciu vo verejnom záujme na základe zmluvy so štátom. Denne vypraví v priemere 1445 vlakov. K oficiálnej zmene názvu spoločnosti nedošlo, ten stále ostáva rovnaký. Jediná zmena nastala v logu, pribudol text NÁRODNÝ DOPRAVCA. ZSSK v najbližšej dobe neplánuje väčšiu zmenu svojej korporátnej identity, nanajvýš jednoduchú aktualizáciu niektorých materiálov ako sú napríklad emailové podpisy, či hlavičkové papiere, vývesky, a podobne. Registrácia výrazu „Národný dopravca“ na Úrade priemyselného vlastníctva SR vyplýva z odporučení právneho oddelenia spoločnosti. Jeho doplnenie do materiálov (a na ďalšie nosiče) používaných našou spoločnosťou bude prebiehať v horizonte niekoľkých rokov a postupne. Radi by sme vyvrátili nepravdy o premaľovávaní vlakov, resp. nákladnom rebrandingu celej spoločnosti. O takýchto veciach sme nikdy nehovorili, ani o nich neuvažovali. Rolu „corporate identity“ nepodceňujeme, no prioritu kladieme skôr na modernizáciu našich služieb a využívaných technológií a dopravnej techniky. Do dnešného dňa boli náklady súvisiace s doplnením textu do loga nasledovné:

  • 332,00 EUR Registrácia na úrade priemyselného vlastníctva (2 farby)
  • 209,50 EUR Nálepky NÁRODNÝ DOPRAVCA na označenie vozňov
  • 290,60 EUR Magnetické označenie NÁRODNÝ DOPRAVCA na označenie vozňov
  • 0,00 EUR doplnenie textu do loga

Suma celkovo: 832,10 EUR Celkovo sme označením „Národný dopravca“ označili 22 vozňov a 3 rušne. Doplnenie nového loga do materiálov (a na ďalšie nosiče) používaných našou spoločnosťou bude prebiehať v horizonte niekoľkých rokov a postupne. V súčasnosti sa nové logo používa len na novo vyprodukované materiály. Dnes neplánujeme ani zmenu uniforiem, cestovných lístkov či pečiatok a už vôbec nie premaľovávanie rušňov či vozňov. *****
O Železničnej spoločnosti Slovensko:
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK)
 zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od polovice decembra 2016 realizuje priemerne 1445 vlakov denne. Z toho 203 diaľkových vlakov, 1242 regionálnych a prímestských spojov, zastavuje na 690 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2800 kilometroch tratí na Slovensku. Hovorca a riaditeľ Odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. 
Tomáš Kováč
, Rožňavská 1, 832 72 Bratislava 3
e-mail: hovorca@slovakrail.skkovac.tomas@slovakrail.sk Informácie o osobnej železničnej doprave:
Kontaktné centrum 18 188
, alebo +421 2448 58 188 (zo zahraničia)
www.slovakrail.sk alebo www.facebook.com/slovakrailinfo@slovakrail.sk 
Aktuálna poloha vlakov: http://tis.zsr.sk/elis/pohybvlaku-iframe
Skip to content