ZSSK plní sľub: číslo preukazu už pri nákupe lístka cez internet netreba

05. 04. 2017
  • Bežné lístky sa už dajú vrátiť až do odchodu vlaku

  • Odškodné za meškanie IC vlaku sa dá vybaviť z pohodlia domova

BRATISLAVA – Nakupovanie cestovných lístkov cez internet je opäť jednoduchšie. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zrušila povinnosť zadávať pri nákupe číslo identifikačného dokladu cestujúceho – občianskeho preukazu, pasu alebo preukazu na zľavu. Bežnému nezaregistrovanému cestujúcemu stačí teraz napísať len meno, priezvisko a e-mailovú adresu. Číslo preukazu (na bezplatnú prepravu) zadávajú len bezplatní cestujúci. „Tento rok pracujeme na veľkých zmenách v internetovom obchode a na mobilnej aplikácii. Oboje onedlho verejnosti predstavíme. Zrušenie povinnosti zadávať číslo občianskeho preukazu alebo iného dokladu a spružnenie lehôt na vrátenie lístka sme však chceli uskutočniť čo najskôr. Tieto kroky od nás verejnosť oprávnene žiadala,“ vysvetľuje Patrik Horný, podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky ZSSK. Zjednodušenie pocítia najmä užívatelia, ktorí kupovali lístky pre svojich priateľov, rodinu či kolegov. Nebudú potrebovať poznať čísla ich preukazov. Pružnejšie bude po novom aj vrátenie cestovných lístkov. Doteraz mohli cestujúci bežný lístok kúpený cez internet vrátiť do dvoch hodín pred odchodom vlaku z východovej alebo pohraničnej stanice. Po novom to bude možné až do odchodu vlaku z nástupnej stanice cestujúceho. Cestujúci, ktorí platia za lístok pomocou Kreditného konta, naďalej majú možnosť storno poplatok pripočítavať k ich bonusovému kreditu, takže ho môžu využiť na nákup ďalších lístkov. Bežný cestovný lístok zároveň možno tak ako predtým využiť aj v ďalšom spoji na rovnakej trase až do konca jeho platnosti, čo sa hodí, ak napríklad cestujúci vlak nestihne alebo len jednoducho zmení plány a chce využiť neskorší vlak. Aj nákup bežného lístka a miesteniek bude po novom cez internet prístupný až do odchodu vlaku z nástupnej stanice cestujúceho. Doteraz sa predaj lístkov pri všetkých vlakoch okrem InterCity končil 15 minút pred ich odchodom. Novú výhodu získajú používatelia Kreditného konta. Ak si kupovali lístok ako zaregistrovaní zákazníci v pokladnici alebo cez internet, odškodnenie za prípadné meškanie vlaku InterCity si budú môcť uplatniť po prihlásení do konta cez internet a zapíše sa im ako bonusový kredit v ich Kreditnom konte. Nebude treba odovzdávať v pokladnici originály cestovných lístkov a potvrdenia od vlakvedúceho. Zaregistrovaní zákazníci so zákazníckym kontom si môžu Kreditné konto aktivovať a vložiť naň finančné prostriedky v pokladniciach v 85 staniciach a predajných miestach alebo cez internet. Odškodnenie funguje až po aktivovaní Kreditného konta. Podrobnejšie informácie sú k dispozícii na našom webe. Zjednodušovanie nákupu lístka a rozširovanie možností súvisí aj s vylepšovaním kontrolných zariadení sprevádzajúceho personálu vo vlakoch. Veľká časť lístkov ZSSK nie je viazaná na konkrétny vlak a konkrétne sedadlo, v čom sa odlišujú od lístkov, ktoré ponúkajú súkromní dopravcovia na svoje komerčné vlaky. Aj preto vlakový personál pri kontrole internetových dokladov môže cestujúceho požiadať o preukaz s fotografiou cestujúceho – napríklad občiansky, vodičský preukaz alebo preukaz oprávňujúci na zľavu z cestovného. Podrobnejšie informácie:

Ak využívate mobilnú verziu webu, prejdite prosím pred kliknutím na link na plnú verziu webu. Hovorca a riaditeľ odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s.
Tomáš Kováč
, tel: 02/2029 7015, Rožňavská 1, 832 72 Bratislava 3
e-mail: hovorca@slovakrail.sk; kovac.tomas@slovakrail.sk * * * * O Železničnej spoločnosti Slovensko:
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia). 
ZSSK od polovice decembra 2016 realizuje priemerne 1445 vlakov denne. Z toho 203 diaľkových vlakov, 1242 regionálnych a prímestských spojov, zastavuje na 690 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2800 kilometroch tratí na Slovensku. Informácie o osobnej železničnej doprave:
Kontaktné centrum
18 188, alebo +421 2448 58 188 (zo zahraničia)
www.slovakrail.sk alebo www.facebook.com/slovakrail, info@slovakrail.sk
Aktuálna poloha vlakov: http://tis.zsr.sk/elis/pohybvlaku-iframe

Skip to content