75 vlakov poteší Bratislavu, Trnavu, Tatry i Žilinu
05. 06. 2018
Aktuality75 vlakov poteší Bratislavu, Trnavu, Tatry i Žilinu
Obyvateľom Bratislavského a Trnavského kraja pribudne celkom 56 nových vlakov
Pravidelný hodinový takt zabezpečia v Žilinskom kraji 3 nové vlaky
Návštevníci Vysokých Tatier určite ocenia 16 nových posilových vlakov
ZSSK zvládne posilnenie spojov s existujúcou technikou, efektivita spoločnosti sa naďalej zvyšuje
BRATISLAVA – V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie a bez stresov, Žilinský kraj bude mať zabezpečený hodinový takt prímestských vlakov a návštevníkov Vysokých Tatier potešia letné posilové vlaky.
Posilnenie vlakových spojení v okolí kľúčových miest bolo pre tento manažment prioritou od samého začiatku. Technická príprava trvala viac ako jeden rok. Nový GVD už od decembra pracuje so zrýchlenými rýchlikmi a zaradené boli aj priame vlaky medzi východoslovenskými centrami Košice a Prešov. K týmto spojom teraz pribudne zásadné posilnenie v okolí Bratislavy, Trnavy a našej najnavštevovanejšej turistickej oblasti Tatier. A to všetko bez zvyšovania počtu zamestnancov a len efektívnejším využitím techniky ZSSK.
ZSSK v novom GVD spoločne s Ministerstvom dopravy a výstavby SR zavádza 56 nových vlakov na dvoch linkách Bratislava-Nové Mesto – Trnava a Bratislava-Petržalka – Bratislava-Nové Mesto – Senec a ponúka tak kapacitu až takmer 17-tisíc nových miest. Medzi hlavným mestom a Trnavou bude premávať 27 nových vlakov a medzi Bratislavou a Sencom to bude 29 nových vlakov, pričom každý nový vypravený vlak ponúkne cestujúcim približne 300 miest na sedenie. Na oboch linkách vzniká zavedením nových vlakov celodenný 30-minútový interval osobných vlakov a medzi bratislavskými stanicami Nové Mesto a Petržalka dochádza k zavedeniu mestskej železničnej dopravy. Cestujúci zo Senca budú môcť navyše prestúpiť v staniciach Bratislava-Nové Mesto alebo Bratislava predmestie na nové vlaky v smere do Trnavy.
„Do Bratislavy dochádza v priemere 130-tisíc cestujúcich denne a v rannej špičke sa autom zo Senca či Pezinka nedostanete do centra skôr ako za 40 – 90 minút. Vlakom sa dopravíte do hlavného mesta rýchlejšie – z Pezinka za 22 minút, zo Senca do 28 minút a z Trnavy za maximálne 46 minút. Vytvorili sme tiež dve nové vlakové centrá. Z Nového Mesta môžu cestujúci ľahšie pokračovať napríklad do Ružinova, na Zlaté Piesky či smerom na Avion a výhodou je aj zastávka Petržalka, ktorá na Prístavnom moste po šiestich rokoch znovu využíva koľaje pre osobnú dopravu,” hovorí Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.
Nové vlakové spojenia potešia aj obyvateľov Kysúc. Na trati medzi Žilinou a Čadcou budú v dopoludňajších hodinách počas pracovných dní premávať tri nové prímestské osobné vlaky. Tieto novozavedené vlaky vytvoria so súčasne existujúcimi spojeniami pravidelný hodinový takt, ktorý tvorí základný pilier pre vybudovanie integrovaného dopravného systému v budúcom období. Navyše sa cestujúci vyhnú kolónam, ktoré vznikajú v súvislosti s výstavbou diaľnice D3.
Národný dopravca myslí aj na Tatrancov a turistov. Vo Vysokých Tatrách bude zavedených dohromady 16 posilových vlakov, ktoré budú premávať na tratiach Tatranských elektrických železníc (tzv. električky) a Ozubnicovej železnice (tzv. zubačka). Dva vlaky medzi Starým Smokovcom a Tatranskou Lomnicou budú v čase letných prázdnin jazdiť denne (30. jún – 2. september 2018). Desať vlakov medzi Štrbou a Štrbským Plesom a štyri vlaky medzi Štrbským Plesom a stanicou Poprad-Tatry budú v termíne od 30. 6. do 2. 9. 2018 premávať denne a v období 16. 6. – 24. 6. a 8. 9. – 23. 9. 2018 pôjdu v sobotu a vo sviatok.
„Posilnenie dopravy je súčasťou dlhodobej vlastnej stratégie ZSSK čo najefektívnejšie využívať zverené prostriedky,“ vysvetľuje Patrik Horný, podpredseda predstavenstva zodpovedný za ekonomiku a informačný manažment ZSSK. „Nové vlaky budú využívať rušne, vozne a súpravy, ktoré už máme k dispozícii. Je dôležité povedať, že nie je nutné zvýšiť počet zamestnancov. Tým zásadne zlepšujeme efektivitu celej našej spoločnosti,“ dodáva Horný. Podrobné informácie týkajúce sa 2. zmeny Cestovného poriadku 2017/2018 nájdete na tomto linku.
Tomáš Kováč riaditeľ odboru komunikácie a hovorca
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. odbor komunikácie Rožňavská 1 | 832 72 Bratislava 3 | Slovenská republika tel.: +421220297015| mobil: +421904875396 e-mail: hovorca@slovakrail.sk|kovac.tomas@slovakrail.sk
ZSSKzabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK od 4. marca 2018 realizuje priemerne 1478 vlakov denne, z toho 222 diaľkových vlakov a 1256 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje na 698 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2835 kilometroch tratí na Slovensku.
Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.