Ktoré typy lístkov je možné platiť kreditom?
Všetky dostupné vnútroštátne i medzinárodné cestovné doklady ZSSK (vrátane traťových a časových lístkov, miesteniek, lôžok, ležadiel, lístkov na prepravu bicyklov) s cenou do 500 € pri nákupe v e-shope, mobilnej aplikácii IDeme vlakom, v zákazníckom centre či pokladnici s komplexným vybavením cestujúcich.
Výnimkou sú cestovné lístky na Integrovaný dopravný systém Bratislavského kraja (IDS BK) a lístky na prípojné autobusy.
Bonusový kredit
Bonusový kredit sa dá využívať ako zľava z ceny lístka (zníženie ceny lístka) pri nákupe cestovných dokladov a produktov ZSSK pri platbe kreditom.
- do výšky 25 % z ceny cestovných dokladov,
- pri využití elektronického odškodnenia za meškanie IC vlakov až do výšky 25 % + 25 % z ceny,
- tieto prostriedky nie je možné zo ZSSK ID vybrať.
Na ktoré lístky nie je možné uplatniť bonusový kredit?
- Lístky, ktoré nie sú platené kreditom,
- vybrané medzinárodné cestovné doklady s tzv. globálnou cenou (napr.: EUROPA EXPRES, IC Košice – Viedeň a pod.),
- medzinárodné lôžkové a ležadlové doklady,
- zákaznícke karty RAILPLUS,
- sieťový cestovný lístok MAXI KLASIK,
- balíčky – cestovné lístky spojené s výhodami alebo zľavami partnerov (napr.: Packing Pendolinom do Prahy).
Bonusový kredit je možné čerpať pri nákupe jedného lístka zaplateného kreditom s cenou najmenej 1 € do výšky 25 % jeho ceny (prípadne 50 % z ceny, ak máte okrem bonusového kreditu z vkladu alebo zo sankcie za vrátenie aj bonusový kredit z odškodnenia za meškanie IC vlaku) a pri medzištátnych lístkoch môže byť táto možnosť limitovaná len na časť ceny.
Kedy vám pripíšeme sankciu za vrátenie dokladu vo forme bonusového kreditu?
Ak sa rozhodnete vrátiť lístok zaplatený kreditom.
Výnimkou sú lístky, ktoré podľa príslušných obchodných podmienok alebo Prepravného poriadku ZSSK vôbec nie je možné vrátiť z dôvodu na strane cestujúceho (napríklad EUROPA REGIONAL WIEN TICKET zakúpený prostredníctvom e-shopu).
Vrátenie a reklamácie
Ak sa rozhodnete ZSSK ID zrušiť a využívali ste platbu kreditom, vaše vložené finančné prostriedky znížené o sankciu vo výške 5 % a bez bonusového kreditu z vkladu a zo sankcie za vrátenie dokladu vám vrátime na účet, ktorý uvediete. Zákaznícke konto ZSSK ID už nebude možné obnoviť, len vytvoriť nové, reklamáciu môžete uplatniť na adrese:
REKLAMÁCIA VNÚTROŠTÁTNA
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
Rožňavská 1
(pracovisko Žabotova 12)
832 72 Bratislava 3
reklamacie@slovakrail.sk
V žiadosti, prosím, uveďte meno, priezvisko, adresu, číslo z preukazu zákazníka, číslo ZSSK ID a dôvod reklamácie. Priložte, prosím, aj cestovné doklady, ktorých sa reklamácia týka. Reklamáciu je možné podať aj v pokladniciach ZSSK.
V akých prípadoch si môžete uplatniť odškodnenie za meškanie IC vlaku pripísaním do kreditu ZSSK ID?
Ak ste si kupovali vnútroštátny lístok na IC vlak ako zaregistrovaný zákazník (pri nákupe cez internet ste vyplnili svoje registračné číslo prenesením údajov zo ZSSK ID alebo manuálne, pri nákupe v pokladnici ste využili svoj zákaznícky preukaz alebo preukaz na 100 % zľavu z cestovného).
Ak ste kupovali lístok pre niekoho iného, je potrebné uviesť registračné číslo tohto cestujúceho. Na uplatnenie odškodnenia je potrebné mať aktivovanú platbu kreditom, aby sa mohla suma pripísať k vášmu bonusovému kreditu (ak ste lístok kupovali pre iného cestujúceho, uplatní si odškodnenie vo svojom konte).
Ak platbu kreditom nemáte aktivovanú, môžete tak urobiť v pokladnici vybavenej systémom KVC alebo cez internet overením telefónneho čísla uvedeného vo vašom zákazníckom konte ZSSK ID a vykonaním prvého vkladu finančných prostriedkov.
Ako postupovať pri uplatnení odškodnenia za meškanie IC vlaku?
Na internetovej stránke www.zssk.sk sa prihlásite do svojho zákazníckeho konta ZSSK ID. V časti odškodnenie zadáte 16-miestne číslo lístka na vlak InterCity, sumu odškodnenia (podľa Prepravného poriadku pre IC vlaky) pripíšeme k vášmu bonusovému kreditu. Odškodnenie prostredníctvom webu si môžete uplatniť najneskôr do 10 dní od svojej cesty (neskôr ešte stále máte možnosť uplatniť si práva v pokladnici alebo poštou). Umožníme vám, aby ste sa mohli odškodniť už v druhý pracovný deň po ceste.