BRATISLAVA – Vlaky InterCity budú od 1. februára spájať
Bratislavu a Košice už štyrikrát denne. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) plní svoj sľub verejnosti a posilňuje dopravu na hlavnom železničnom ťahu po odchode súkromného dopravcu RegioJet. Tri páry nových vlakov InterCity zastavia aj v Trenčíne, Liptovskom Mikuláši, Spišskej Novej Vsi a v ďalších staniciach, ktoré obsluhoval konkurent. Štvrtý pár ZSSK ponecháva ako expresné spojenie, ktoré bude stáť na doterajších piatich zastávkách s jazdným časom 4 hodiny 42 minút. Vlaky InterCity budú naďalej premávať
bez štátnych dotácií. Cestovné z hlavného mesta do metropoly východu zostáva nezmenené – začína sa od 15,90 €. „Náhle rozhodnutie súkromného dopravcu nás postavilo pred úlohu vo veľmi krátkom čase zabezpečiť spojenie desaťtisícom cestujúcich. Znamená to zásah do ekonomického modelu IC vlakov. Nové komerčné vlaky budeme denne monitorovať, vyhodnocovať ich efektívnosť a do druhej zmeny cestovného poriadku v júni tohto roka rozhodneme o ďalšom postupe,“ hovorí podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky Patrik Horný. Vo vlakoch InterCity cestujúcim zostanú služby, na ktoré sú od ich zavedenia zvyknutí. V 1. triede si môžu vybrať
bezplatne kávu alebo čaj, noviny, balenú vodu a k internetovému spiatočnému lístku rezervovať
bezplatné parkovanie v Bratislave, Žiline, Poprade alebo v Košiciach. Pre cestujúcich v 2. triede je k dispozícii balená voda a tlač. V každom vlaku InterCity bude ZSSK naďalej zaraďovať reštauračný vozeň s jedlami z čerstvých surovín a vozeň s kupé pre deti a imobilných cestujúcich. V celom vlaku bude k dispozícii bezplatné WiFi a elektrické zásuvky. Všetky štyri páry IC vlakov odvezú na zrekonštruovaných častiach trasy cestujúcich maximálnou možnou rýchlosťou
160 kilometrov za hodinu. Nie každé nové vlakové spojenie kopíruje cestovný poriadok súkromného dopravcu. „Tam, kde nám súkromný dopravca neuvoľnil trasu, sme boli nútení hľadať inú časovú polohu,“ uvádza člen predstavenstva ZSSK a riaditeľ úseku obchodu Karol Martinček. „Pokiaľ ide o rýchlosť, ešte tento rok sa chceme dostať s najrýchlejším spojením na trase Bratislava-Košice na čas 4:30. Veríme, že takáto rýchlosť najbezpečnejšej a najekologickejšej formy dopravy pomôže cestujúcim v autobusoch a autách vyskúšať aj naše služby,“ zdôrazňuje Martinček. ZSSK obnovila vlaky InterCity 11. decembra 2016. V súčasnosti spájajú Bratislavu a Košice dvakrát denne. „Za hospodárenie vlakov nesieme naďalej plnú zodpovednosť. Našou ambíciou zostáva dostať tieto vlaky do pozitívneho účtovného hospodárskeho výsledku,“ hovorí podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky Patrik Horný a dodáva: „Ekonomiku vlakov budeme pozorne sledovať a v prípade nedostatočného vyťaženia sme pripravení prijať zodpovedajúce opatrenia.“
Cestovný poriadok vlakov InterCity od 1. februára 2017
- odchody z Bratislavy do Košíc: 5:33, 11:33, 15:47*, 17:33
- odchody z Košíc do Bratislavy: 5:16, 7:31* (v nedeľu 9:31*), 11:16, 17:16
- zastávky: Bratislava hl. st., Trnava, Trenčín, Žilina, Vrútky, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Štrba, Poprad-Tatry, Spišská Nová Ves, Kysak, Košice.
*InterCity (BA-KE 4:42)
- Expresné spojenie o 15:47 z Bratislavy a o 7:31 (v nedeľu 9:31) z Košíc bude stáť len v Bratislave, Trnave, Žiline, Poprade-Tatry, Kysaku a v Košiciach s jazdným časom 4 hodiny 42 minút
Kompletný cestovný poriadok nájdete TU! (Ak využívate mobilnú verziu webu, prejdite prosím pred kliknutím na plnú verziu. Kliknutím zobrazíte návod.) Hovorca a riaditeľ odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s.
Tomáš Kováč, Rožňavská 1, 832 72 Bratislava 3
e-mail: hovorca@slovakrail.sk *****
O Železničnej spoločnosti Slovensko:
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).