Odškodnenie vo vnútroštátnej preprave

Z prepravnej zmluvy uzatvorenej so Železničnou spoločnosťou Slovensko vám vznikajú práva a nároky, ktoré si môžete uplatniť.

Ak vlak, ktorým plánujete ísť, mešká 15 a viac minút, ide len po časti trasy alebo vôbec nejde, máte viacero práv. V pokladnici alebo vo vlaku si však prosím včas vyžiadajte potvrdenie o vzniku udalosti.

  • Ak nechcete cestovať: môžete v nástupnej, prestupnej alebo nácestnej stanici vrátiť váš cestovný lístok a zaplatené cestovné (respektíve neprecestovanú časť) dostanete späť bez uplatnenia sankcie za vrátenie cestovného alebo jeho časti,
  • ak chcete v ceste pokračovať: z nástupnej, prestupnej alebo nácestnej stanice vás prepravíme bez doplatku aj vlakom vyššieho druhu alebo vo vyššej vozňovej triede (vlakmi SC, EC a IC v prípade, že ide o posledné možné spojenie na docestovanie do cieľovej stanice),
  • ak sa chcete z cesty vrátiť: z prestupnej alebo nácestnej stanice vás najbližším vlakom bezplatne prepravíme späť do nástupnej stanice a na vašu žiadosť vám vrátime celé zaplatené cestovné,
  • v prípade meškania vlaku EC alebo SC nad 60 minút vraciame sumu zaplateného EC príplatku, pri vlaku SC sumu 2 €.
  • v prípade meškania IC vlaku na trase Bratislava – Košice sa riadime osobitnými pravidlami.
  • v prípade meškania počas vašej cesty vyvinieme úsilie na vhodné riešenie vzniknutej situácie spôsobenej meškaním. Takéto riešenie má prednosť pred individuálnym riešením cestujúceho. Pri meškaní alebo odrieknutí diaľkového vlaku vám oznámime dostupné možnosti na pokračovanie v ceste do cieľovej stanice do 100 minút od plánovaného času odchodu zmeškaného alebo odrieknutého vlaku. V opačnom prípade má cestujúci právo pokračovať v ceste iným verejným dopravným prostriedkom. Uhradíme vám nevyhnutné a primerané preukázané vzniknuté náklady. Potvrdenie o meškaní vlaku dostanete od vlakvedúceho meškajúceho vlaku alebo tiež v pokladniciach.

 

Nárok na náhradu škody je potrebné uplatniť si do 12 mesiacov od uplynutia platnosti cestovného lístka.  

Ak máte zakúpenú miestenku, lôžkový alebo ležadlový lístok, a napriek tomu vám nenájdeme miesto vo vlaku, máte nárok na sankciu za nepridelenie miesta vo vlaku označenom na miestenke, lôžkovom alebo ležadlovom lístku vo výške 10 €.

  • návratky alebo náhrady škody je možné uplatniť v ktorejkoľvek pokladnici Železničnej spoločnosti Slovensko (okrem zmluvných predajcov) alebo písomne na adrese:

 

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
Rožňavská 1 (pracovisko Žabotova 12)
832 72 Bratislava 3
reklamacie@slovakrail.sk

 

  • potrebné je uviesť meno, priezvisko, presnú adresu, predmet a dôvod podania, dodať originály cestovných lístkov, pri uplatnení náhrady škody treba uviesť aj dôvod podania žiadosti a predložiť oznámený vznik udalosti, doklad o poskytnutí prvej zdravotníckej pomoci, zaplatení úhrady za ubytovanie alebo použitie iného verejného dopravného prostriedku.

 

Podrobné ustanovenia nájdete v Prepravnom poriadku ZSSK.

Skip to content