AKTUALIZOVANÉ 15. 5. 2025
BRATISLAVA – V súvislosti s mimoriadnou udalosťou v Poprade (poškodenie mosta), ktorá sa stala v stredu 14. mája v skorých ranných hodinách, Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) prijala viaceré opatrenia, aby čo najviac uľahčila cestovanie.
Čo s cestovnými dokladmi na vlak?
- Neodcestovali ste alebo ste išli len časť trasy? V tom prípade môžete vrátiť cestovný lístok (aj s poplatkom za servis) na akejkoľvek pokladnici ZSSK bez sankcie.
- Cestovali ste náhradným autobusom (NAD)? V tom prípade už nie je možné lístok vrátiť – lístok sa považuje za využitý.
- Ak máte miestenku na iný vlak, akým už cestujete, ale na rovnakej trase (napríklad: miestenka na vlak o 14-tej, ale kvôli výluke idete vlakom o 16-tej), bude uznaná.
- Miestenka v povinne miestenkovej časti je stále potrebná.
Aj napriek obmedzeniam ZSSK odporúča využiť severnú trasu cez Žilinu a Poprad. V úseku Poprad-Tatry – Spišská Nová Ves zabezpečujeme kyvadlovú náhradnú autobusovú dopravu (NAD) každých 10 minút v oboch smeroch.
Upozorňujeme cestujúcich:
- Nadväznosť autobusov na vlaky nie je garantovaná.
- Miestenky nemusia zodpovedať radeným vozňom.
- Sankcia za cestu bez miestenky sa neuplatňuje.
- Miestenka však zostáva výhodou – cestujúci s rezerváciou majú prednosť pri obsadení miest.
- Jazdné časy sú ovplyvnené a môžu sa meniť.
- Cestovné lístky uznávame aj v iných spojoch, než na ktoré boli pôvodne zakúpené.
Regióny a výnimky:
- Prímestská doprava je vedená vlakom na úseku Košice – Vydrník a ako NAD v úseku Vydrník – Svit (nie sú obsluhované zastávky Spišský Štiavnik a Gánovce).
- Prípoje z Popradu smer Liptovský Mikuláš v regionálnej doprave nebudú zabezpečené
Nočné spoje:
- Autovlaky a nočné vlaky z Bratislavy do Popradu budú končiť v Poprade, pričom z Popradu do Spišskej Novej Vsi pôjde autobus NAD a ďalej do Košíc pôjde náhradná súprava.
- Cestujúci, ktorí chcú cestovať vlakom EC 240 KOŠICAN do Prahy: z Košíc pôjdu vlakom Ex 622, v úseku Spišská Nová Ves – Poprad pôjdu NAD, pričom v Poprade ich vlak EC 240 počká (očakávané meškanie EC vlaku cca 60 min).
Južná trasa cez Zvolen je v súčasnosti menej komfortná – vyžaduje až päť prestupov, z toho dva na náhradnú autobusovú dopravu. Trasa vedie:
- vlakom z Bratislavy do Šale,
- autobusom do Novej Bane,
- vlakom do Zvolena,
- vlakom (Gemeran) do Lučenca,
- autobusom do Fiľakova,
- vlakom do Košíc.
ZSSK momentálne neplánuje zaviesť priame dočasné spojenie Bratislava – Košice bez prestupu, vzhľadom na rozsah výluk a kapacitné obmedzenia. Cestovanie cez Maďarsko neodporúčame, keďže neexistuje zmysluplná alternatíva, ktorá by bola pre cestujúcich výhodnejšia z hľadiska ceny, času aj prestupov.
Prosíme o trpezlivosť a pochopenie. ZSSK robí všetko pre to, aby boli dopady na cestujúcich čo najmenšie. Situáciu riešime v úzkej spolupráci so Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) ako manažérom infraštruktúry a Slovenskou správou ciest (SSC) ako investorom stavebných prác, pokiaľ ide o poškodený most.
Odporúčame sledovať aktuálne informácie:
- na našej stránke,
- na profiloch sociálnych sietí ZSSK (Facebook: IDeme vlakom ZSSK, Threads: IDeme vlakom, X (bývalý Twitter): IDeme vlakom, Mastodon: ZSSK Mimoriadne, Telegram: Telegram: Contact @idemevlakom, Web ZSSK: Výluky – ZSSK)
- alebo kontaktujte Kontaktné centrum ZSSK (na čísle 18 188) cez chat na webe www.zssk.sk alebo cez Whatsapp na čísle +421 2448 581 88.
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK realizuje priemerne denne 1 818 vlakov, z toho v diaľkovej doprave 428 vlakov a v prímestskej a regionálnej doprave 1 390 vlakov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 872 kilometroch tratí na Slovensku.