So zákazníckym kontom ZSSK ID je cestovanie rýchle, jednoduché a šetrné k životnému prostrediu. ZSSK ID máte kedykoľvek k dispozícii v e-shope a mobilnej aplikácii Ideme vlakom, ale aj v pokladniciach, zákazníckych centrách či vlaku. Využívajte jeho benefity.

Vydajte sa na cestu k benefitom

  • Zaregistrujte sa vyplnením potrebných údajov vo formulári,
  • vytvorte si zákaznícke konto ZSSK ID,
  • zadajte správnu e-mailovú adresu a mobilné telefónne číslo – budú slúžiť na to, aby sme vás vedeli informovať o výhodách, ale aj na posielanie overovacích SMS,
  • nezabudnite potvrdiť súhlas so zasielaním marketingových informácií a ponúk, aby sme vás mohli inšpirovať ďalšími cestami a mimoriadnymi ponukami, ktoré pripravujeme,
  • registráciou získate číslo svojho ZSSK ID, registračné číslo a preukaz, ktorý si môžete vytlačiť alebo uložiť do svojho smartfónu, tabletu alebo notebooku,
  • ak využívate 100 % zľavu z cestovného alebo zľavnené cestovné, nárok na zľavu je potrebné preukázať originálom preukazu, ktorý vám bol vydaný v pokladnici,
  • vďaka 2D kódu vám preukaz urýchli prístup ku ZSSK ID v pokladnici alebo kontrolu vo vlaku,
  • pre platbu kreditom je nutné mať vyplnené mobilné číslo, na ktoré bude zasielaná verifikačná SMS (zasiela sa z bezpečnostných dôvodov pri realizovaných transakciách pri platbe kreditom).

Registrovali ste sa v pokladnici či zákazníckom centre?

  • Pri využívaní 100 % zľavy z cestovného alebo zakúpení kariet KLASIK, JUNIOR či MAXI KLASIK vám bolo zákaznícke konto ZSSK ID vytvorené automaticky,
  • pre jeho plnohodnotné využívanie prostredníctvom internetu a mobilnej aplikácie je potrebné ho aktivovať v internetovom prehliadači (vytvoriť prihlasovacie údaje – overiť e-mailovú adresu, telefón a zadefinovať heslo).

Platba kreditom

Po registrácii sa stačí prihlásiť do ZSSK ID a vložiť sumu vo výške 10 – 500 €.

Zrýchlite a zjednodušte si platbu

Bonusový kredit

Bez poplatku za vrátenie lístka

Jednoduché uplatnenie odškodnenia

Ako začať využívať platbu kreditom?

  • Prihláste sa do svojho ZSSK ID pomocou e-mailu či prihlasovacieho mena a zadajte heslo.
  • V ľavom menu vyberte položku „SPRÁVA ZSSK ID“.
  • Nastavte si aktuálne telefónne číslo a overte ho.
  • Prejdite do sekcie „Kredit“ a navýšte kredit o sumu 10 – 500 €.
  • Vyberte si spôsob platby a zaškrtnite, že súhlasíte s obchodnými podmienkami.
  • Po vykonaní platby získate 5 % z vloženej sumy ako bonusový kredit.

 

 

Ktoré typy lístkov je možné platiť kreditom?

Všetky dostupné vnútroštátne i medzinárodné cestovné doklady ZSSK (vrátane traťových a časových lístkov, miesteniek, lôžok, ležadiel, lístkov na prepravu bicyklov) s cenou do 500 € pri nákupe v e-shope, mobilnej aplikácii IDeme vlakom, v zákazníckom centre či pokladnici s komplexným vybavením cestujúcich.

Výnimkou sú cestovné lístky na Integrovaný dopravný systém Bratislavského kraja (IDS BK) a lístky na prípojné autobusy.

 

Bonusový kredit

Bonusový kredit sa dá využívať ako zľava z ceny lístka (zníženie ceny lístka) pri nákupe cestovných dokladov a produktov ZSSK pri platbe kreditom.

  • do výšky 25 % z ceny cestovných dokladov,
  • pri využití elektronického odškodnenia za meškanie IC vlakov až do výšky 25 % + 25 % z ceny,
  • tieto prostriedky nie je možné zo ZSSK ID vybrať.

 

 

Na ktoré lístky nie je možné uplatniť bonusový kredit?

  • Lístky, ktoré nie sú platené kreditom,
  • vybrané medzinárodné cestovné doklady s tzv. globálnou cenou (napr.: EUROPA EXPRES, IC Košice – Viedeň a pod.),
  • medzinárodné lôžkové a ležadlové doklady,
  • zákaznícke karty RAILPLUS,
  • sieťový cestovný lístok MAXI KLASIK,
  • balíčky – cestovné lístky spojené s výhodami alebo zľavami partnerov (napr.: Packing Pendolinom do Prahy).

 

Bonusový kredit je možné čerpať pri nákupe jedného lístka zaplateného kreditom s cenou najmenej 1 € do výšky 25 % jeho ceny (prípadne 50 % z ceny, ak máte okrem bonusového kreditu z vkladu alebo zo sankcie za vrátenie aj bonusový kredit z odškodnenia za meškanie IC vlaku) a pri medzištátnych lístkoch môže byť táto možnosť limitovaná len na časť ceny.

 

Kedy vám pripíšeme sankciu za vrátenie dokladu vo forme bonusového kreditu?

Ak sa rozhodnete vrátiť lístok zaplatený kreditom.

Výnimkou sú lístky, ktoré podľa príslušných obchodných podmienok alebo Prepravného poriadku ZSSK vôbec nie je možné vrátiť z dôvodu na strane cestujúceho (napríklad EUROPA REGIONAL WIEN TICKET zakúpený prostredníctvom e-shopu).

 

Vrátenie a reklamácie

Ak sa rozhodnete ZSSK ID zrušiť a využívali ste platbu kreditom, vaše vložené finančné prostriedky znížené o sankciu vo výške 5 % a bez bonusového kreditu z vkladu a zo sankcie za vrátenie dokladu vám vrátime na účet, ktorý uvediete. Zákaznícke konto ZSSK ID už nebude možné obnoviť, len vytvoriť nové, reklamáciu môžete uplatniť na adrese:

 

REKLAMÁCIA VNÚTROŠTÁTNA

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.

Rožňavská 1

(pracovisko Žabotova 12)

832 72  Bratislava 3

reklamacie@slovakrail.sk

V žiadosti, prosím, uveďte meno, priezvisko, adresu, číslo z preukazu zákazníka, číslo ZSSK ID a dôvod reklamácie. Priložte, prosím, aj cestovné doklady, ktorých sa reklamácia týka. Reklamáciu je možné podať aj v pokladniciach ZSSK.

 

V akých prípadoch si môžete uplatniť odškodnenie za meškanie IC vlaku pripísaním do kreditu ZSSK ID?

Ak ste si kupovali vnútroštátny lístok na IC vlak ako zaregistrovaný zákazník (pri nákupe cez internet ste vyplnili svoje registračné číslo prenesením údajov zo ZSSK ID alebo manuálne, pri nákupe v pokladnici ste využili svoj zákaznícky preukaz alebo preukaz na 100 % zľavu z cestovného).

Ak ste kupovali lístok pre niekoho iného, je potrebné uviesť registračné číslo tohto cestujúceho. Na uplatnenie odškodnenia je potrebné mať aktivovanú platbu kreditom, aby sa mohla suma pripísať k vášmu bonusovému kreditu (ak ste lístok kupovali pre iného cestujúceho, uplatní si odškodnenie vo svojom konte).

Ak platbu kreditom nemáte aktivovanú, môžete tak urobiť v pokladnici vybavenej systémom KVC alebo cez internet overením telefónneho čísla uvedeného vo vašom zákazníckom konte ZSSK ID a vykonaním prvého vkladu finančných prostriedkov.

 

Ako postupovať pri uplatnení odškodnenia za meškanie IC vlaku?

Na internetovej stránke www.zssk.sk sa prihlásite do svojho zákazníckeho konta ZSSK ID. V časti odškodnenie zadáte 16-miestne číslo lístka na vlak InterCity, sumu odškodnenia (podľa Prepravného poriadku pre IC vlaky) pripíšeme k vášmu bonusovému kreditu. Odškodnenie prostredníctvom webu si môžete uplatniť najneskôr do 10 dní od svojej cesty (neskôr ešte stále máte možnosť uplatniť si práva v pokladnici alebo poštou). Umožníme vám, aby ste sa mohli odškodniť už v druhý pracovný deň po ceste.

Zjednodušte si cestovanie s aplikáciou IDeme vlakom

Našu mobilnú aplikáciu využíva čoraz viac cestujúcich. Tu sú niektoré spomedzi jej výhod:

  • prehľad o aktuálnom meškaní a polohe vlaku,
  • rozšírené parametre vyhľadávania spojení,
  • grafický výber miesta,
  • prehľadný rozpis cesty s informáciami o vlaku a mapou trasy,
  • prehľad zakúpených cestovných dokladov,
  • vyhľadávanie odchodov a príchodov vlakov z jednotlivých staníc,
  • jednoduché vrátenie cestovných dokladov,
  • možnosť platby kreditom.

Aplikácia IDeme vlakom je dostupná pre iOS, Android a Huawei.

IDe nám o vaše pohodlie

Ak nastane situácia, že vozeň, v ktorom máte miesto, lôžko alebo ležadlo, nebude zaradený, vďaka údajom vo vašom ZSSK ID vás budeme informovať o pridelení náhradného miesta na e-mail alebo telefónne číslo.

Prihláste sa do ZSSK ID pred každým nákupom cestovného dokladu v e-shope, mobilnej aplikácii či pokladnici, pre plnohodnotné využívanie všetkých benefitov.

IDe to bez čakania

Zákaznícke konto ZSSK ID si vaše údaje pamätá, vďaka čomu ich stačí vyplniť iba raz – pri registrácii. Nákupy v e-shope alebo mobilnej aplikácii sú rýchle, jednoduché a bez zbytočného čakania pri pokladnici.

Prihláste sa do ZSSK ID pred každým nákupom cestovného dokladu v e-shope, mobilnej aplikácii či pokladnici, pre plnohodnotné využívanie všetkých benefitov.

IDe pri všetkých nákupoch

Ak nakupujete cez e-shop alebo mobilnú aplikáciu, všetky vaše doklady budú 6 mesiacov archivované vo vašom ZSSK ID. Pri ostatných nákupoch ich v ZSSK ID nájdete vo forme výpisov.

Prihláste sa do ZSSK ID pred každým nákupom cestovného dokladu v e-shope, mobilnej aplikácii či pokladnici, pre plnohodnotné využívanie všetkých benefitov.

IDeme ostopäť

So zákazníckym kontom ZSSK ID máte možnosť platby kreditom. Navyše za každý vklad kreditu do svojho ZSSK ID získate od ZSSK 5 % z vloženej sumy ako bonusový kredit. (Platí pri vklade vo výške 10 – 500 €.)

Platba kreditom je možná v e-shope, mobilnej aplikácii, ale aj v zákazníckych centrách či pokladniciach. Pri platení kreditom využívame na potvrdenie platby SMS verifikáciu alebo si môžete nastaviť trvalý PIN kód.

Bonusový kredit

  • Môžete ho využiť ako zľavu pri nákupe cestovného lístka do výšky 25 % jeho ceny,
  • získate ho aj pri vrátení cestovných dokladov zaplatených kreditom vo výške sankcie za vrátenie cestovného dokladu a bonusové zľavy (s pôvodnými podmienkami) použité pri nákupe lístka,
  • získate ho pri uplatnení odškodnenia pri meškaní IC vlaku – pri nákupe ďalšieho cestovného dokladu si môžete uplatniť zľavu až do 50 % z ceny (25 % bonusový kredit a 25 % bonusový kredit za odškodnenie).

Prihláste sa do ZSSK ID pred každým nákupom cestovného dokladu v e-shope, mobilnej aplikácii či pokladnici, pre plnohodnotné využívanie všetkých benefitov.

IDe to kdekoľvek

Zákaznícke konto ZSSK ID vám je k dispozícii všade, kde si kupujete cestovný doklad, či už ide o lístok, miestenku, ležadlo alebo lôžko.

Využívajte ZSSK ID cez e-shop alebo mobilnú aplikáciu, ako aj v pokladniciach s komplexným vybavením cestujúcich, zákazníckych centrách a vlakoch (možná len platba v hotovosti).

Prihláste sa do ZSSK ID pred každým nákupom cestovného dokladu v e-shope, mobilnej aplikácii či pokladnici, pre plnohodnotné využívanie všetkých benefitov.

IDeme vám ukázať, ako na to

Ak využívate ponuky MAXI KLASIK, JUNIOR a KLASIK, máte založené aj ZSSK ID. Zistite, ako ho aktivovať na webe a začnite naplno využívať jeho benefity.

Aktivácia ZSSK ID vytvoreného v pokladnici alebo zákazníckom centre:

  1. Kliknite na „Registrácia“.
  2. Pokračujte kliknutím na tlačidlo „Registrovať sa“ a následne na „Mám ZSSK ID, chcem ho aktivovať na internete“.
  3. Vyplňte požadované údaje a kliknite na tlačidlo „Aktivovať ZSSK ID“.
  4. Zadajte svoje nové heslo a overte ho.
  5. Skontrolujte si údaje a zaškrtnite, že súhlasíte s obchodnými podmienkami.
  6. Aktivujte ZSSK ID a využívajte jeho benefity.

IDeme bez sankcií

Ak potrebujete vrátiť lístok, ktorý ste platili kreditom cez zákaznícke konto ZSSK ID, cenu lístka (zníženú o sankciu) pripíšeme do vášho kreditu a váš bonusový kredit navýšime o výšku sankcie. Bonusový kredit si môžete uplatniť pri ďalšom nákupe.

Prihláste sa do ZSSK ID pred každým nákupom cestovného dokladu v e-shope, mobilnej aplikácii či pokladnici, pre plnohodnotné využívanie všetkých benefitov.

PrIDajte si registračné číslo

Pri nákupe cestovných lístkov si pridajte registračné číslo, ktoré vám uľahčí uplatnenie odškodnenia za meškanie IC vlaku. Sumu vám pripíšeme ako bonusový kredit do vášho zákazníckeho konta ZSSK ID. Pri ďalšom nákupe si ho môžete uplatniť ako zľavu do výšky 25 %. V kombinácii s bonusovým kreditom si tak môžete uplatniť zľavu pri nákupe lístka až do 50 %.

K cestovnému lístku musí byť priradené aj číslo registrácie vo vašom ZSSK ID, ktoré jednoducho doplníte v procese nákupu a stačí ho vyplniť len raz.

Prihláste sa do ZSSK ID pred každým nákupom cestovného dokladu v e-shope, v mobilnej aplikácii IDeme vlakom či v pokladnici pre plnohodnotné využívanie všetkých benefitov.

Skip to content