REAKCIA NA TLAČOVÉ KONFERENCIE POLITICKÝCH STRÁN O ZSSK
19. 09. 2018
AktualityREAKCIA NA TLAČOVÉ KONFERENCIE POLITICKÝCH STRÁN O ZSSK
BRATISLAVA – Tvrdenia OĽANO vyplývajú zo zlej vôle a snahy zneužiť situácie po nedávnych mimoriadnych udalostiach na železnici.
Je nepríjemné, hlavne pre cestujúcu verejnosť, že sa havarijné situácie stali. Samozrejme ich intenzívne vyšetrujeme a robíme opatrenia na zvýšenie našej reakcieschopnosti.
Paradoxom je, že na tlačovej konferencii páni Marosz a Kubáček na troch grafoch prezentovali dva úspechy súčasného manažmentu ZSSK (ktorý nastúpil v strede roka 2016) – pozri obrázok: znižovanie straty a rast tržieb. Pán Kubáček zamlčal okrem iného fakt, že od roku 2014 vzrástol počet prepravených pasažierov o viac ako 50 % a ZSSK tento nárast zvláda s rovnakým počtom zamestnancov.
Takisto, že preprava pasažierov zadarmo jednoznačne vedie v prvej fáze k úbytku tržieb, a tým k potrebe vyššej kompenzácie nákladov zo strany štátu, je známa skutočnosť a bola komunikovaná v minulých obdobiach aj zo strany ZSSK. Na druhej strane, náklady ZSSK nerastú adekvátne k rastu prepravených osôb a maximálne kopírujú hranicu inflácie a všeobecného nárastu cien hlavne v energiách a v platoch zamestnancom, ktorí roky dostávali plat pod priemerom Slovenska.
Tvrdenia o zlom hospodárení v železniciach sú politicky motivované snahou bývalých úradníkov ministerstva (ktorí súčasný systém nastavovali) vrátiť sa na svoje posty, preto debaty o neodbornosti manažmentov sú nedôstojné a neobstoja. Za našu spoločnosť podotýkame, že predseda predstavenstva má desaťročnú prax z pôsobenia v železničnom prostredí. Práca vo vedení firmy zamestnávajúcej takmer 6 000 ľudí si vyžaduje manažérske schopnosti a poznanie prostredia. A nie schopnosť vlastnoručne opraviť vlak.
Bezplatná preprava bola sociálne motivovaným politickým rozhodnutím, snahou podporiť mobilitu a my vnímame aj jeho ekologický rozmer, keď sa tak podporil životnému prostrediu najpriateľskejší spôsob prepravy. Tento krok bol z pohľadu koľajovej dopravy veľkým krokom vpred a privítal ho každý železničiar.
Z pohľadu ekonomiky má súčasný manažment nespochybniteľné zásluhy na:
znižovaní straty spoločnosti (2015: -5 889 tis. EUR; 2017: -4 045 tis. EUR)
znižovaní dotačnej náročnosti na prepravenú osobu a osobokilometer (2014: 0,093 EUR/osobokm; 2017: 0,069 EUR/osobokm)
zvládnutí nárastu obsadenosti vlakov až na 35 %, čo predstavuje špičku v regióne
ZSSK prepravila v roku 2017 celkovo 72,5 milióna cestujúcich, čo je nárast oproti roku 2016 až 10,50 % a až 26,50 % v porovnaní s rokom 2015 s tým istým počtom zamestnancov a v tom istom nevyhovujúcom pracovnom prostredí. V porovnaní s obdobím pred zavedením bezplatnej prepravy sa počet našich zákazníkov zvýšil o 53,3 % (rok 2014 – 47,3 mil. cestujúcich).
Celkové využitie ponúkanej kapacity, vyčíslené v počte cestujúcich na jedno ponúkané sedadlo, sa oproti roku 2016 zvýšilo o 11,1 %, a tým je ZSSK na špici medzi okolitými štátmi.
ZSSK išla do výzvy a navýšila výkony oproti roku 2015 o ďalších cca 7,5 %, taktiež s rovnakým počtom pracovníkov, ale s menšou potrebou vozidiel, na ktoré sa teraz sústreďuje opravárenská kapacita firmy. Celková transformácia firmy toto umožňuje a popri tom je jednoznačná línia, ktorú neprekročíme, a to je bezpečnosť cestujúcich.
Tomáš Kováč riaditeľ odboru komunikácie a hovorca
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. odbor komunikácie Rožňavská 1 | 832 72 Bratislava 3 | Slovenská republika tel.: +421220297015| mobil: +421904875396 e-mail: hovorca@slovakrail.sk|kovac.tomas@slovakrail.sk
ZSSKzabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK od 10. júna 2018 realizuje priemerne 1497 vlakov denne, z toho 221 diaľkových vlakov a 1276 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje na 698 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2835 kilometroch tratí na Slovensku.
Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.