#slusnevlakom

Cestovanie vlakmi je efektívne, pohodlné a ekologické. Každý deň vynakladáme obrovské úsilie, aby sa vo vlakoch cestovalo príjemne. Bez ohľaduplnosti našich zákazníkov je udržanie kultúrneho štandardu v našich vlakoch nemožné.

Vlak je verejný priestor a za úroveň cestovania sú zodpovední aj samotní cestujúci – od nákupu cestovného lístka, cez neporiadok, pri ktorom sa jednoducho poukazuje na to, že “SA TO SPRAVILO SAMO”.

K zvýšeniu komfortu cestovania nie je potrebné veľa. Stačí dodržiavať jednoduché zásady, aby sa príjemne cestovalo všetkým. Aj vďaka cestujúcim ideme #slusnevlakom.

OHĽADUPLNOSŤ

Cestujme zodpovedne

Buďme pozorní, chráňme seba i zdravie ostatných. Správajme sa ohľaduplne a miesta vyhradené pre seniorov či rodiny s deťmi uvoľnime bez vyzvania.

NERISKUJTE POKUTU

Bez lístka sa ani vlak nepohne

Za jazdu bez platného cestovného dokladu vám hrozí pokuta. Kúpte si ho ešte pred nástupom priamo cez mobil. Pohodlne a rýchlo, 24 hodín denne, 7 dní v týždni.

5 % EXTRA K VAŠIM PENIAZOM

Plaťte kreditom priamo v mobile, e-shope či pokladniciach a získajte 5 % bonus k vami vloženým prostriedkom. Pre využívanie platby kreditom sa prihláste alebo zaregistrujte v zákazníckom konte ZSSK ID.

Ak sa cestujúci vo vlakoch ZSSK (aj na tratiach so SVS) nepreukáže platným cestovným lístkom, zaplatí vo vlaku cestovné a sankciu za porušenie ustanovení Prepravného poriadku ZSSK nasledovne:

  • V hotovosti v danom vlaku bez zbytočného odkladu 30 EUR a príslušné cestovné.
  • Sankcia v plnej výše 50 EUR a obyčajné cestovné príslušnej triedy, ak nebolo cestovné a sankcia zaplatená bezodkladne vo vlaku.

ČISTOTA

Nevykladajme si nohy ani batožinu

Jedno aj druhé stálo predtým na zemi. Znečistenie možno nezbadáme hneď, no časom bude čoraz nápadnejšie. Nehovoriac o baktériách, medzi ktorými budú musieť sedieť naši spolucestujúci.

NEPORIADOK

Pozor na odrobinky, odpadky a žuvačky

Cestu vlakom si môžeme spríjemniť konzumovaním občerstvenia a potom sa stane, že svoje miesto nezanecháme v najlepšom stave. Myslime na cestujúcich, ktorí pristúpia po nás, a budú sedieť na tom istom sedadle.

HLUK

Telefonujme diskrétne

Aj tá najvtipnejšia príhoda, o ktorú sa delíme so známym cez telefón, môže obťažovať ostatných spolucestujúcich. Myslime na to a prispôsobme tomu hlasitosť telefonovania, počúvania hudby či sledovania videí.

VANDALIZMUS

Nepoškodzujme vlaky

Všetkým nám záleží na tom, aby sme žili v slušnom a kultúrnom prostredí. Správajme sa k vlakom ako k nášmu spoločnému majetku a neničme ich škrabancami, grafitmi ani ničením polepov.

TOALETY

Udržujme čistotu na WC

Sťažnosti na špinavé toalety patria medzi najčastejšie. ZSSK dbá na to, aby všade vládol poriadok. No najmä počas dlhších ciest je dôležité, aby sme čistotu na WC pomáhali udržiavať aj my cestujúci.

BEZPEČNOSŤ

Dbajme o bezpečnosť

Nebuďme ľahostajní voči tomu, čo sa deje okolo nás, a ak treba, neváhajme o tom oboznámiť sprievodcu. Dnes môžeme pomôcť niekomu my a zajtra môže niekto rovnakým spôsobom zase pomôcť nám.

PACH

Neobťažujme aromatickým jedlom

Aróma z jedla, ktoré konzumujeme vo vlaku, môže obťažovať spolucestujúcich. A nemusí to byť práve plesnivý syr či údená ryba. Myslime na to, prosím, pri balení na cestu, prípadne využime ponuku jedla v reštauračnom vozni.

STRATY A NÁLEZY

Dávajme si pozor na veci

V prípade straty čo najrýchlejšie informujte naše Kontaktné centrum 18 188. (Volanie na číslo 18 188 je spoplatnené vyššou tarifou a cena hovoru nepresiahne 0,30 €/min. Cena hovoru je určená podľa cenníka operátora, ktorého služby využívate.) Čím skôr nás o strate budete informovať, tým je šanca na úspech väčšia.

Správajme sa vo vlaku tak, aby sa príjemne cestovalo nielen nám, ale aj ostatným spolucestujúcim.

Skip to content