ZSSK dosiahla v prvom polroku 2022 historicky najvyšší podiel internetového predaja cestovných dokladov

04. 08. 2022
  • Podiel z tržieb za predaj cestovných lístkov prostredníctvom internetu dosiahol v prvom polroku 2022 hodnotu 30,6 %
  • V druhom kvartáli 2022 eviduje ZSSK historicky najviac, 31 161 stiahnutí, kontinuálne vylepšovanej aplikácie Ideme vlakom

 

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zaznamenala počas prvého polroka 2022 výrazný nárast predaja cestovných dokladov prostredníctvom internetu a historicky najvyšší podiel tržieb a predaných cestovných dokladov prostredníctvom online kanálov (e-shop + aplikácia).

Podiel tržieb za lístky predané prostredníctvom internetového obchodu ZSSK alebo mobilnej aplikácie Ideme vlakom v prvej polovici tohto roku dosiahol 30,6 %. Znamená to, že viac ako štvrtinu všetkých platieb za cestovné doklady zákazníci zrealizovali samoobslužne prostredníctvom moderných foriem online predaja. Prozákaznícke zmeny predajných kanálov ZSSK sú integrálnou a dôležitou súčasťou transformácie spoločnosti.

Výrazný nárast v online predaji ZSSK zaznamenáva  už  od novembra 2018, keď bol spustený inovovaný responzívny e-shop a rovnako aj mobilná aplikácia Ideme vlakom. Okrem rýchleho vyhľadania spojenia a intuitívneho nákupu lístka začali nové platformy poskytovať aj informácie o prípadnom meškaní vlaku. Zákazníci tiež môžu využívať Google Pay aj Apple Pay.

Aplikácia Ideme vlakom je kontinuálne vylepšovaná aj na základe pripomienok cestujúcich užívateľov. Začiatkom roka 2022 tak ZSSK prostredníctvom našej aplikácie Ideme vlakom umožnila nákup traťových cestovných lístkov, lôžok a ležadiel. Od 27. 7. boli spustené ďalšie novinky ako napríklad upozornenie na začiatok platnosti a vypršanie platnosti lístka vo forme push notifikácií, či predaj cestovných lístkov a rezervácií na batožiny a bicykel, alebo predaj cestovných lístkov pre psa.

Tieto internetové doklady si zákazníci môžu kúpiť na všetky vnútroštátne vlaky, ale aj na vnútroštátny úsek vybraných medzinárodných vlakov (tých, ktoré sú v rezervačnej databáze ZSSK). Nové verzie klientskych aplikácii sú dostupné pre všetky platformy a pre všetkých užívateľov Android, iOS a Huawei.

V priebehu tohto roku ZSSK plánuje aj spustenie predaja medzinárodných cestovných lístkov (EUROPA EXPRES) v mobilnej aplikácií (služba je momentálne interne testovaná). Do budúcna tiež pripravujeme integráciu online komunikácie priamo do aplikácie, prípadne iné inovatívne riešenie, prostredníctvom ktorého budú môcť cestujúci hlásiť všetky nedostatky. Momentálne majú cestujúci, ktorí mali s aplikáciou či e-shopom problémy, alebo majú chuť pomôcť pri vylepšovaní online služieb k dispozícii tieto možnosti:

  • Kontaktné centrum (KC) je vhodné využiť napríklad vtedy, keď zákazník zaplatil a nebol mu vygenerovaný lístok. To znamená, že pri takých podnetoch, ktoré je potrebne vyriešiť urgentne, keďže KC pracuje v režime 24/7. Samozrejme, touto cestou je tiež možné zasielať aj iné podnety, napríklad ohľadom aplikácie, ktoré naši zamestnanci posunú na príslušné oddelenie. KC je pre našich zákazníkov k dispozícii na čísle: 18 188 (Zo zahraničia: +421 24 48 58 188) alebo na e-mailovej adrese: info@slovakrail.sk.
  • Komentáre v jednotlivých online obchodoch pri sťahovaní/aktualizácii aplikácie z rôznych online obchodov (ako napríklad Obchod Play od Google alebo App Store od Apple) je možné písať recenzie na aplikáciu vo forme komentárov. Táto forma je vhodná na podnety pre jej zlepšenie ako napríklad skvalitnenie užívateľského rozhrania, doplnenie nových funkcionalít a podobne. Na recenzie reagujú naši kolegovia.
  • E-mail (podpora@slovakrail.sk) je vhodný pre hlásenie technických nedostatkov týkajúcich sa IT oblasti, ktoré si vyžadujú hlbšie preverenie. Je vhodné ho využiť, keď má zákazník špecifické problémy s používaním aplikácie.

Aj pri jednotlivých formách predaja môžeme vidieť, že tie „neosobné“ majú ľudia čoraz viac v obľube. Za prvý pol rok sa tak zvýšil podiel predaja cez aplikáciu Ideme vlakom (4,3 %) a e-shop (26,3 %) oproti predošlým rokom. Za prvý pol rok 2022 tiež pozorujeme  pokles predaja cestovných lístkov prostredníctvom kamenných predajní (61,6 %) oproti predošlým obdobiam.

V druhom kvartáli 2022 evidujeme najviac stiahnutí našej aplikácie v histórii spoločnosti. Urobilo tak až 31 161 našich zákazníkov.

Aplikácia Ideme vlakom umožňuje predaj doplnkovýh služieb (pes, batožina, bicykel).

 

Po výbere trasy, voľbe doplnkovej služby „preprava bicykla“ a možnosti „Lístok pre seba už mám“ si môže zákazník vybrať typ a platnosť traťového lístka na bicykel.

 

PUSH notifikácie zákazníkov upozorňujú pri jednorázových lístkoch na blížiaci sa začiatok cesty a vypršania platnosti lístka, pri traťových lístkoch aplikácia upozorní na vypršanie platnosti lístka.

 

Samostatný nákup doplnkovej služby je možný po zakliknutí možnosti „Lístok pre seba už mám“.

 

Traťový cestovný lístok na bicykel je možné zakúpiť v záložke „Traťový“.

 


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 12. júna 2022 realizuje priemerne 1 631 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 246 ostatných diaľkových vlakov a 1 377 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 726 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 935 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content