BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) opäť rozširuje svoje služby. Od utorka 1. októbra prináša novinku: jednoduchý a rýchly spôsob nákupu cestovných lístkov cez SMS nielen pre domácich, ale už aj pre zahraničných cestujúcich. SMS lístok je skvelým riešením v prípade, že si cestujúci potrebuje kúpiť lístok na poslednú chvíľu a na určenú dobu platnosti. ZSSK aj týmto spôsobom motivuje cestujúcich k nastupovaniu do vlaku s platným cestovným lístkom.
Ako funguje SMS lístok pre slovenských aj zahraničných cestujúcich?
Cestujúci si pohodlne zakúpia lístok cez SMS z akéhokoľvek slovenského aj zahraničného čísla. Stačí pred nástupom do vlaku odoslať SMS správu na príslušné čísla. Zahraniční cestujúci zaplatia prostredníctvom platobnej brány a následne im do telefónu príde platný cestovný lístok. Lístok, ako aj všetky informácie dostanú v angličtine. SMS lístok je možné použiť iba v uvedených kategóriách vlakov:
- vo vlakoch kategórie Os (mimo oblasti Vysokých Tatier):
- pošlite SMS na číslo 2255 (slovenské čísla) alebo na číslo +421 902 02 22 55 (zahraničné čísla),
- tento lístok neplatí vo vlakoch iných kategórií,
- vo Vysokých Tatrách (v tatranských elektrických železniciach, ozubnicovej železnici a vo vlakoch na linke Poprad-Tatry – Tatranská Lomnica cez Studený Potok):
- pošlite SMS na číslo 2233 (slovenské čísla) alebo na číslo +421 902 02 22 33 (zahraničné čísla).
Moderné cestovanie pre každého
SMS lístok je ideálny pre všetkých, ktorí potrebujú flexibilitu a rýchlosť. ZSSK zároveň odporúča prednostné využitie ďalších dostupných predajných kanálov:
- Online e-shop ZSSK na webovej stránke zssk.sk,
- Mobilná aplikácia IDeme vlakom, ktorá ponúka pohodlné nákupy kdekoľvek a kedykoľvek,
- Pokladnice na železničných staniciach.
Pozor! Lístok musí byť zakúpený a doručený vo vašom mobilnom telefóne pred nástupom do vlaku. V prípade technických problémov s doručením SMS lístka ZSSK nezodpovedá za jeho nedoručenie. Cestovanie bez platného lístka môže mať za následok sankcie.
Viac informácií o možnostiach nákupu lístkov a pravidlách používania SMS lístka nájdete na webovej stránke www.zssk.sk/sms.
ZSSK extends SMS ticket options also for foreign customers
BRATISLAVA – Železničná spoločnost Slovensko (ZSSK) is expanding its services again. From Tuesday, 1 October, it is introducing a new ticket-purchase option: a simple and fast way to purchase tickets via SMS not only for domestic but also for foreign passengers. SMS ticketing is a great solution if a passenger needs to buy a ticket at the last minute and for a certain period of ticket-validity. This is also how ZSSK motivates passengers to board trains with a valid ticket.
How does the SMS ticket work for both Slovak and foreign passengers?
Passengers can conveniently purchase a ticket via SMS from any Slovak or foreign phone number. Just send an SMS message to the relevant numbers before boarding the train. Foreign passengers will pay via the payment gateway and then receive a valid ticket on their phone. They will receive the ticket as well as all information in English. The SMS ticket can only be used on the following train categories:
- on Os category trains (outside the High Tatras network):
- send an SMS to the number 2255 (Slovak numbers) or to the number +421 902 02 22 55 (foreign numbers),
- this ticket is not valid on trains of other categories,
- in the High Tatras (on the Tatra electric railways, cog railway and trains on the line Poprad-Tatry – Tatranská Lomnica via Studený Potok):
- send SMS to 2233 (Slovak numbers) or +421 902 02 22 33 (international numbers).
Modern travel for everyone
The SMS ticket is ideal for those who need flexibility and promptness. ZSSK also recommends preferential use of other available sales channels:
- ZSSK online e-shop at zssk.sk/en/,
- Mobile app IDeme vlakom, which offers convenient purchase anywhere and anytime,
- Ticket offices at railway stations.
Attention! The ticket must be purchased and delivered on your mobile phone before boarding the train. ZSSK is not responsible for non-delivery of the tickets in the event of technical problems with the delivery of the SMS ticket. Travelling without a valid ticket may result in penalties.
For more information on how to purchase tickets and the rules for using the SMS ticket, please visit: www.zssk.sk/sms
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK realizuje priemerne 1 723 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 273 ostatných diaľkových vlakov a 1 442 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 705 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 840 kilometroch tratí na Slovensku.